برنامه یاد بعضی نفرات
 
تالار وحدت چشم به راه هم‌نوازان حصار
سوال و جواب‌هاى نت‌ها در لابه‌لاى سكوت‌ها
موسیقی ما - گروه «همنوازان حصار» این شب‌ها در تالار وحدت تهران روی صحنه است. اجراى پيچيدگى‌هاى قطعات تازه‌ «علی قمصرى» و در كنارش، دميدن آنها به شكل يک موسيقى روان. اين تضاد، مخاطب را در دوگانگى شوک و حسى نوستالوژيک قرار مى‌دهد كه شايد براى مخاطب جدى موسيقى آن چيزى است كه از يك اثر هنرى انتظار دارد.  كنسرت با تارنوازى قمصرى آغاز شد كه دقايقى با اجراى ريزهاى نرم بر آكوردهاى شرقى‌اش صدايى مانند سازهاى آرشه‌اى توليد مى‌كرد و سپس فضا ايرانى‌تر شد و با ورود سازهاى كوبه‌اى، سوال و جواب‌هاى نت‌ها در لابه‌لاى سكوت‌ها، خبر از تنظيم فكر شده‌اى حاكم بر كل كنسرت مى‌داد. براى ورود هر شخص به بازى، سناريوى جالبى نوشته شده بود.

خواننده‌ها روى شعرى زيبا از «عليرضا كليايى»، همزمان وارد گود شدند و با وجود رعايت بستر هم‌آوايى، استقلال صداها جلب توجه مى‌كرد. تنظيم‌هاى نرم و دقيق و لطافت و استوارى صداى خواننده‌ها فضاى منسجمى را ايجاد كرده بود. بخش اول با قطعه‌اى تكنيكى در حالى تمام شد كه مخاطبين با فرياد احساسشان را به آن نشان دادند.

ورود عود با اجراى تصنيف «زيباى وحشى» همراه شد.  شهر و غريبى با ورود گيتار فضاى كنسرت را عوض كرد. شايد اين تصنيف محبوب‌ترين قطعه‌ اين كنسرت بود كه باز هم با شعر كليايى مخاطبين را به تحسين واداشت. فضايى محزون، عاشقانه با آرپژهاى گيتار و تار و صداى زيباى اخواص.  مسلمانى و مستى، شروع بخش چهارگاه بود كه در آن فضاى نوازندگى گيتار از سبک كلاسيک به فلامنكو نزديكتر مى‌شد.  تكنوازى قمصرى و سپس قطعه‌اى با فضايى سياه مشق‌وار كه به آواز اخواص می‌رسيد.  «ديوانه مى‌گردم» تصنيف بعدى بود كه پيشتر به شكل تصويرى منتشر شده بود؛ اما در كنسرت با اجرايى بهتر نسبت به آن مخاطبين را به تشويق وا داشت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1395 - 17:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سوال و جواب‌هاى نت‌ها در لابه‌لاى سكوت‌ها | موسیقی ما