برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت این خواننده پس از مدت‌ها در تهران برگزار شد
«سعید مدرس» با خاطرات «دنیای وارونه» و «ساحل چمخاله» روی صحنه رفت
موسیقی ما - «سعید مدرس» پس از حدود دو سال در تهران روی صحنه رفت. این خواننده باسابقه شامگاه اول خرداد و همزمان با شب نیمه شعبان در سالن همایش‌های برج آزادی به دیدار دوستدارانش رفت. کنسرت این خواننده در حالی به تهیه‌کنندگی شرکت «اکسیر نوین» و مدیریت «محمدرضا خانزاده» برگزار شد که او آخرین بار خرداد سال 93 در تهران روی صحنه رفته بود. سعید مدرس چند ماه از سال 94 را را با حواشی ممنوع‌الکاری سپری کرد که خواننده‌های زیادی با آن دست به گریبان بودند. اما احتمالاً امسال مدرس پرکارتر از گذشته باشد و بیشتر شاهد حضورش روی استیج تهران باشیم.

کنسرت با قطعه «تبانی» آغاز شد و پس از بازشدن پرده‌های انتهای استیج، نور روی سعید مدرس در آن قسمت ایستاده بود و می‌خواند رفت و به سمت تماشاگران آمد. او برای دومین قطعه رپرتوار کنسرت خود «دنیای وارونه» را انتخاب کرده بود. معروف‌ترین اثر سعید مدرس که چند سال قبل توانست با آن خودش را به طیف گسترده‌ای مخاطبان معرفی کند. مدرس پس از این قطعه گفت:«صدایی که از همخوانی‌های شما می‌شنویم شبیه یک سالن چهار پنج هزار نفری است!». او سپس رو به حضار گفت:«می‌دانم امشب چند نفر از دوستان از شهرستان‌های مختلف برای کنسرت به تهران آمده‌اند. امیدوارم امشب خاطره‌انگیز باشد و ارزش این سفر را داشته باشد.»

«برگرد به من» سومین کار این کنسرت بود که در تنظیم جدید آن سولوی گیتار الکتریک نقش پررنگی داشت و کمی مزه راک در آن وجود داشت. مدرس پس از قطعه «عکس تو» از آلبوم «زندگی» یک کار ریتمیک را اجرا کرد. «برو» از آلبوم «ساحل چمخاله» انتخاب بعدی این خواننده بود. سعید مدرس از پس اجرای این کار به خوبی برآمد و کلاً نسبت به اجراهای گذشته‌اش در این برنامه با تسلط بیشتری روی صحنه حاضر شد. در شب پرترافیک پایتخت سعید مدرس هم در ادامه برنامه قطعه «ترافیک» را با همراهی پیانو اجرا کرد که فضای عاشقانه‌ای داشت. او در ادامه برای معرفی قطعه «عادت» گفت:«می‌خواهم فضا را رمانتیک کنم و به هفت هشت سال قبل برویم.»

یکی دیگر از بخش‌های کنسرت این خواننده اجرای آنپلاگد قطعه «عیبی نداره» بود. در این بخش سعید جامع (نوازنده درامز) به جلوی صحنه آمد و پرکاشن نواخت و پیانو و گیتار آکوستیک او را همراهی کردند. مدرس سپس گفت:«برای مسافرت آماده هستید؟» بعد از این جمله او و پخش صدای موج دریا تشویق‌های حضار شدت گرفت و همه به استقبال قطعه «ساحل چمخاله» رفتند. در ادامه و بعد از قطعات «من تورو اشتباهی گرفتم»، «یک اتفاق خوب» و «من حساسم» نوبت به نوازندگی پیانوی سعید مدرس رسید. او قطعه «من و تو» را پشت پیانو و با همراهی درامز و گیتار اجرا کرد. این خواننده سپس قطعه «فال» را به محمدرضا خانزاده، تهیه‌کننده کنسرت، تقدیم کرد که شب تولدش بود و از حضار خواست او را تشویق کنند.

اما از ابتدای برنامه حاضرین درخواست اجرای قطعه «مرغ سحر» را داشتند. اثری که این خواننده سال گذشته آن را با یک ملودی و تنظیم متفاوت نسبت به نسخه‌های سنتی آن منتشر کرد. مدرس پیش از اجرای قطعه مرغ سحر گفت:«تولید این کار ریسک بود. برای من خوشایند بود که شما این قطعه را با یک ملودی جدید بخوانید. ضمن احترام به دوستان موسیقی سنتی باید بگویم که این کار هم حال و هوای خودش را دارد.» اجرای مجدد «دنیای وارونه» و «ساحل چمخاله» هم حسن ختام کنسرت سعید مدرس بود. البته از ابتدای برنامه درخواست‌های زیادی برای اجرای قطعه «ای دل» وجود داشت ولی این کار در رپرتوار کنسرت قرار نداشت.

او در سانس دوم این برنامه از «رستاک حلاج»، «ماهان بهرام خان»، «شبنم مقدمی»، «منیره صفری» و «شیوا طاهری» میزبانی کرد. مهران مریخ(پیانو و گیتار)، علی شقاقی(گیتار بیس)، سعید جامع(درامز)، شروین شهبازی(گیتار کلاسیک و گیتار آکوستیک) و شایان مجیدی (گیتار الکتریک) اعضای ارکستر سعید مدرس در این برنامه بودند.

در ادامه عکس‌های «سید علیرضا حق‌شناس» از این کنسرت را ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395 - 16:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سعید مدرس» با خاطرات «دنیای وارونه» و «ساحل چمخاله» روی صحنه رفت | موسیقی ما