برنامه یاد بعضی نفرات
 
حجت اشرف‌زاده در میان استقبال مخاطبینش در تالار اندیشه حوزه هنری روی استیج رفت؛
طنین «ماه و ماهی» در «شب آرزوها»
موسیقی ما - کنسرت «ماه و ماهی» در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. حجت اشرف‌زاده که سال گذشته با انتشار آلبوم دومش و فراگیر شدن قطعه «ماه و ماهی» مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفته بود، کنسرت جدیدش را به عنوان آغازی برای تور کنسرتهایش برگزار کرد. این خواننده با هم‌خوانی مخاطبینش قطعات نوستالژیکی را به اجرا در آورد.

اجرای اشرف‌زاده و گروهش با قطعه «نوایی» آغاز شد و پس از آن این خواننده ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، ابیاتی را دکلمه کرد. «جلوه قمر» با مطلع «گل پیش روی تو ای گل من دیگر تماشا ندارد» دومین قطعه این کنسرت بود و سپس او از حمید اکبرزاده (آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو) درخواست کرد تا برای اجرای چند قطعه روی استیج بیاید.

اشرف‌زاده از «امیر و آرش بیات» به عنوان دو برادری که برای آلبوم «ماه و ماهی» گل کاشتند یاد کرده و از زحمات آنان سپاسگزاری کرد.

«کوچه باغ‌های نیشابور» قطعه بعدی این برنامه بود که اشرف‌زاده درباره آن گفت: «علیرضا بدیع که امشب جایش خالی است، این شعر را برای روز عطار، دلبرانه برای این شاعر بزرگ سروده است.»

اجرای اورتور قطعه پرطرفدار اشرف‌زاده باعث شد حضار به وجد آمده و به تشویق بپردازند. این خواننده «ماه و ماهی» را با همراهی چشمگیر حاضرین در سالن اجرا کرد. 

اشرف‌زاده که کنسرتش را در شب آرزوها (لیله الرغائب) برگزار می‌کرد، با اشاره به این تقارن آن را به فال نیک گرفت و گفت: «امشب شب آرزوها است و گفته‌اند آرزوی کوچک نداشته باشید، چرا که آرزوهای بزرگ برای آدم‌های بزرگ است.» این خواننده سپس برای خسرو آواز ایران -استاد محمدرضا شجریان- و سایر اساتید موسیقی ایران آرزوی سلامتی کرد. او همچنین از زنده‌یاد پرویز مشکاتیان یاد کرد و گفت: «یادم هست در همین سالن از استاد پرویز مشکاتیان تقدیر شد. ایشان حق زیادی به گردن من دارند و من چیزهای زیادی از این استاد بزرگ یاد گرفته‌ام.» 

خواننده «ماه و ماهی» سپس از مردم خواست برای چند لحظه چشمانشان را ببندند و برای کسانی که دوستشان دارند آرزوهای خوب و بزرگ کنند.»

«عاشقم من» قطعه نوستالژیک دیگری بود که اجرا شد. «بیا تا گل برافشانیم»، «شهزاده رویا» و «عزیز بشین به کنارُم» سه قطعه‌ای بودند که برای صرفه‌جویی در وقت بی‌وقفه اجرا شدند و پس از آن اشرف‌زاده «لرزون لرزون» را خواند.

اشرف‌زاده در پایان کنسرت «ماه و ماهی» را اجرا کرد و پیش از ترک صحنه، بنا به درخواست حضار این اثر را برای سومین بار اجرا کرد.

حجت اشرف‌زاده از مجيد فلاح‌پور (مدير برگزارى كنسرت)، پيمان عيسى‌زاده (مدير عامل موسسه فرهنگى هنرى باروک)، دکتر فاضل نظری (معاونت هنری حوزه هنرى)، علی قربانی (مدیر مرکز جشنواره‌ها و محافل)، حمید قره‌داغی (قائم‌مقام معاون هنری) و عباس محمدى (قائم مقام مركز موسيقى) برای زحماتشان در برگزاری این کنسرت قدردانی کرد.

آرش جامع (رهبر ارکستر)، حمید عطا، پژمان بختیاری، محمد غریب (ویولنسل)، رضا لمعانی (گیتار)، داریوش نخشبی، بهنام معصومی (سازهای کوبه‌ای) و... از جمله اعضای ارکستر کنسرت ماه و ماهی بودند. در بخشی از کنسرت، اعضای ارکستر با نواختن موسیقی «تولدت مبارک» به مناسبت تولد «حمید عطا» (نوازنده ویولن) او را غافلگیر کردند.
*****

در ادامه عکس‌های «سعید عبداللهی» از این کنسرت و حاشیه‌هایش را مشاهده کنید. همچنین فیلمی از این کنسرت همراه با گفت‌وگوی ویدئویی «موسیقی ما» با «حجت اشرف‌زاده» را از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» ببینید و دانلود کنید. کارگردانی هنری این فیلم را «سعید عبداللهی» بر عهده داشته و تدوین آن را «سید علیرضا حق‌شناس» انجام داده است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1395 - 21:07

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طنین «ماه و ماهی» در «شب آرزوها» | موسیقی ما