برنامه یاد بعضی نفرات
 
«آینه داران» موسیقى، ناگفته‌ها و نغمه‌های گمشده زاگرس را در تالار رودکى نواختند
بدون موسیقی زنده نیستیم!
موسیقی ما - شب‌های پایتخت چندی است که گرم از موسیقی نواحی ایران شده است. «آینه‌داران» موسیقی به تهران آمده‌اند تا ناگفته‌ها و نغمه‌های گمشده زاگرس را برایمان بنوازند و بخوانند. اجراهای سومین فستیوال موسیقی «آیینه‌دار» شامگاه 26 تیرماه به پایان رسید و هنرمندان چهارمحال بختیاری، قشقایی، لری، لکی و ایلامی دقایق ناب موسیقایی را در تالار رودکی رقم زدند.
 
دومین شب از اجراهای این فستیوال با موسیقی‌های ایل چهارمحال و بختیاری از جمله غلامشاه قنبری، کوروش اسدپور و داریوش اسکندری همراه بود. در همین شب ایل قشقایی نیز رپرتوار موسیقی خود را ارائه کرد و پروین بهمنی (لالایی‌خوان قشقایی) نیز در سخنانی گفت: ما قشقایی‌ها با موسیقی زندگی کردیم و بدون موسیقی زنده نیستیم. بیشتر کارهایمان هم همراه با موسیقی است و در ایل قشقایی به تناسب تولد تا مرگ موسیقی داریم. با آوازهای «چنگی‌ها» از خواب بیدار شدیم و با لالایی مادرانمان به خواب رفتیم.
 
او همچنین گفت: چند قرن است که موسیقی قشقایی در مناطق مختلف پیرامون زاگرس حضور دارد ولی ما هیچ گاه تبریز را فراموش نکردیم و این مساله را مدیون عاشیق‌هایی می‌دانیم که منظومه‌های ادبی ما را بازخوانی کردند.
 
سومین شب جشنواره نیز با اجراهای «شاهنامه خوانی» به روایت عباس یاراحمدی و ابوالقاسم دهقان، «نظامی‌خوانی و فلک‌ناز» با هنرمندی عباس یاراحمدی و محمد باجلاوند کمانچه، «تک نوازی و دو نوازی کمانچه و تمبک با محوریت ترانه‌های لری» به هنرمندی محمد شکارچی (کمانچه)، محمد یاراحمدی (تمبک)، محمد باجلاوند (کمانچه)، میلاد باجلاوند (تمبک)، «رپرتوار توشمال (لوطی) سرنا، کرنا و دهل» با هنرمندی عزیز بساق (سرنا)، محمد بساق (دهل)، همت‌علی رضایی (سرنا)، شکرعلی رضایی (دهل)، «رپرتوار هوره، موره و موگه» به هنرمندی مراد حسن‌زاده مقدم خواننده و محمد شیران‌وند همراه شد.
 
اجرای عزیز بساق، سرنانواز 90 ساله در میان سایر اجراها بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ زیرا شیوۀ نوازندگی او بیشتر منحصر به خودش بود.
 
مراسم اختتامیۀ سومین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۲۷ تیر ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شو‌د.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395 - 12:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بدون موسیقی زنده نیستیم! | موسیقی ما