برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای علی رستمیان
چهاردهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود
موسیقی ما - چهار دهمین شب‌ آواز ایرانی در حالی روز شنبه 30 مردادماه ساعت 18 در تالار اندیشه برگزار می‌شود که «علی رستمیان» در این برنامه به عنوان مهمان ویژه به اجرای آواز می‌پردازد.

سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت و یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌ شد . در چهاردهمین شب‌آواز ایرانی علی رستمیان به همراه مهرداد ترابی (سه تار)  و شایان یزدی زاده (تمبک) به عنوان مهمان ویژه به اجرای برنامه می‌پردازد.

علی رستمیان متولد 1328 آموزش آواز را نزد جلال‌الدین تاج اصفهانی آغاز کرد. وی ردیف‌های موسیقی ایرانی را نزد محمود کریمی آموخت و از آموزش‌های حسن کسائ و حسین علیزاده نیز بهره برده است. از آثار مهم رستمیان می‌توان به آلبوم های کُنج صبوری (با آهنگ‌سازی استاد پرویز مشکاتیان)، مجموعهٔ دفتر تار و آواز ۱ و ۲ (همراه با تار استاد جلیل شهناز)، بامدادان، خزان عشق، دل من، واله و شیدا، از بودن و سرودن، و سیه‌چشم اشاره کرد. آخرین اثر رستمیان نغمه نوروزی می‌باشد که در سال ۱۳۹۲ منتشر شده است.

مهرداد ترابی(نوازنده سه تار) متولد 1342 تهران، فراگیری سه تار را از 19 سالگی آغاز وپس از یکسال به محضر استاد جلال ذوالفنون راه یافت و به مدت 7 سال از محضر ایشان بهره برده‌است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به اجرای محمدرضا محرابی متولد 1353 به همراه ناصر اسعدی، وحید طالبی (نوازنده تار) و مهدی میرزایی(نوازنده تنبک) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه شور با استفاده از اشعار مشفق کاشانی می‌پردازد. محمدرضا محرابی ردیف آوازی استاد طاهر زاده را نزد عبدالله وطن دوست فرا گرفته است و از شیوه های آوازی اساتیدی چون تاج اصفهانی، ایرج و گلپایگانی استفاده می‌کند.  گفتنی است ناصر اسعدی فراگیری ویولن را نزد استاد فلاحیان آموخته است و تاکنون در اجراهای مختلفی به عنوان نوازنده حضور داشته است. همچنین مهدی میرزایی (نوازنده تنبک) زیر نظر سحاب تربتی نواختن تنبک را فرا گرفته است و وحید طالبی(نوازنده تار) تار نوازی را زیر نظر پیمان زرگر آموخته است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.

چهاردهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  30 مردادماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1395 - 14:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چهاردهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود | موسیقی ما