برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه نه نفره موسیقی محلی اسپانیا به خوانندگی «پاول ره‌یس» برگزار شد
خاطره‌بازی «کولی‌ها» در مشرق زمین
موسیقی ما – سه شب کنسرت موسیقی محلی اسپانیا به خوانندگی «پاول ره‌یس» با خبرسازی و حواشی گوناگون به پایان رسید. این گروه نه نفره طی روزهای 23، 24 و 25 مرداد و طی شش سانس در تالار وحدت تهران روی صحنه رفتند و با مخاطبان ایرانی خود خاطره‌بازی کردند. از چند روز پیش از اجرای این برنامه، که با همت شرکت «اکسیر نوین» و شرکت «پرشیا فیلم» روی صحنه، صحبت‌های متفاوتی درباره آن مطرح شد. برخی نسبت به نحوه برگزاری این کنسرت و تبلیغاتش نقد داشتند و برخی هم این اتفاق را یک نکته مثبت قلمداد کردند.

البته شرکت «اکسیر نوین» و «پرشیا فیلم» در پوسترهای تبلیغاتی این برنامه اعلام نکرده بودند که قرار است گروه «جیپسی کینگز» در تهران روی صحنه برود. تنها نکته مورد اشاره آنها این بود که «پاول ره‌یس»، خواننده پیشکسوت گروه جیپسی کینگز، در این کنسرت حضور دارد. فارغ از همه نقدها و حواشی و اینکه چه گروه با چه مشخصاتی در تهران برنامه داشته، این برنامه اتفاق مهمی در موسیقی ایران به شمار می‌رود. چون این گروه نه نفره اسپانیایی، اولین گروه موسیقی باکلام خارجی بودند که در ایران برنامه داشتند. در این سال‌های ده‌ها گروه و ارکستر از اقصی نقاط دنیا به ایران سفر کرده بودند اما هیچکدام خواننده نداشتند و «پاول ره‌یس» اولین خواننده خارجی بود که در کشور ما برنامه خود را برگزار کرد. اتفاقاً اجرای این گروه در ایران با استقبال آنها مواجه شد و واکنش مثبت آنها نسبت به کشور ما و مخاطبان موسیقی‌اش در نشست خبری که هفته گذشته برگزار شد مشهود بود.

اعضای خانواده «ره‌یس» برای این برنامه منتخبی از قطعات عاشقانه و ریتمیک را آماده کرده بودند که در بین آنها چند اثر خاطره‌انگیز از گروه «جیپسی کینگز» وجود داشت. «amor mio» یا «عشق من» مهمترین این کارهای نوستالژیک بود که چند نسل از مخاطبان ایرانی تا کنون با آن عاشق شده‌اند! یکی دیگر از نکات جالب این برنامه همراهی یک نوازنده‌ ایرانی با کولی‌های اسپانیایی بود. «همایون نصیری» نوازنده سرشناس سازهای کوبه‌ای در این کنسرت به همراه جیپسی‌ها روی صحنه رفت و توانست با تسلطی که به ریتم‌ها و موسیقی‌های لاتین و بین‌المللی دارد از پس قطعات آنها بربیاید.

این برنامه ابتدا قرار بود که فقط طی روزهای 23 و 24 مرداد برگزار شود. اما به دلیل استقبال مخاطبان، کولی‌ها طی دو شب اول برنامه پنج سانس اجرا را روی صحنه بردند و یک سانس فوق‌العاده دیگر هم برنامه آنها تمدید شد. فروش مجموع این 6 سانس از لحاظ زمانی در مدت کمتر از 72 ساعت صورت گرفت و انتظار می‌رفت که باز هم شاهد تمدید آن باشیم. اما آنها از ایران رفتند و هنوز خبرهای دقیقی درباره تمدید مجدد این کنسرت وجود ندارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1395 - 11:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خاطره‌بازی «کولی‌ها» در مشرق زمین | موسیقی ما