برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسم رونمایی آلبوم«یه عاشق» با صدای «رحمان» عنوان شد؛
خدا برای کسی ممنوع‌الفعالیتی نیاورد!
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم یه عاشق با صدای رحمان با حضور عوامل این آلبوم، اهالی رسانه و چهره هایی از موسیقی و سینما در حوالی بام تهران برگزار شد.
 
رحمان در حالی در هفته گذشته شاهد انتشار آلبومش بود که به دلیل حضور در یک مسابقه خوانندگی -که مقام اول آن را کسب کرده بود- یک دوره چهارساله ممنوع الکاری را تجربه کرد. دوره ای که آن را تلخ ترین دوران عمرش می‌داند.
 
مدوید لطیفی (آهنگساز و مدیر هنری آلبوم) در آغاز صحبتهایش با شاره به دوران سختی که در کنار رحمان پشت سرگذاشته گفت: خدا برای کسی ممنوع الکاری نیاورد! فقط کسی که این دوره را تجربه کرده می داند که من چه می گویم و امیدوارم کسی چنین اوضاعی را تجربه نکند.
 
حامد حسینی (تنظیم کننده قطعه یه حرفی تو دلمه)، سعید رضایی (تنظیم کننده قطعه موهای جوگندمی) و مسعود محمدی (ترانه سرا و زوج هنری حامد رجبی) دیگر عوامل آلبوم بودند که در این برنامه حضور داشتند.
 
 
لطیفی درباره پروسه تولید این آلبوم گفت: «اواخر سال ۹۰ تولید آلبوم را استارت زدیم و همزمان روال اداری برای فعالیت رسمی رحمان را دنبال کردیم و بخش عمده این تاخیر به همین دلیل بود. در این میان چندین بار تغییراتی در آلبوم ایجاد شد. نهایتاً شهریورماه سال گذشته مراحل پایانی صورت گرفت و پس از آن درگیر مراحل انتشار بودیم و تنظیم چند قطعه هم عوض شد.»
 
 
او در ادامه توضیح داد: همه ما با شرایط رحمان که از دل مسابقه‌ای غیرمجاز آمده بود آشنا هستیم و به خاطر همین امر روند عجیبی را برای اخذ مجوز طی کردیم. قصد گلایه نداریم اما خداوند برای کسی ممنوع الکاری را نیاورد. شهریور سال ۹۴ تمامی مجوزها اخذ شد اما تصمیم گرفتیم تغییراتی را برای هرچه بهتر شدن آلبوم، در تنظیم‌ها به وجود بیاوریم. ما توانستیم تنظیم دو قطعه را تغییر دهیم البته ازآنجایی‌که ما برای تغییر عوامل باید دوباره پروسه مجوز را طی می‌کردیم نام آن‌ها را نتوانستیم در ولت آلبوم درج کنیم. حتی ما قطعات قوی‌تری هم داشتیم و به دلیل صدور مجوز نشر تصمیم گرفتیم این قطعات را بعد از آلبوم به‌صورت تک آهنگ در فاصله زمانی‌های مشخص به انتشار برسانیم.
مدیر هنری آلبوم در ادامه صحبت‌هایش معتقد بود که آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما به آن امیدوار است و ایمان قلبی دارد که این صدا می‌توانست جایگاه خوبی داشته باشد.
آلبوم «یه عاشق» ازنظر عوامل آلبوم با تیم همکاری آلبوم «فرزاد فرزین» مشترکاتی دارد و مدوید لطیفی در خصوص این همکاری‌های مشترک گفت: این عزیزان اول دوست ما بودند و دلیل خاصی ندارد.
مهران خلیلی از تنظیم‌کنندگان آلبوم در ابتدا با اشاره به این موضوع که بالاخره آلبوم بعد از چهار سال منتشر شد، اظهار کرد: اواخر سال ۹۰ با مدوید آشنا شدم و قطعه «کوچه» را به‌عنوان اولین همکاری آغاز کردیم که ابتدا قرار بود در فضای دیگری ارائه شود.
حامد رجبی که بدون یار ترانه‌اش «مسعود محمدی» در جایگاه حاضرشده بود در مورد این آلبوم گفت: جای مسعود و دیگر دوستان ترانه‌سرا خالی است و حضور یک نفر معنایی ندارد. باید بگویم که این آلبوم تمامی قشرهای جامعه را در برمی‌گیرد.
سهیل خاکسار تهیه‌کننده آلبوم رحمان در ادامه به صحبت‌ها بیان کرد: از همکاری با هنرمندی با قلبی بزرگ واقعاً خوشحال هستم و ما چنین خواننده‌ای را کم داشتیم که کارهایش بتواند تمام سنین را در بربگیرد و به قول دوستان؛ رحمان خواننده خانواده است.
رحمان خواننده آلبوم یه عاشق که کم‌حرف‌ترین فرد حاضر در نشست بود در جمله‌ای کوتاه گفت: ۴ سال منتظر چنین روزی بودم و دورانی را گذراندم که بسیار سخت بود.
مدوید لطفی در مورد جذب مخاطب برای رحمان به‌عنوان مدیری هنری گفت: همه دوست دارند جذب مخاطب داشته باشند اما دست بنده نیست. در این مدت ۴ سال بنده در تهران و رحمان در شمال ساکن بود ولی ما اتاق فکر داشتیم و سعی ما جذب مخاطب بود. البته این آلبوم منتقدینی خواهد داشت که شاید موردپسندشان قرار نگیرد نمی‌توان به‌طور صد درصد مخاطب را جذب کرد و نمی‌دانیم مخاطب چه چیزی می‌خواهد البته با توجه به پیام‌هایی که داشتیم اکثراً دوست داشتند رحمان شبیه آقای صدا بخواند و ما اصلاً دوست نداشتیم و می‌خواستیم رحمان خودش باشد و منتظریم ادامه راه را با توجه به نظرات این آلبوم در پیش بگیریم.
مدوید لطیفی دلیل این ۴ سال را صرفاً ممنوع الکاری اعلام کرد و در خصوص وضعیت مشابه رحمان با دیگر خواننده مجاز کشور که در همان مسابقه دیده شد و پس از بازگشت به ایران توانست به‌سرعت روند مجاز شدن را طی کند خاطرنشان کرد: ایشان هم قرار بود در این مراسم حضورداشته باشند. وضعیت شهرام شکوهی با رحمان فرق می‌کرد و در مرحله دوم از این مسابقه حذف شد اما رحمان اول شده بود. شهرام شکوهی در ایران زمانی که معروف شد همه گفتند در این مسابقه حضورداشته است ولی رحمان را با آن مسابقه می‌شناختند.
مدیر هنری آلبوم همچنین در مورد ریزش مخاطبان رحمان از ۴سال گذشته تا به امروز و تدبیر اتاق فکر برای به دست آوردن مخاطبان گفت: دلایل بسیار زیاد است.
لطیفی پاسخگویی به این سؤال را بر عهده مهران خلیلی گذاشت و او توضیح داد: شهرام شکوهی چند قطعه در شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر کرده بودند که به‌خودی‌خود تبلیغات خوبی است و باعث دیده شدن ایشان شد و در ادامه کنسرت و آلبوم را داشتند. البته رحمان درگیر کارهای آلبوم و غیره شد و باید منتظر بعدازاین باشیم.
لطیفی در این باره اضافه کرد:: «ما اصلاً فکر نمی‌کردیم ۴ سال زمان ببرد و هر زمان که مراجعه می‌کردیم به ما می‌گفتند که کارها تمام است اما هر بار نامه‌ای می‌آمد که به دنبال مجوز نیایید. بنده در اول صحبت‌هایم به‌صورت پررنگ اشاره کردم که ۴ سال عجیبی بود و این مسئله را با دردی می‌گویم که شاید نتواند درکش کنید.»
در ادامه این نشست رحمان در پاسخ به این که آیا قطعه «کوچه» که در ارتباط با شهدا است را برای اخذ مجوز خوانده‌اید؟ گفت: نه!
البته مدوید لطیفی معتقد بود شاید هفتاد درصد از کسانی که قطعه را گوش کنند متوجه نشوند این آهنگ برای شهدا خوانده‌شده و ترجیح داد جواب این سؤال را ترانه‌سرای قطعه بدهد چراکه سروده او و انتخاب خود لطیفی بوده است.
اما اصرار ما بر این بود که خود لطیفی که این قطعه را انتخاب کرده، جواب بدهد و او گفت: ما به شهدا اعتقادداریم و عمداً آهنگ را در آخر قراردادیم چون کاری متفاوت از آلبوم بود و باور کنید این‌طور نبوده است!
حامد رجبی به مشکلاتی در اخذ مجوز ترانه اشاره کرد که بیت‌هایی از آن برای مجوز رد شده بود و گفت: این دید درست نیست که خوانندگان برای اخذ مجوز از شهدا می‌خوانند.
لطیفی به عدم انتشار این قطعه پیش از آلبوم اشاره و تصریح کرد: مجوز کار را داشتیم اما آن را منتشر نکردیم البته اگر آن‌ها متوجه شده باشند که این ترانه برای شهدا است.
نکته بعدی این نشست مربوط به ولت آلبوم می‌شد که دیگر هیچ خواننده‌ای حاضر نمی‌شود به این شکل آلبومش را به گوش مخاطبان برساند و تهیه‌کننده اثر در خصوص این مقوله گفت: یکی از مشکلاتی که ما در بیزینس داریم به حرفی که زده می‌شود، کمتر عمل می‌کنیم.
مدوید لطیفی نوع ولت را انتخاب شرکتی عنوان کرد که قرار بود از آلبوم به سود برسد و تصریح کرد: ایشان اعتقاد داشتند که باید ولت آلبوم بلند باشد تا در مغازه‌ها دیده شود و حداقل بنده سه بار برای اخذ مجوز ولت مراجعه کردم.
در آخر مدیر هنری آلبوم در مورد برنامه‌های آینده رحمان گفت: آلبوم را هنوز منتشر نکرده بودیم کنسرت تهران را بسته‌ایم و به کمک آقای خاکسار به‌طور منظم تک آهنگ‌ها را به انتشار می‌رسانیم و برای انتخاب سالن باید تا بعد از ماه رمضان صبر کنیم و طبق بازخوری که از آلبوم می‌گیریم این انتخاب صورت می‌گیرد و مطمئن باشید اگر نتوانیم سالن را پرکنیم به تهران نمی‌آییم و برنامه‌ریزی برای تور کنسرت شهرستان را خواهیم داشت.
در پایان این نشست رضا داوود نژاد از بازیگران سینما و تلویزیون دقایقی را به صحبت پرداخت و ضمن ابراز خوشحالی برای انتشار آلبوم رحمان گفت: از آن تلویزیون به این تلویزیون آمدن سخت است و بنده صدای ایشان را از همان اجرا در مسابقه خوانندگی دوست داشتم.
 
حمیدرضا صمدی، مصطفی پاشایی، امید جهان، محسن افشار، امید تاجیک، سعید بنازاده، محمد پوراحمد، پویا افشاری، داریوش بابائیان و... از جمله میهمانان این برنامه بودند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 19:30

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خدا برای کسی ممنوع‌الفعالیتی نیاورد! | موسیقی ما