برنامه یاد بعضی نفرات
 
سومین دوره فستیوال «موسیقی نواحی آینه‌دار» فعالیت خود را آغاز کرد
نوای آینه‌داران زاگرس‌نشین در پایتخت
موسیقی ما - عصر امروز، پنجشنبه 24 تیرماه، سومین دوره «فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار» فعالیت خود را با تمرکز روی موسیقی نواحی غربی ایران آغاز می‌کند و به پیشواز آینه‌داران زاگرس‌نشین می‌رود.

به گزارش «موسیقی ما»، فستیوال آینه‌دار که امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هر بار به سراغ یک خطه خاص از ایران می‌رود و امسال هم قرار است میزبان هنرمندان و اساتید دامنه‌های زاگرس، موسیقی اقوام لر، بختیاری، لک و قشقایی باشد.
علی مغازه‌ای دبیر اجرایی و هنری «فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار» با بیان اینکه از همان ابتدا برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این نکته علمی بود که تمرکز روی موسیقی اقوام همگن و هم‌جوار پایه گذاری شود، به «موسیقی ما» می‌گوید: «علاقه‌مندان و پژوهشگران موسیقی نواحی، می‌دانند با تکیه بر تجاربی که در دو دوره قبلی داشتیم، تمام تلاش‌ها انجام گرفته که این فستیوال برنامه‌ای برای نمایش نباشد بلکه به سهم خود گامی برای رسیدن به درک درست و ایجاد تعاملات علمی باشد. اتفاقاً به همین دلیل هم هست که در دوره‌های گذشته سعی کردیم روی موسیقی اقوام با تفکیک موقعیت‌های جغرافیایی و رویکردهایی چون انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی به صورت توامان هدف‌گذاری کنیم. با بررسی چنین فرآیندی بود که در درون هر یک از موسیقی‌ها ورود پیدا کرده و از گروه‌های مختلف برای شرکت در این فستیوال دعوت کردیم.»

دبیر هنری فستیوال «آینه‌دار» درباره شیوه و نحوه انتخاب گروه‌ها برای حضور در این فستیوال می‌گوید: «شیوه‌ای که ما برای انتخاب گروه‌ها در فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» به کار گرفتیم به این‌گونه بود که در رفت و آمدهای مختلف هیات انتخاب به مناطق مختلف ایران، اجرای برنامه‌ها در همان منطقه مورد بررسی قرار می‌گرفت و در نهایت برای حضور در فستیوال از آنها دعوت به عمل می‌آمد. به هر حال این‌ها فرآیندهای مقدماتی ما برای برگزاری یک رویداد مرتبط با موسیقی اقوام ایران است که در دوره سوم با تکیه بر تجربیات گذشته، با برنامه‌های جدیدی طراحی شده است.»

فستیوال «آینه‌‌دار» با حضور محمدرضا درویشی به عنوان دبیر علمی و علی مغازه‌ای به عنوان دبیر اجرایی از سال ۹۲ با همت بخش خصوصی کار خود را با هدف ارائه موسیقی نواحی ایران و ثبت و حفظ این میراث معنوی آغاز کرد. این فستیوال در نخستین نوبت در مهرماه سال ۹۲ با حضور ۳۰ هنرمند موسیقی از شرق و جنوب شرق کشور و مناطق تربت جام، باخرز و سیستان بلوچستان در «خانه هنرمندان ایران» برگزار شد و دومین دوره این فستیوال نیز اردیبهشت سال ۹۴ با تمرکز بر موسیقی جنوب ایران با حضور۱۲۰ هنرمند از هرمزگان، بوشهر و خوزستان در تالار رودکی و وحدت برگزار شد.

امسال نیز فستیوال «موسیقی نواحی آینه‌دار»، با مدیریت هنری علی مغازه‌ای و حضور مریم قره‌سو به عنوان دبیر علمی، محمدرضا درویشی به عنوان مشاور عالی و ریاست رحسان رسول‌اف، از روز پنجشنبه 24 تیر تا روز یکشنبه 27 تیرماه در تالار وحدت و تالار رودکی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سامانه فروش بلیت «تیوال» مراجعه کنند.

در پایان می‌توانید تیزر سومین دوره فستیوال «موسیقی نواحی آینه‌دار» را از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» دانلود و مشاهده کنید.
تیزر
دانلود
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1395 - 12:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوای آینه‌داران زاگرس‌نشین در پایتخت | موسیقی ما