برنامه یاد بعضی نفرات
 
کوارتت «کاسته» برای اولین‌بار در تفلیس به اجرای موسیقی می‌پردازد
احسان صدیق: استقبال مردم به ما انگیزه ادامه کار در دایره جهانی را داده است
موسیقی ما - کوارتت «کاسته» در فستیوالی اُپن اِیر در تفلیس که در تاریخ 29، 30 و 31 جولای در شهر تفلیس برگزار می‌شود به اجرای موسیقی می‌پردازد.

 به گزارش «موسیقی ما»، کوارتت «کاسته» که اواخر اردیبهشت ماه کنسرت‌های موفقی را در فستیوال‌هایی در پاریس و هلند روی صحنه برد، این روزها مشغول ضبط و آماده‌سازی دومین آلبوم گروه است که در این میان، احسان صدیق در گفت‌وگو با «موسیقی ما» خبر از برگزاری کنسرت گروه در شهر تفلیس داد: «برای اولین‌بار است که در تفلیس موسیقی اجرا می‌کنیم. رپرتوار ما قطعات آلبوم اول خواهد بود و از قطعات آلبوم جدید هم آنهایی که به نتیجه قطعی‌تری رسیده باشند را اجرا خواهیم کرد که برای خودمان هم تمرین خوبی است.»

«کاسته» در کنسرت اخیر خود در اروپا توانست با استقبال مردم و رسانه‌ها مواجه شود و از اجرای آنها به عنوان بهترین اجرای فستیوال هلند در رسانه ها یاد شد. سرپرست کوارتت «کاسته» درباره نوع برخورد اروپایی‌ها و غیرایرانی‌ها با موسیقی «کاسته» می‌گوید: «کنسرت‌های ما به عنوان گروهی که سعی می‌کنیم جهانی فکر کنیم، در دنیا معمولا در قالب فستیوال‌هایی اتفاق می‌افتد که دست‌اندرکاران ایرانی ندارند، البته به جز یکی از کنسرت‌های اخیرمان که یکی از دوستان برگزار کرده بود. در کنسرتی که اخیرا در فستیوال هلند برگزار کردیم، مخاطبانمان تقریبا همان مخاطب‌های کنسرت‌های ما در فستیوال‌های دیگر بودند و من حداقل آن شب هیچ ایرانی را آنجا ندیدم. مهم است که شما بتوانید نوعی از موسیقی را عرضه کنید که به جای اینکه فقط در سیستم موسیقی خودمان جای داشته باشد و فقط بخواهیم دنبال مخاطب‌های ایرانی بگردیم، بتواند در سیستم موسیقی جهانی بگنجد. البته مخاطب ایرانی هم جزئی از مخاطب جهانی محسوب می‌شود اما نوعی از مخاطب ایرانی را مدنظر دارم که مخاطب واقعی این نوع موسیقی است و نه لزوما کسی که فقط به دلیل اجرای یک گروه ایرانی، به کنسرت آنها می‌رود. ما فارغ از ایرانی بودن یا نبودن در این فستیوال‌ها شرکت می‌کنیم و هیچ فرقی بین ما بقیه نیست و اصراری هم برای وجود داشتن این تفاوت نداریم.»

این نوازنده گیتار معتقد است مخاطبان غیرایرانی تا امروز از موسیقی آنها استقبال زیادی کرده‌اند و می‌گوید: «تا امروز که میل و رغبت زیادی به آثار ما نشان داده‌اند و از شنیدن این نوع موسیقی لذت برده‌اند. البته موسیقی ما در خیلی از کشورها هم برای مخاطبان عجیب بوده است. تقریبا می‌توان گفت رفتار مخاطبان جهانی در نقاط مختلف دنیا، شبیه مخاطبان موسیقی ما در داخل ایران است که این موضوع نکته بسیار خوبی است چراکه هر جا برویم، مخاطب‌هایی داریم که شبیه همین آدم‌ها هستند. تا اینجا که نظرات مثبت بوده و این انگیزه را به ما داده تا بتوانیم کارهایمان را در دایره بزرگتری که همان دایره جهانی است ادامه دهیم.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1395 - 15:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احسان صدیق: استقبال مردم به ما انگیزه ادامه کار در دایره جهانی را داده است | موسیقی ما