برنامه یاد بعضی نفرات
 
کار روی پروژه‌های شخصی همزمان با ضبط آلبوم چهارم گروه؛
آلبوم انفرادی خواننده گروه کامنت منتشر می‌شود
موسیقی ما - «كيان پورتراب»، خواننده، آهنگساز و سرپرست گروه «كامنت» از انتشار اولین آلبوم انفرادى خود خبر داد.

به گزارش «موسيقى ما»، اعضاى گروه «كامنت» كه اين روزها مشغول ضبط و آماده‌سازى چهارمين آلبوم گروه هستند، به موازات آن پروژه‌هاى شخصى خود را هم پيش می‌برند كه بر اين اساس، كيان پورتراب هم قرار است به زودى اولين آلبوم و تک قطعه انفرادى خود را منتشر كند.

او درباره اين آلبوم كه كار روى آن را از يک سال پيش آغاز کرده به «موسيقى ما» می‌گويد: «اين آلبوم حدودا ده قطعه در فضاى الكترونيک و موسیقی امبينت و مينيمال دارد. چراکه در اين مدت سليقه‌ام به لحاظ شنيدارى بیشتر به سمت اين نوع از موسيقى رفته و فكر می‌كنم كليت موزيک دنيا هم به سمت مينيمال شدن رفته است. قطعات اين آلبوم شبيه هم نيستند اما به لحاظ حسى حالات مشتركى دارند و فكر می‌كنم اگر به طور فشرده روى آن كار كنم، دو يا سه ماه ديگر آماده انتشار شود.»

پورتراب درباره نحوه توليد اين آلبوم می‌گويد: «تمام كارهاى اين آلبوم را خودم انجام داده‌ام، البته در اين ميان مشورت‌هایی هم از دوستانم گرفته‌ام؛ مثل اشكان آبرون كه چون كارش را خيلى قبول دارم و از دوستان نزديكم است، با او هم‌فكری‌ها و همكاری‌هايى در تنظيم‌ها داشته‌ام اما در نهايت كليت اين آلبوم را شخصا پیش برده‌ام و ميكس و مستر آن هم برعهده آرش پاكزاد بوده است.»

اين آهنگساز و ترانه‌سرا درباره هدفى كه باعث شكل‌گيرى اين آلبوم شد می‌گويد: «ايده تهيه و توليد اين آلبوم بيشتر به سبک و سیاق آن مرتبط است چون سبک بسيار مستقلى است كه در گروه جايى ندارد و در واقع بسيار شخصى است. خيلی‌ها هم می‌پرسند كه قرار است براى گروه «كامنت» اتفاقى بيفتد؟ در حاليكه اصلا اينطور نيست و اين‌ها دو پروژه كاملا مستقل هستند. البته اين اتفاق هم نكات مثبت دارد و هم منفى كه نقاط مثبت آن بيشتر است چراكه وقتى يك نفر در ذهن خود قدرت تفكيک ايجاد كند و تمام ايده‌هايش را در قالب يک گروه خرج نكند، می‌تواند در كارش رشد كند. البته كار من يک‌مقدار سخت است چون تا اينجا آهنگسازى چهار آلبوم را انجام داده‌ام و شعرهايش را نوشته‌ام اما با همه این تفاسیر اين تفكيک را در ذهن خود به وجود آورده‌ام و سعی کرده‌ام این دو پروژه را کاملا مستقل از هم پیش ببرم چراکه طبیعتا در گروهى كه بيشتر با محوريت سازهاى آكوستيک شكل گرفته، يک‌سرى از ايده‌هایی که در ذهن داشتم نمی‌گنجد. هميشه توليد اين نوع موسيقى در پس ذهنم بوده و حالا هم به نتيجه رسيده است. به نظرم اگر افراد توانايی‌هايشان را بشناسند، می‌توانند در بخش‌های مختلفى فعاليت کنند و تفكيک مورد نظر را در ذهن خود ايجاد كنند.»

این خواننده درباره جزئيات بيشتر آلبوم شخصی‌اش می‌گويد: «ضبط و آهنگسازى و تنظيم آلبوم به موازات هم پيش می‌رود كه حدود ٧٠ درصد آن به پايان رسيده است. فعلا به دنبال تهيه‌كننده هستم كه اگر محقق شود، سرعت توليد آلبوم خيلى بيشتر می‌شود. اين آلبوم به نسبت کارهای گروه «کامنت» ساده‌تر و خلوت‌تر است و شايد ملودی‌ها كمى پاپ‌تر شده‌اند. در واقع هدفم اين بوده كه شبيه به فرمت موسيقى روز دنيا حرکت کنم. موزيک راكى كه الان وجود دارد و اکثر ما به آن گوش می‌كنيم، اگر خيلى هم مدرن باشد ممكن است ريشه‌اش به ده سال پيش برگردد ولى اين موزيک خيلى مدرن‌تر است و تک‌تک صداها به دقت در تنظيم شکل گرفته‌اند.»

کیان پورتراب در پایان اشاره کرد که طى يک ماه آينده اولين تک قطعه او با نام Pieces (تکه‌ها) منتشر می‌شود که در روزهای آتی می‌توانید آن را از طريق سايت «موسيقى ما» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 - 10:35

دیدگاه‌ها

سه شنبه 25 خرداد 1395 - 16:06

از نقاط قوت کامنت صدای خواننده ست. حتما آلبوم موفقی خواهد شد کار شخصی اش.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم انفرادی خواننده گروه کامنت منتشر می‌شود | موسیقی ما