برنامه یاد بعضی نفرات
 
سانس تمدیدی کنسرت «پیانو، ملودیکا و سازهای ضربی» برگزار شد؛
شوخی جالب «سامان احتشامی» با پیانو
موسیقی ما - سانس تمدیدی کنسرت «پیانو، ملودیکا و سازهای ضربی» که با استقبال دوستداران موسیقی کلاسیک، برای اجرا در تالار وحدت یک سانس دیگر تمدید شده بود، روی صحنه رفت و این بار با حضور جمعی از هنرمندان و نوازندگان سرشناس برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، سامان احتشامی در ابتدای برنامه و به محض حضور روی صحنه ضمن تشکر از حمایت و حضور دوستداران این سبک در کنسرتش، گفت: «خانم ها آقایون، برای این کنسرت 6 ماه وقت و انرژی صرف شده است و همه تلاش ما بر این بوده که بتوانیم لحظات بیاد ماندنی ای را برای شما به ارمغان بیاوریم.»

احتشامی با معرفی چهره هایی چون: «مزدا انصاري، بامداد جويباري، عليرضا ميرعلي نقي، فرزانه كابلي و اصغر همت» به عنوان مهمانان و چهره های سرشناس حاضر در سالن، از حاضرین خواست که برای آنها دست بزنند و خود پشت پیانو رفت تا کنسرت «پیانو، ملودیکا و سازهای ضربی» رسما آغاز شود.

آهنگ موسیقی – نمایش «ترانه های قدیمی» محمد رحمانیان که آهنگسازی آنرا خود سامان احتشامی بر عهده داشت، آغازگر کنسرت بود و در ادامه اثری تحت عنوان «شوخی با پیانو» از سوی احتشامی اجرا شد که با همراهی و استقبال ویژه حاضرین در سالن توام شد. احتشامی در این اثر بخش هایی از مهم ترین آثر کلاسیک جهانی را با آثار شاد ایرانی تلفیق کرده بود که خروجی این تلفیق اثری جالب و پرانرژی از آب در آمده بود که این شوخی جالب، با استقبال و لبخند بسیاری از حاضرین در سالن توام شد. در ادامه با اضافه شدن نوازنده تمبک، بخش دو نوازی پیانو و تمبک اجرا شد و در ادامه نیز آثاری چون اشک پاک (اثری از جهانبخش پازوکی)، رنگ ماهور (رضا صادقی)، پریشان مکن (همایون خرم)، سپیده (محمدرضا لطفی) که تنظیم تمام این آثار از سوی سامان احتشامی انجام شدهبود، با همراهی نوازنده ملودیکا و پیانو و دایره که روی صحنه می آمدند، اجرا شد تا بخش اول این کنسرت به اتمام برسد. در بخش دوم برنامه گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری «علیرضا شفقی نژاد» روی صحنه حاضر شدند و آثاری را با تک نوازی سامان احتشامی به صورت گروهی خواندند.

بخش دوم برنامه که از همان ابتدا مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفته بود، با اجرای قطعاتی چون: فروغ زندگی (ملودی قدیمی ارمنی)، مرا بپذیر، قرار، بی من مرو (همگی از ساخته های سامان احتشامی)، و قطعه پرخاطره «رفته» (از ساخته های مرحوم همایون خرم) ادامه پیدا کرد و اجرای قطعه «راز باغ» به عنوان انتهای این کنسرت انتخاب شده بود. سامان احتشامی پیش از اجرای قطعه «رفته» با ادای احترام نسبت به استاد همایون خرم، از ایشان به عنوان آهنگساز محترم و همیشه ماندگار موسیقی ایران یاد کرد که خود نیز افتخار شاگردی ایشان را داشته است.

قطعات «رفته» و «راز باغ» به درخواست حضار بار دیگر اجرا شد تا سانس تمدیدی کنسرت «پیانو، ملودیکا و سازهای ضربی» با استقبال و همراهی دوستداران موسیقی به اتمام برسد.

درانتهای برنامه سامان احتشامی با تشکری ویژه از همسرش «راز احتشامی»، از او بابت مدیریت اجرایی و مجری طرح در این کنسرت یاد کرد که زحمات چند ماهه اش باعث شده این کنسرت در بهترین حالت ممکن برگزار شود.
سینا سلیم زاده  (نوازنده پیانو)، یلدا صمدی (پیانو)، پیمان جوانمرد (ملودیکا)، عمران فروزش (تمبک) نوازندگانی بودند که در بخش های مختلف در این کنسرت در کنار سامان احتشامی به اجرای برنامه پرداختند.

محمد رحمانیان، احسان کرمی، دکتر سریر، اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، بهنوش طباطبایی، هومن برق نورد، بابک شهرکی، سعید روستایی از جمله چهره هایی بودند که در سانس های قبلی این کنسرت در سالن حاضر بودند و به تماشای این کنسرت پرداختند.

در ادامه عکس های مانی لطفی زاده از این کنسرت را ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1395 - 16:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شوخی جالب «سامان احتشامی» با پیانو | موسیقی ما