برنامه یاد بعضی نفرات
 
برنامه‌ریزی ویژه برای برگزاری کنسرتی متفاوت با اجراى قطعات جدید
«پالت» دوباره مخاطبانش را غافلگیر می‌کند؟
موسیقی ما - گروه پرطرفدار موسیقی تلفیقی این روزهای بازار موسیقی، کنسرت 7 و 8 خرداد ماه‌اش را در تالار وحدت با یک برنامه‌ریزی کاملا متفاوت، روی صحنه می‌برد.

به گزارش «موسیقی ما»، گروه موسيقى «پالت» كه از زمان تولدش سعى كرده با خلاقيت‌هاى مخصوص به خود، خوراک ويژه‌اى براى مخاطبانش تدارک ببيند، در اين كنسرت هم می‌خواهد مخاطبانش را در روزهای انتهایی فصل بهار غافلگیر کند و علاوه بر اجراى چند قطعه جدید، با صحنه‌آرایی و جلوه‌هاى بصرى ويژه‌اى كه توسط سيامک احصايى (طراح صحنه و كارگردان شناخته شده تياتر) كارگردانى شده، به دیدار مخاطبانش می‌رود.

اولين همكارى «پالت» و سيامک احصايى در اجراى سال گذشته گروه در تالار وحدت رقم خورد كه اولين تجربه اين طراح صحنه و كارگردان پرسابقه و خوشنام، در زمينه طراحى صحنه براى موسیقی نیز به شمار می‌رفت و بازخوردهاى قابل توجهی براى گروه و مخاطبانش به همراه داشت.

با توجه به اینکه تجربه هفته گذشته «پالت» در اجرای بدون استراحت (آنتراکت) در تالار وحدت نیز، توانست به لحاظ حسی ارتباط موثرتری با مخاطب برقرار کند؛ قرار است گروه در اين مجموعه اجراها هم بدون آنتراكت به اجرا بپردازد. اميد نعمتى (خواننده پالت) درباره رپرتوار برنامه‌ریزی شده برای کنسرت جمعه و شنبه آینده گروه مى‌گويد: «يک سالى هست كه مشغول اجراى كنسرت «شهر من بخند» در يک چارچوب مشخص هستيم و فکر کردیم با امکانات ویژه‌ای که استیج تالار وحدت دارد،  فرم کلی اجرايمان را به طور اساسی تغيير دهيم. برای همین مدت کوتاهی است که دوباره با كمک سيامک احصايى، در حال تدارک برنامه‌هاى ويژه‌اى براى هوادارانمان هستيم تا اجراهای بعدی، هم براى خودمان و هم براى مخاطبانمان تجربه ویژه و کاملا متفاوتی باشد. از این رو در نظر داریم ضمن اجرای چند قطعه جديد که قرار است برای اولین بار روی صحنه اجرا شود، در نحوه اجرایمان هم، با ساختاری کارگردانی­شده و در قالب پرفورمنس-موزیک عمل كنيم. راستش ما قبلا روى اين قطعات كار كرده بوديم ولى فرصت نشده بود آنها را به نتيجه برسانيم. حالا قبل از اين اجرا با استرس و انرژی فوق‌العاده‌ای که برای انجام این تغییرات داریم، تصميم گرفتيم آنها را كامل كنيم و براى اولين‌بار به گوش مخاطبان برسانيم. امیدواریم این هیجان و انرژی به مردم هم منتقل شود.»

روزبه اسفندارمز (سرپرست گروه) هم معتقد است کیفیت یک کنسرت فقط  شامل جنبه صدا و موسیقی آن نمی‌شود و بايد جلوه‌هاى بصرى آن را نیز مدنظر قرار داد. او در اين‌باره مى‌گويد: «علاوه بر موسيقى، بخش عمده كنسرت نور و تصوير است. این روزها در اكثر کنسرت‌ها فقط با ویدئو-پروجکشن، بدون هیچ برنامه‌ریزی خاصی، در کنار یک نورپردازی حجیم و شلوغ، صرفا يک‌سرى ویدیو و تصویر نشان مى‌دهند؛ اما این کافی نیست. ما کارگردان‌ها و هنرمندان خوبی در زمینه کوریوگرافی و طراحی پرفورمنس و نیز طراحی صحنه و ویژوال داریم که باید به آنها میدان بدهیم و اتفاقات جدیدی را روی صحنه رقم بزنيم. باید همه‌چیز کارگردانی شود و برایش برنامه‌ریزی صورت بگیرد. ما حتما باید برای مخاطبمان ارزش قائل باشیم و به احترام او به همه این جزییات ریز و درشت توجه کنیم تا به حمایتش از موسیقی ادامه دهد.»

«پالت» همراه با اعضای همیشگی خود یعنی امید نعمتی (خواننده)، روزبه اسفندارمز (کلارینت و ساکسوفون)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، کاوه صالحی (گیتار)، داریوش آذر (کنترباس)، سردار سرمست (پیانو و آكاردئون) و امین طاهری (درامز)، روزهاى جمعه و شنبه ٧ و ٨ خرداد، طى چهار سانس با مخاطبان خود در تالار وحدت ديدار مى‌كند كه علاقه‌مندان مى‌توانند بليت آن را از سامانه TIK8 تهيه كنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1395 - 14:04

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پالت» دوباره مخاطبانش را غافلگیر می‌کند؟ | موسیقی ما