برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای داماهی در حضور اساتید نامدار موسیقی جنوب
ضیافت پرشور ریتم و آواز در ساحل بندر
موسیقی ما - گروه «داماهی» به خوانندگی رضا کولغانی و سرپرستی دارا دارایی، در میان حضور پرشور مخاطبان و اساتید نامدار موسیقی جنوب نظیر خالو قنبر راستگو که نوای سازش شهرت جهانی دارد، برای دومین‌بار در بندرعباس به اجرای موسیقی پرداخت.

به گزارش «موسیقی ما»، استقبال مردم بندرعباس از این اجرا به گونه‌ای بود که برگزارکنندگان مجبور شدند تعداد زیادی صندلی به سالن هفتصد نفره آوینی اضافه کنند و حتی برخی از مخاطبان، این اجرا را ایستاده دنبال کردند.

داماهی در این اجرا علاوه بر اجرای قطعات تنها آلبوم گروه همچون «دخترک»، «محله خاموشان»، «یار عزیز»، «گل‌بوته»، «سوگند»، «لنج و بیوه» و «مردن مردانه»، قطعات جدیدی هم اجرا کرد که دارا دارایی درباره آن می‌گوید: «بخش جدید رپرتوار ما در این اجرا، شامل این قطعات بود: قطعه «امون» با شعری از ابراهیم منصفی که از ساخته‌های خودم است؛ قطعه «حیران» با شعر و آهنگی از فاطمه رضایی و تنظیم ابراهیم علوی که خودش هم آن را خواند و مجید سالاری به عنوان همخوان، ابراهیم را در این قطعه همراهی کرد؛ همچنین قطعه «برکت» از ساخته‌های استاد ابراهیم شهدوستی که در حضور خودشان که به کنسرت ما آمده بودند، اجرا شد و احتمالا جزو قطعات آلبوم جدیدمان خواهد بود. در ضمن قطعه «دیوانه» هم که به تازگی منتشر شد، با استقبال زیاد مخاطبانمان روبه‌رو شد که می‌توانم بگویم در طول فعالیت داماهی، یکی از بهترین قطعات و تا امروز محبوب‌ترین قطعه من محسوب می‌شود.»

یکی دیگر از مهمانان این اجرا احمد روان بود که در یک قطعه داماهی را با سازهای کوبه‌ای همراهی کرد. رضا کولغانی، خواننده گروه که اهل بندرعباس است، درباره حضور این هنرمند در این کنسرت می‌گوید: «احمد روان یکی از آرتیست‌های اصیل و بسیار قدیمی در بندرعباس است که سال‌ها قبل از اینکه افرادی چون سروش هیچکس فعالیت کنند و اصلا داستان رپ در ایران به این شکل باب شود، رپ را در بندرعباس شروع کرده بود. به نوعی حس آفریقایی و لاتین، هم در شخصیت و هم در موسیقی او وجود دارد و از لحاظ حسی و ایده‌پردازی در موزیک او را به‌شدت قبول داریم.»

هنرمندانی چون خالو قنبر راستگو، ابراهیم شهدوستی، نوید قویدل و ناصر منتظری مهمان اجرای گروهی داماهی در بندرعباس بودند.

داماهی بلافاصله بعد از این اجرا به تهران بازمی‌گردد تا خود را برای اجرا در سالن میلاد نمایشگاه -که تقریبا بلیت‌های آن تمام شده- و همچنین سومین دوره «هفته موسیقی تلفیقی تهران» آماده کند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های یکی از هنرمندان بومی بندرعباس (عبدالحسین رضوانی) را از این اجرا ببینید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 12:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ضیافت پرشور ریتم و آواز در ساحل بندر | موسیقی ما