برنامه یاد بعضی نفرات
 
«صدای ایتالیا برای ایران» با هم‌نوازی ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان برگزار می‌شود؛
این کنسرت را به فال نیک بگیریم!
موسیقی ما - نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، این روزها خودشان را برای یک رویداد مهم آماده می‌کنند. «ارکستر جوانان جهان» که متشکل از نوازندگان حرفه‌ای چند کشور دنیا است، چند روزی است که از ایتالیا وارد ایران شده و تمریناتی مشترک را با نوازندگان ایرانی آغاز کرده است. این اجرا قرار است به مدت  سه شب (20، 21 و 22 مردادماه) در تالار وحدت روی صحنه رود و این در حالی است که اجرای هر شب، رهبر و رپرتواری متفاوت خواهد داشت. دامیانو جورانا، لوریس چکناواریان و نصیر حیدریان رهبران ارکستر سمفونیک تهران در این سه شب خواهند بود که قطعا تجربه ای متفاوت برای ارکستر سمفونیک تهران محسوب می‌شود.
 
«نصیر حیدریان» که پیش از این ارکستر سمفونیک تهران را در کشور چین رهبری کرده، دربارۀ این رویداد به «موسیقی ما» می‌گوید: «باید این رویداد هنری را به فال نیک بگیریم. دلیلش این است که ارکستر جوانان جهان از نوازندگان تمامی کشورهای دنیا مثل آلمان، ترکیه، آمریکا و... تشکیل شده است. نوازندگان ما در چنین شرایطی می‌توانند سطح و عیار خود را ارزیابی کنند. اعضای ارکستر سمفونیک پتانسیل بالایی دارند و در صورت تمرین مداوم طی دو سال آینده تبدیل به یک ارکستر مطرح خواهند شد.»
 
این هنرمند در عین حال اعتقاد دارد: «مقایسه دو ارکستر متفاوت یعنی ارکستر تهران و ارکستر جوانان جهان، حرفه‌ای نیست. نوازندگان ارکستر جوانان همه دانشجو هستند و تمرینات منظم و مدون دارند. نوازندگان ما هرچه که می‌نوازند، از سرغرور ملی‌شان بوده و باید بیشتر تمرین کنند تا به سطوح بالاتری برسند.»
 
لوریس چکناواریان نیز که رهبری یکی دیگر از شب‌های این رویداد هنری را بر عهده دارد، در این باره توضیح می‌دهد: «این اجرا می‌تواند، یک اجرای فوق‌العاده باشد. با برگزاری چنین برنامه‌های نوازندگان ما می‌توانند، خودشان را بهتر پیدا کنند و نقاط ضعفشان را بشناسند. همکاری ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان که در واقع گهوارۀ موسیقی کلاسیک هستند، حرکتی موفق و رو به جلو خواهد بود.»
 
اما شهرداد روحانی که به تازگی حکم رهبری ثابت ارکستر سمفونیک تهران را دریافت کرده، معتقد است: «به طور کلی بنده به ارکستر سمفونیک تهران خیلی خوشبین هستم. بیشتر نوازندگان اظهار علاقه کرده‌اند که با ارکستر همکاری کنند. تعامل دو ارکستر با یکدیگر خوب است و امیدوارم اتفاقی از این دست بیشتر رخ دهد تا نوازندگان ما بتوانند، در این شرایط خودشان را محک بزنند.»
 
ارکستر جوانان جهان از نوازندگان 10 کشور دنیا تشکیل شده و در ایتالیا مسقر است. حضور این ارکستر در کشور ما در راستای روابط وزارت ارشاد و وزارت فرهنگ ایتالیا محسوب می‌شود. این اجرا با عنوان «صدای ایتالیا برای ایران» روی صحنه خواهد رفت.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1395 - 20:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود این کنسرت را به فال نیک بگیریم! | موسیقی ما