برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه کنسرت در تالار وحدت عنوان شد؛
ایرج رحمانپور: کنسرتمان تلنگری برای زاگرس‌نشینان پایتخت است
موسیقی ما - «ایرج رحمانپور» با همراهی گروه «راهو» روزهای پایانی هفته جاری در تالار وحدت کنسرت خود را با اجرای موسیقی لری و لکی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند.
 
رحمانپور با اشاره به اجرای موسیقی لرستان در تهران، می‌گوید: «ما می‌خواهیم ظرفیت‌های منطقه زاگرس را در وهله نخست به مردمان منطقه و سپس به دیگران منتقل کنیم. هنوز خیلی از اهالی منطقه زاگرس نمی‌دانند چه ظرفیت ادبی باشکوهی دارند و گاهی که در برابر این ادبیات و موسیقی قرار می‌گیرند بسیار تعجب می‌کنند و مانند یک بیگانه با آن روبه‌رو می‌شوند. پس نیاز است که در وهله نخست فرهنگ و هنر منطقه زاگرس را ابتدا به مردمان خودمان بشناسانیم و بعد به دیگران.»
 
او ادامه می‌دهد: «کنسرت‌هایی که در تهران برگزار می‌شوند، بخشی از آن متوجه مردمانی است که از استان‌ها مهاجرت کرده‌اند و به ناگزیر در پایتخت ساکن شده‌اند. جا دارد که این مردم هر بار تلنگر و تکانی به سمت فرهنگ بومیشان داشته باشند و ساعتی را با خودشان، گذشته‌هایشان و رویاهایشان زندگی کنند.»
 
رحمانپور تاکید می‌کند: «از زاویه‌ای دیگر که به این کنسرت‌ها بنگریم، معرفی این فرهنگ به دیگران مطرح می‌شود. تهران مجموعه‌ای از اقوام ایرانی است که در تهران ساکن شده‌اند. وقتی کنسرتی لری و لکی در تهران برگزار می‌شود بخشی از مخاطبان ما اقوام دیگری هستند که در تهران زندگی می‌کنند و این درست همان تبادل فرهنگی است که مطابق میل ماست.»
 
«حنجره زخمی زاگرس» می‌گوید:‌ «از این زاویه هم باید دید که آمدن مردم به کنسرت‌ها برای این است که هنرمند می‌خواهد حاصل زحمات و رنج‌ها و کِشته‌ای که در طی سالیان داشته‌، بخشی از آن را ارائه کند تا بار دیگر خود را برای تولید آثار تازه‌تر آماده کند.»
 
کنسرت ایرج رحمانپور که اواخر هفته جاری برگزار می‌شود، شامل دو بخش است که بخش نخست شامل قطعه‌هایی در دستگاه «شور» و بخش دوم آثاری در دستگاه «ماهور» را شامل می‌شود.
 
کنسرت گروه «راهو» به خوانندگی استاد ایرج رحمانپور چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 مرداد 1395 ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این کنسرت می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت www.iranconcert.com مراجعه کنند.
 
در این کنسرت برای دانشجویان و فرهنگیان تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این تخفیف و رزرو بلیط با شماره‌های زیر تماس بگیرند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1395 - 12:10

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایرج رحمانپور: کنسرتمان تلنگری برای زاگرس‌نشینان پایتخت است | موسیقی ما