برنامه یاد بعضی نفرات
 
از 13 مرداد و با خوانندگی حسین علیشاپور؛
تور کنسرت «حمید متبسم» از اصفهان آغاز می‌شود
موسیقی ما - تور کنسرت‌های حمید متبسم به خوانندگی «حسین علیشاپور» از سیزدهم مردادماه از اصفهان آغاز می‌شود و 30 مرداد ماه در تهران به پایان می‌رسد. این تور با نام «ساز دل، آواز دل» عنوان کنسرت‌های جدید حمید متبسم است که قرار است در مایه اصفهان و دستگاه نوا اجرا شود.
 
این کنسرت‌ها به ترتیب ١٣ مرداد در تالار فرشچیان شهر اصفهان، ٢١ مرداد در تالار اداره فرهنگ و ارشاد شهر آباده، ٢٢ مرداد تالار فرهنگ  اداره فرهنگ و ارشاد شهر یزد،  ٢٧ مرداد در تالار آفتاب شهر اهواز برگزار می‌شود. اجرای ٢٩ و ٣٠ مرداد در تالار رودکی تهران پایان این تور خواهد بود.
 
خواننده تور کنسرت‌های حمید متبسم، «حسین علیشاپور» است که در کارنامه خود سابقه همکاری با کیهان کلهر، مسعود شعاری، ارکستر سازهای ملی، بهروز غریب‌پور و غیره را دارد. همچنین بهنام معصومی در این کنسرت‌ها سازهای کوبه‌ای می‌نوازد. معصومی نیز تا کنون تجربه همکاری با حسین بهروزی‌نیا، سالار عقیلی و... را داشته است.
 
حمید متبسم اوایل دهه هفتاد گروهی موسیقی به نام گروه دستان را به اتفاق محمدعلی کیانی نژاد بنا گذاشت. آلبوم بامداد تجربه‌ای متفاوت در آهنگسازی و تنظیم به شمار می‌رفت به آهنگسازی متبسم و آواز بیژن کامکار نام متبسم را به عنوان آهنگسازی خوش ذوق به جامعه موسیقی شناساند. بعد از آن متبسم آلبوم بوی نوروز به خوانندگی زنده یاد ایرج بسطامی را با گروه دستان انتشار داد.
 
متبسم به همراه گروه دستان کنسرت‌های متعددی را در خارج و داخل ایران اجرا کرده که مهم‌ترین آن اجراهای متعدد با شهرام ناظری بود. آلبوم‌های «سفر به دیگر سو» و «ساز نو آواز نو» حاصل سال‌های همکاری متبسم و گروه دستان با ناظری بود. همکاری با صدیق تعریف در انتشار آلبوم «ماه عروس» و آخرین کار با ناظری با عنوان «لولیان» هم از دیگر کارهای متبسم به شمار می‌رود.
 
متبسم به همراه گروه دستان از سال 85 تا پایان دهه 90 به ارائه کنسرت‌هایی با سالار عقیلی و همایون شجریان پرداخت که حاصل آنها انتشار آلبوم‌های «قیژک کولی» و «به نام گل سرخ» بود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 10:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تور کنسرت «حمید متبسم» از اصفهان آغاز می‌شود | موسیقی ما