برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب برنامه‌های «شب‌شنبه‌های حافظ» برگزار شد
اولین تجربه اجرای زنده «پیروز بشردوست» با «جانان» و نوازندگان سرشناس رقم خورد
موسیقی ما - «پیروز بشردوست» برای اولین‌بار روی صحنه رفت. این موزیسین که حدود سه هفته پیش نخستین آلبوم رسمی خود به نام «جانان» را به بازار عرضه کرده بود در قالب مجموعه برنامه‌های «شب شنبه‌های حافظ» کنسرتش را برگزار کرد. این کنسرت روز شنبه 13 شهریور و به میزبانی تالار «حافظ» تهران برگزار شد و استقبال خوب مخاطبان موسیقی الکترونیک را به دنبال داشت. در این برنامه جمعی از نوازندگان و موزیسین‌های مطرح، پیروز بشردوست را همراهی کردند و او منتخبی از قطعات «جانان» و چند کار منتشرنشده را برای این اجرا انتخاب کرده بود.

این کنسرت با قطعه «الف» که موسیقی آن برگرفته از موسیقی منطقه گلستان بود آغاز شد. بشردوست و «امید محرم‌زاده» در پشت یک LED که وسط سالن قرار گرفته بود ایستادند و «امیر دانایی» و «سعید صارمی» در سمت چپ و راست آنها برنامه را شروع کردند. روند اجرای قطعات به این صورت بود که ابتدا یک فضاسازی انجام می‌شد که اغلب سعید صارمی این وظیفه را برعهده داشت. این نوازنده مطرح سازهای کوبه‌ای اکثر سازها و متعلقات پرکاشن را در این اجرا به همراه خود داشت و در هر بخش از برنامه آنها را مورد استفاده قرار می‌داد. سعید صارمی با وجود اینکه در هر قطعه با تمام توان ظاهر می‌شد اما در اغلب موارد صدای «کونگا» او به سختی به گوش می‌رسید و این مشکل از سیستم صدای سالن بود. چون این این نوع چیدمان بلندگوها و کلاً سبک و سیاق این سالن مناسب موسیقی الکترونیک نبود. به غیر از مسأله شنیده‌نشدن صدای سازهای کوبه‌ای یا گیتار الکتریک، یکی از راه‌های جذب مخاطب به موسیقی الکترونیک پخش با کیفیت صدا از جهات مختلف در سالن است. اما در تالار حافظ که بیشتر از تئاترها میزبانی می‌کند، بلندگوها در یک نقطه از کف سالن چیده شده بود و افراد حاضر در ردیف‌های بالای سالن با این مشکل مواجه بودند. در نقطه دیگر سالن هم امیر دانایی حضور داشت. نوازنده جوانی که طی سال‌های اخیر توانسته در سبک‌های مختلف موسیقی فعالیت داشته باشد در طول این اجرا علاوه بر نواختن ملودی کارها، تکنوازی‌هایش مورد توجه حاضرین قرار می‌گرفت. همچنین در بخش دیگری از برنامه، «مسعود خادمی» به عنوان نوازنده مهمان ساز «تار» وارد صحنه شد. او در یک قطعه تکنوازی تار داشت که ساز او به خوبی با تنظیم آن قطعه و پرکاشن همراه شده بود و سوال و جواب‌های جالبی با گیتار الکتریک داشت. پیروز بشردوست اعلام کرد که این قطعه برای اولین‌بار اجرا می‌شود و به زودی منتشر خواهد شد.

در پایان برنامه هم «محسن شریفیان» با ساز نی‌انبان خود وارد صحنه شد و گروه را همراهی کرد. او در قطعه «توبه» خواند و نواخت و اکت‌هایش و تنظیم شاد و پرانرژی این کار حاضرین را به وجد آورد. پس از پایان این کار، پیروز بشردوست از حاضرین نظرخواهی کرد تا بین اجرای مجدد «جانان» و «توبه» یکی را انتخاب کنند. این بار هم «توبه» بیشترین رای را آورد و محسن شریفیان گفت که سر این موضوع قبلاً شرط بسته بودند!

در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از اجرای پیروز بشردوست را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1395 - 15:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین تجربه اجرای زنده «پیروز بشردوست» با «جانان» و نوازندگان سرشناس رقم خورد | موسیقی ما