برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوش‌آبادی در نشست خود با اهالی رسانه:
خود شجریان می‌تواند نقش مهمی برای بازگشت به عرصه‌ی موسیقی داشته باشد
موسیقی ما - «سلامتی و بهبودی آقای شجریان، آرزوی همیشگی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی اعضای دولت یازدهم است. تمام هنرمندان برای ما عزیز هستند به‌ویژه کسانی که حق زیادی به گردن موسیقی سنتی ایران دارند. آقای شجریان از چهره های شناخته شده موسیقی کشور است که امیدوارم سلامتی خود را بازیابد و اگر نیازی به حمایت باشد، ما انجام خواهیم داد که البته ایشان نیازی به کمک‌های ارشاد ندارد؛ اما خود ایشان می‌تواند نقش مهمی برای بازگشت به عرصه‌ی موسیقی داشته باشد.»

اینها را «حسین نوش‌آبادی» - سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- امروز در اولین جلسه‌ی هفتگی خود با اهالی رسانه گفت و البته تاکیدی نکرد بر اینکه امکان رفع محدودیت‌‌ِ موسیقایی این استاد آوازخوان وجود دارد. او همان حرف‌هایی را تکرار کرد که در بیست و چهار جلسه‌ی قبلی خود با اهالی رسانه، هر زمان نام «شجریان» می‌آمد؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد «علی جنتی» - وزیر ارشاد با نگاه بازتری نسبت به این مساله برخورد می‌کند. به هر روی همان‌طور که انتظار می‌رفت، مساله‌ی بیماری و محرومیتِ «محمدرضا شجریان» از فعالیت به همراه حاشیه‌هایی که ارکستر سمفونیک تهران با آن روبه‌روست، از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی حاشیه‌های تمام نشدنی ارکسترها به خصوص ارکستر سمفونیک تهران که پای «علی جنتی» را نیز به میان کشیده است، گفت: «استعفای آقای علی رهبری همان پیش از عید و در نشستی که با آقای وزیر داشتند، منتفی شد. به هر حال حضور ایشان در موسیقی ایران هزینه‌های زیادی داشته است و حالا نباید کاری کنیم که ایشان را به راحتی از دست بدهیم. البته اختلافات جزئی درباره‌ی مدیریت و مسائل اداری - مالی ارکستر سمفونیک وجود داشت که باید در جای خودش پیگیری می شد.»

در حالی که این روزها خبر از تشکیل شورا برای ارکسترهای ایران به گوش می‌رسد، نوش‌آبادی می‌گوید که آقای رهبری در ارکستر اختیار تام دارد: «امیدوارم فضای آرامی که برای ارکسترها به وجود آمده، تداوم پیدا کند.»

وی درباره نظارت وزارت ارشاد بر انتخابات خانه موسیقی نیز افزود: «جایگاه و نقش خانه موسیقی در موسیقی جایگاهی کاملا روشن است که این جایگاه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه پذیرفته شده ای است. ما تلاش می کنیم که برخی از نگاه های بدبینانه را برطرف کنیم تا مسائل ریز باعث اختلال در فعالیت ها نشود. ما باید ضوابط و مقررات را بپذیریم و بر مبنای آن اعتقاد داشته باشیم که همدیگر را تضعیف نکنیم. بنابراین بحث نگران کننده ای پیرامون انتخابات خانه موسیقی وجود ندارد.»

او همچنین درباره‌ی برکناری «بهرام جمالی» از مدیریت بنیاد رودکی نیز گفت: «تاکنون خبر موثقی پیرامون این موضوع نشنیده ام و اطلاعات دقیقی درباره این خبر ندارم.»

او همچنین به این مساله اشاره کرد که تدوین سند موسیقی می تواند نقشه راه ارزشمندی باشد: «این سند حاصل تلاش و زحمات هنرمندان، حقوقدان ها و مسئولانی است که تلاش کردند آن را تا به اینجا برسانند و امیدوارم هر چه زودتر شاهد تصویب آن باشند.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1395 - 14:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خود شجریان می‌تواند نقش مهمی برای بازگشت به عرصه‌ی موسیقی داشته باشد | موسیقی ما