برنامه یاد بعضی نفرات
 
بداهه‌خوانی علی جهاندار به همراه هنرنمایی شاگردانِ این آوازخوانِ برجسته
دومین نشست آیین آواز برگزار می‌شود
موسیقی ما - دومین نشست تخصصی «آیین آواز» با معرفی و هنرنمایی شاگردان برتر علی جهاندار برگزار می‌شود. در این برنامه «علی جهاندار» به همراه «علی شیرازی»، کارشناس آواز به بحث و بررسی «ادوات تحریر در آواز ایرانی» خواهند پرداخت و در پایان نشست، جهاندار به همراه تار امین دماغ‌گل به بداهه خوانی و بداهه‌نوازی خواهد پرداخت.
 
این نشست از ساعت ۱۷ سه‌شنبه - ۲۳ شهریور - در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. عیسی فرزان راد، علی انصاری، عزیز قاسم زاده و عرفان نجف چهار هنرجوی برگزیده استاد جهاندار -مدرس آواز و خواننده قدیمی- هستند که به اجرای گوشه­‌هایی از چشمه جوشان هنر آواز ایرانی خواهند پرداخت.
 
برنامه آوازی فرزان راد در دستگاه چهارگاه اجرا می‌شود و صابر نایبی -نوازنده تار- او را همراهی می‌‌کند. اجرای آواز و تصنیف در مایه افشاری به خوانندگی علی انصاری همراه با تار صائب کاکاوند و تمبک پژمان پرنیا بخش دیگری از برنامه‌­های این نشست را شامل می‌شود. صحبت توأم با اجرای قطعه آوازهای کوتاهی به فراخور و در تکمیل بحث با موضوع «بررسی اجمالی گستردگی موتیف های شعری و اداوات تحریری در شیوه آواز خوانی استاد علی جهاندار» نیز نام بخشی است که عزیز قاسم زاده آن را اجرا می‌کند.
 
آواز عرفان نجف در دستگاه نوا با غزل سعدی را امیر متولی، نوازنده سه‌تار همراهی می­‌کند و تصنیف «بگو چه‌ کنم» اثر زنده‌یاد علی تجویدی پایان‌بخش برنامه این خواننده جوان خواهد بود. «آیین آواز» با هدف معرفی چهره­‌های جوان و میانسال گمنام یا کمتر شناخته شده در آواز ایرانی پایه‌گذاری شده است. همچنین تجلیل از پیشکسوتان این هنر و طرح مباحث تئوریک و تخصصی در هنر آواز از دیگر اهداف این برنامه است.
 
فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده و ورود به این نشست ماهانه، برای همگان آزاد است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1395 - 12:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دومین نشست آیین آواز برگزار می‌شود | موسیقی ما