برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دعوت دانیل بارن بویم
علی رهبری، رهبر «ارکستر سمفونیک شرق و غرب دیوان» شد
موسیقی ما - علی رهبری، رهبر «ارکستر سمفونیک شرق و غرب دیوان» شد. دانیل بارن بویم رهبر ارکستر سمفونیک برلین از علی رهبری برای رهبری ارکستر سمفونیک شرق و غرب دیوان دعوت کرد.
 
علی رهبری و دانیل بارن بویم که از سال‌هایی که رهبری دستیاری هربرت فون کارایان رهبر مشهور المانی در ارکستر فیلهارمونیک برلین را داشت با هم اشنایی داشته اند، دیروز در حاشیه فستیوال مشهور زالسبورگ با یکدیگر جلسه ای داشتند که در این جلسه بارنبویم، علی رهبری را برای رهبری ارکستر شرق و غرب دیوان دعوت کرد و گفت: خوشحال می‌شوم وافتخار میکنم که علی رهبری بپذیرند و این ارکستر را رهبری کند
 
علی رهبری نیز که چندی پیش از سمت خود در ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرد،‌ با قبول این پیشنهاد رسما رهبری این ارکستر را بعهده گرفت.
 
ارکستر دیوان که اکثریت نوازندگان آنرا مسلمانان تشکیل می‌دهند و به ابتکار بارن بویم تشکیل شده است، اکنون جزو یکی از مشهورترین ارکستر های دنیاست و از نوازنده‌گان چیره دست ایرانی هم در این ارکستر استفاده میشود امسال این ارکستر را7 نفر نوازنده منتخب ایرانی همراه با بردیا کیارس کنسرت مایستر و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران همراهی می‌کنند.
منبع: 
خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 - 23:48

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی رهبری، رهبر «ارکستر سمفونیک شرق و غرب دیوان» شد | موسیقی ما