برنامه یاد بعضی نفرات
 
قسمت سوم درس‌گفتارهای موسیقی منتشر شد
گوشه پنجه شعری و تفاوت‌های آن با درآمد شور
موسیقی ما - قسمت سوم درس گفتارهای صوتی «پویا سرایی» - آهنگساز و نوازنده‌ی سنتور- در تحلیل موسیقی ردیف- دستگاهی در حالی منتشر می‌شود که این آهنگساز اثر پنجه شعری از ردیف موسیقی دستگاهی ایران را تحلیل کرده است.

در این قسمت جنبه‌های مختلف فرمال و مُدالِ گوشه‌ی پنجه شعری، مختصات آن و تفاوت بنیادی آن با درآمد شور و نیز تقسیم بندی انواع گوشه‌ها در ردیف موسیقی دستگاهی تحلیل و عنوان شده است . پویا سرایی» نوازنده سنتور، آهنگساز، منتقد و محقق موسیقی ایرانی به تازگی به‌طور رایگان اقدام به تهیه درس گفتارهای صوتی در تحلیل ردیف و دیگر قطعات برجسته از موسیقی دستگاهی و انتشار آن در فضای مجازی کرده است. این مجموعه صوتی با هدف گسترش فرهنگ تحلیل موسیقی و شناخت عمیق‌تر و کارآمدتر از ردیف موسیقی دستگاهی ایران به همت «پویا سرایی» در حال تولید و انتشار است که سایت «موسیقی ما» نیز بطور اختصاصی قسمت‌های مختلف این درس گفتارها را منتشر می‌کند.

این مدرس، منتقد، پژوهشگر و نوازنده سنتور درباره آموزش رایگان «درس‌گفتارهای صوتی» پیرامون ردیف موسیقی می‌گوید: «با توجه به اینکه درس‌گفتارهای با کیفیت پیرامون ردیف موسیقی عمدتاً در مقاله‌ها و تعداد محدودی کتاب تالیفی خلاصه می‌شود، تصمیم گرفتم در فضای مجازی سلسله درس‌گفتارهای صوتی را درباره موسیقی ایرانی به صورت رایگان منتشر کنم که خوشبختانه این مجموعه های آموزشی با استقبال مخاطبان مواجه شده است.»
گوشه پنجه شعری
دانلود
گوشه پنجه شعری
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1395 - 08:57

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گوشه پنجه شعری و تفاوت‌های آن با درآمد شور | موسیقی ما