برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از سه سال، با آهنگسازی مجید مولانیا و در تالار وحدت؛
«حسام‌الدین سراج» کنسرت «سرود کهن» را برگزار می‌کند
موسیقی ما - پس از سه سال سکوت، «حسام‌الدین سراج» کنسرت «سرود کهن» را با همراهی گروه سور و به آهنگسازی «مجید مولانیا» در تاریخ‌های 25 و 26 تیرماه 95 در تالار وحدت به روی صحنه خواهد برد.

سراج تا کنون بیش از 30 اثر موسیقایی را منتشر کرده که در بین آنها آثاری چون «باغ ارغوان»، «شرح فراق»، «طریقت عشق»، «نرگس مست»، «ماه نو»، «وداع»، «بوی بهشت»، «شهر آشنایی»، «رویای وصل»، «نگاه آسمانی»، «نازنین یار» و... با استقبال چمشگیر مردم مواجه شده است.

او در انتخاب شعر و ملودی و هماهنگی در اجرا، دقت بسیار دارد و همکاری اخیرش با گروه سور به آهنگسازی مجید مولانیا از همین رو است. سراج در این مورد می‌گوید: «آقای مولانیا در انتخاب شعر و همچنین آهنگسازی و سرپرستی گروه، بسیار دقیق و منظم عمل می‌کند. تنظیم‌های ایشان در دنیای امروز موسیقی ایران شنیدنی است و حرفی برای گفتن دارد.»

این خواننده نام آشنای ایران که علاوه بر آواز، در برخی از آثارش آهنگ‌سازی هم کرده و با نواختن سنتور و سه‌تار نیز آشنایی دارد گفت: «کنسرت «سرود کهن» در دو بخش اجرا خواهد شد. بخش اول در مایه بیات اصفهان شامل سه تصنیف به نام‌های «جستجوی دوست»، «سفر» و «دولت عشق» به همراه یک چهار مضراب است. بخش دوم در مایه دشتی است که شامل سه تصنیف و یک قطعه آوازی است. در این بخش تصنیف  «سرود کهن» ( سروده  ه.ا. سایه به آهنگسازی مجید مولانیا) به استاد هوشنگ ابتهاج شاعر پرآوازه معاصر تقدیم می‌شود و همچنین تصنیف خاطره‌انگیز «اشک مهتاب» از اجراهای قدیمی استاد شجریان با آهنگسازی استاد مرحوم حسن یوسف زمانی است که به استاد عزیز و نازنین جناب محمدرضا شجریان تقدیم خواهد شد.»

جمشید صفرزاده (سنتور)، حمید قنبری (تنبک)، علیرضا دریایی (کمانچه)، صابر سوری (عود)، امین دادوری (دف)، فرنام اسکندری (کمانچه آلتو) و  مجید مولانیا (تار)، اعضای گروه سور در کنسرت 25 و 26 تیرماه 1395 هستند. علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت ایران کنسرت مراجه کنند.

نماهنگ «سرود کهن» را از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» ببینید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1395 - 16:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حسام‌الدین سراج» کنسرت «سرود کهن» را برگزار می‌کند | موسیقی ما