برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار اثری جدید از استاد «پرویز یاحقی»
بهنام خدارحمی: استاد یاحقی بسیار پیگیر انتشار این اثر بودند
موسیقی ما - نوازنده و موزیسین قدیمی کشورمان، اثری جدید با حضور استاد «پرویز یاحقی» را برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داد.

به گزارش «موسیقی ما»، بهنام خدارحمی که پیش از این آثار مختلفی را در فضاهای گوناگون در بازار موسیقی کشور منتشر کرده، اثری تحت عنوان «فصل تازه» را برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده است که استاد پرویز یاحقی در این اثر ساز زده‌اند.

بهنام خدارحمی در یادداشتی که برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده است، درباره روندتولید و انتشار این اثر نوشته:

«قريب به دوازده ساله پیش بود، شايد هم يك سالي كمتر يا بيشتر، در رفت و آمدهاي به منزل دکتر جهانشاه برومند (اهنگساز و نوازنده ویلن) و انجام مذاکراتی برای تنظیم موسیقی بر روی آهنگهای استاد پرویز یاحقی به خوانندگی آقای علیرضا افتخاری. و به راستي چقدر زود، دير شد ...

درست به خاطر دارم كه استاد یاحقی تاکید داشتند قطعات را کاملا در فضای «گلها»یی تنظیم کنم و مصداقشان خطاب به تهيه كننده چند نمونه‌ای از کارهايم بود که قبل تر گوش داده بودند و در حال و هوای گلها بود... لابه لای این آمد و شدها بود و پیش تولید البوم مذکور، که به استاد پیشنهاد تهيه‌ي مجموعه ای بدون کلام در فضایی بديع را دادم و نيك بختانه با استقبال ايشان مواجه شد و با رویی خوش مقبول ايشان افتاد. بعد از مذاکرات و تماسهای تلفنی با استاد یاحقی درباره کم و کیف آهنگ، مقرر شد اولین کار، قطعه اي در دستگاه چهارگاه باشد كه به تعبير استاد گهگاه میل مليحي هم به سه گاه داشت و من نيز بلادرنگ تنظیم قطعه را شروع كردم.

نهايت تلاشم را کردم که در تنظيم از سويي اصالت کار حفظ شود و از ديگر سوي، چيدمان به نحوی انجام شود که هم به گوش مخاطب خوش طنين بيايد و هم معرف ریتمی نو و به تعبيري فصلي تازه از صداي آسماني آرشه ي استاد باشد. تا چه قبول افتد و چه در نظر آيد ... قسمتهایی را با پیانو نواختم و بخش هايي را برای ارکستر نوشتم و اتود اوليه اي اماده کردم تا در صورت تایید استاد یاحقی مراحل ضبط ارکستر آغاز شود.

خالي از لطف نيست كه اشاره كنم ارائه كار بصورت تلفیقی از ترنم طبیعت ایده‌ای بود كه در آخرین لحظه به ذهنم رسید و جاي خرسندي است كه به زعم بسياري از همراهان هنردوست، بر لطافت کار افزوده است. هر چند که به دليل مشغلات استاد و ترافيك كاري موجود، پيشرفت بسيار كند و بالاخره تنظیم موسیقی قطعه اول آماده شد و جالبتر این که در تمامی مدت زماني که من مشغول تنظیم آهنگ بودم استاد به رغم گرفتاري هاي شخصي، مستمر و پی درپی جویای روند كار بودند كه هم مبين و معرف اشتياق ايشان بود براي شنيدن قطعه نهايي شده و هم انرژي دهنده و مشوقي براي من ... استاد پس از چندین بار شنیدن کار لبخندی زدند و خطاب به دکتر جهانشاه برومند از پسند كار متفاوتي كه نهايي شده ابراز خوشنودي كرده و جوياي نظر ايشان شدند كه دكتر هم به اتفاق چند نفر از دوستان دیگری که در محل حضور داشتند، کار را تایید کردند و قرار براین شد مامت اجرا شده برای ارکستر، در فضاي ارکستر اصلي ضبط شود.

در گیر و دار هماهنگی با نوازنده ها و ضبط ارکستر مربوطه بودم که از طریق دوست هنرمندم فرشید فرهمند(نوازنده ویلن) باخبر شدم که شوربختانه استاد پرویز یاحقی بدرود حیات گفتند و اجل زمان قصه «فصل تازه» را که قرار بود در قالب مجموعه ای آلبوم گونه روانه بازار شود و يك فصل دیگر پنجه‌های سحر آمیز استاد گوش نواز مخاطبانشان باشد، امان نداد ...

و در انتها هرچند که آرایشی دوباره به همراه ارکستری برازنده، نيز شدني مي نمود ولی شخصا همان الگویی که در سالهای گذشته با پنجه‌ي مسحور كننده ي پرویز یاحقی جان گرفت را به خواست تعدادی از هنردوستان جهت ارائه ترجیح دادم.
تقدیم به همه دوستداران موسيقي ماندگار ايران زمين
بهنام خدارحمی بهار ۱۳۹۵»


قطعه «فصل تازه» را در تماشاخانه سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 11:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهنام خدارحمی: استاد یاحقی بسیار پیگیر انتشار این اثر بودند | موسیقی ما