برنامه یاد بعضی نفرات
 
با صدای ایرج رحمانپور و آهنگسازی میلاد علیپور؛
مصباح قمصری مراحل تولید آلبوم «ژون» را به پایان رساند
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «ژُن» -از تولد تا مرگ مردمان لرستان- از دیدگاه استاد «ایرج رحمانپور» و با صدای ایشان و آهنگسازی «میلاد علیپور» منتشر می‌شود. این آلبوم قبل از تولد یک انسان آغاز می‌شود و در تمامی اثر از طرف پدر و مادر این نوزاد با زبان لکی و لری صحبت می‌شود.

این اثر که معنای عنوان آن «زا» است، شامل قطعاتی چون خوش آمد گویی، لالایی، فال گرفتن، بازی‌های کودکانه، کار، عاشقی و در پایان هم موسیقی سوگ لرستان است. فضای آهنگسازی و سازبندی این آلبوم با نگرشی متفاوت از موسیقی‌های شنیده شده آلبوم‌های موسیقی لرستان شکل گرفته است. در این اثر از سازها ایرانی و خاص موسیقی لرستان بهره گرفته شده است.

در «ژون» نوازندگانی چون مسلم علی‌پور (کمانچه و کمانچه آلتو)،‌ شاهو عندلیبی (نی)،‌ میلاد علی‌ پور (تار و تارباس)،‌ سجاد خانقاهی (سنتور)،‌ شایان ریاحی (سازهای کوبه‌‌ای)، مهزاد خردمند (کمانچه و کمانچه آلتو)،‌ ماهور زمانه‌پور (تنبک)،‌ احسان عبدی‌پور (سرنا)،‌ مهدی بصیرت (قیچک باس)،‌ فرشاد حقیقی (تنبور) و آزاده علی‌پور (هارپ) نواخته و ‌آرام علیپور، سحر زیبایی و مهرداد هاشمیان به عنوان هم‌خوان حضور داشته‌اند. در این اثر همچنین «مصباح قمصری» تنظیم خط باس را بر عهده داشته است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1395 - 14:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مصباح قمصری مراحل تولید آلبوم «ژون» را به پایان رساند | موسیقی ما