برنامه یاد بعضی نفرات
 
نخستین آلبوم «پیکلاویه» منتشر می‌شود؛
آلبومی بدون قطعات فارسی
موسیقی ما - تنظیم کننده و موزیسین جوان حوزه راک از جدیدترین فعالیت‌های گروهش سخن گفت.

به گزارش «موسیقی ما»، شایان کریمی پس از چند کنسرتکه به همراه گروه «پیکلاویه» در تهران روی صحنه برد، از انتشار نخستین آلبوم رسمی این گروه خبر داد و جزئیاتی از این اثر را در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داد.

کریمی درباره نخستین آلبوم گروه «پیکلاویه» به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «آلبوم پیکلاویه در مراحل پایانی ضبط قطعات قرار دارد و شامل ده قطعه است. چند قطعه جدیدی که در کنسرت‌های اخیر اجرا شد در آلبوم گنجانده شده و چند قطعه دیگر نیز در آلبوم گنجانده شده که برای نخستین بار شنیده خواهند شد. این آلبوم هیچ قطعه به زبان فارسی ندارد و از 9 قطعه انگلیسی و یک قطعه فرانسوی تشکیل شده است.»

این موزیسین درباره حال و هوای نخستین آلبوم راک پیکلاویه نیز گفت: «همه قطعات در سبک راک است و مهران مختارپور نیز خواننده این آثار است.» پیکلاویه (Piclavier) یک گروه موسیقی راک ایرانی است که در سال 1393 به طور رسمی فعالیتش را در ایران آغاز کرد و تا کنون چند کنسرت با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده است.

در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها سه سبک پاپ، کلاسیک و سنتی به رسمیت شناخته می‌شوند و اگر گروهی در سبک‌های دیگر مانند راک، متال، جز و... مجوز فعالیت بگیرد، زیر شاخهٔ یکی از سه سبک خواهد بود. اما پیکلاویه اولین گروه موسیقی است که توانسته تحت سبک راک مجوز فعالیت بگیرد و کنسرت برگزار کند. تمام آهنگ‌های پیکلاویه به زبان انگلیسی و فرانسه هستند و تا کنون سه تک آهنگ به نام Embellish ،Rose و The Fairest را به صورت رسمی منتشر شده است.

از سایر آهنگ‌های گروه می‌توان به آهنگی که angel will rise نام دارد، در مخالفت با جنگ و ابراز همدردی با مردم جنگ زده ساخته شده اشاره کرد که موجب شد شبکهٔ Press TV ایران در یک اقدام کم سابقه، یک گزارش تصویری از این کنسرت راک و این آهنگ پخش کند.

اولین آلبوم رسمی این گروه هم جهت انتشار مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.

Angel will rise، Colors to the night، Imperfect، I am a painter، Les Sings De La Vie، Pres De Toi، Where the sidewalk ends، The life، Hey سایر آهنگهای اجرا شده توسط این گروه هستند. نخستین کنسرت گروه «پیکلاویه» که قرار بود در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۳ در برج آزادی تهران برگزار شود، به دلایل نامعلوم لغو شد ولی پس از این اتفاق با بازبینی مجدد آثار این گروه، پیکلاویه چندین بار با حضور مشتاقانه طرفدارانش در تهران روی صحنه رفت.

مهران مختارپور (خواننده، نوازندهٔ گیتار الکتریک و آکوستیک)، مهیار صالحی نیا (نوازندهٔ گیتار الکتریک)، شایان کریمی (نوازندهٔ کیبورد)، مصطفی بهرمان (نوازندهٔ درامز)،رضا غلامی (نوازنده ی گیتار بیس) اعضای پیکلاویه را تشکیل می دهند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395 - 11:35

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبومی بدون قطعات فارسی | موسیقی ما