برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «رگ و ریشه» نخستین آلبوم گروه «عجم» به بازار آمد
«زغال‌چی» هم مجاز شد
موسیقی ما- نخستین آلبوم رسمی گروه «عجم» به نام «رگ و ریشه» به صورت رسمی در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

به گزارش «موسیقی ما»، گروه موسیقی «عجم» که با موزیک ویدئوی «زغال‌چی» به سرعت در فضای مجازی محبوب شد و مورد توجه قرار گرفت، در سکوت کامل خبری توانسته تمام مجوزهای فعالیت رسمی در ایران را اخذ نماید و در روزهای گذشته نخستین آلبوم رسمی این گروه در بازار موسیقی کشور منتشر شده است. گروه «عجم» متشکل از امین محمدفولادی (امین عجمی)، آرش فیاضی، نریمان اکبری، پرهام بهادران و سارا فطرس است که در سالهای اخیر با موزیک ویدئوهایی که عمدتا در شبکه‌ها ماهواره‌ای و اینترنت منتشر شده است توانست اسم و رسمی برای خود دست و پا کند.

برخی از اعضای این گروه ساکن لندن بوده و به مرور و پس از محبوبیت آثارشان به ایران عزیمت کردند و در روزهای گذشته نخستین آلبوم رسمی این گروه روانه بازار موسیقی کشور شده است.

مرتضی دلیری (تهیه کننده آثار خواننده‌ها و هنرمندانی چون استاد همایون خرم، چون شهرام شکوهی و گرشا رضایی) بعنوان تهیه کننده این آلبوم در کنار امین محمدفولادی معرفی شده است.

نکته جالب این آلبوم قرار گرفتن قطعاتی چون «زغال‌چی» و «گل برای ایران» در لیست قطعات آلبوم است.

قطعاتی پر خبر و دردسرساز برای گروه که در مقاطعی منجر به بازداشت برخی اعضای گروه نیز شد. قطعه «گل برای ایران» که در ایام جام جهانی از سوی اعضای گروه موزیک ویدئویی برایش ساخته شد و همین موزیک ویدئو به بازداشت چند عضو گروه و بازیگران آن موزیک ویدئو انجامید.

این کلیپ از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد و در خصوص گل زدن ایران در جام جهانی فوتبال بود که برخی از صحنه‌های آن در مناطقی از شاهرود تهیه شده بود.

سرهنگ رحمت الله طاهری (فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود) آن زمان درباره بازداشت اعضای این گروه گفته بود: «برابر دستورات صادر شده شناسایی عامل یا عاملان این اقدام در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت و پس از چند روز بررسی سرانجام س. ع و م. ل دو نفر بازیگر فیلم که هر دو ۲۳ ساله هستند و دستگیر شدند.» طاهری با اشاره به اعتراف مته‌مان در ساخت این ویدئو کلیپ گفت: «کارگر ۲۶ ساله این فیلم نیز که در رشته عکاسی فعالیت می‌کند شناسایی و دستگیر شد و مته‌مان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند. به اظهار مته‌مان شبکه ماهواره‌ای که این ویدئو کلیپ را پخش کرده در بخش‌هایی دستکاری و آن را تحریف کرده ست. بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند و جوانان باید آگاه باشند تا در دام‌های شیطانی و تبلیغات خوش رنگ و لعاب غرب گرفتار نشوند.»

اجرا و همکاری «مهدی بوستانی» (از شرکت کنندگان برنامه استیج)، با گروه «عجم» در ویدئوی قطعه «دره واز کن» (ترانه محلی بختیاری)، از دیگر نکات جالب این گروه است.

آلبوم «رگ و ریشه» با ۱۵ قطعه منتشر شده است و در بخشی از توضیحات درج شده در آلبوم آمده: «آلبوم رگ و ریشه تلاشی ست چندین ساله برای ایجاد و ثبت سبکی نوین در موسیقی ایرانی که از موسیقی بومی ایران ریشه می‌گیرد. هدف اولیه این مجموعه تولید چندین قطعه ابداعی و ایجاد یک فضای جدید موسیقایی است که بیشتر متشکل از الحان، اصوات و قالب‌های موجود در موسیقی بومی ایران می‌باشد. عناصر موسیقی بومی که در شکل گیری این قطعات به کار رفته‌اند عبارتند از موسیقی‌های ویژه انجام کار، موسیقی مراسم و آئین‌های گوناگون ملی و مذهبی، موسیقی‌های اوقات فراغت، و مناسبت‌های اجتماعی. ایناثر حاصل یازده سال تحقیقات کتابخانه‌ای، رایانه‌ای و می‌دانی می‌باشد و از تلاش‌ها و آثار ارزنده محققان معاصر نظیر آقایان هوشنگ جاوید، محمدرضا درویشی، ساسان فاطمی، حسین حمیدی، جهانگیر نصری اشرفی، احمد محسن‌پور، و دیگر محققان برجسته حیطه اتنوموزیکولوژی و فرهنگ مردمی بهره فراوان جسته است...»

همچون همیشه از تمام دوستداران موسیقی تقاضا داریم جهت حفظ حقوق مولفین اثر، نخستین آلبوم رسمی گروه عجم را به صورت اورجینال تهیه نمایند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اسفند 1394 - 10:18

دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 21:19

مبارکشون باشه

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 22:38

خیلی دوست داشتنی هستن
هنر و اصالت ایرانی

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 22:51

عشقن اینا

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 22:51

من از بیپ تونز خریدم همین الان

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 22:51

دوستای اقای بابایی هستن این گروه (ارسام بابایی نوازنده کمالین و عضو ارکستر شهرام شکوهی)

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 00:03

باعث تعجبه كه كارى مثل اين كه حتي عنوانش توهينه به تاريخ و هويت اين كشور ، با تمام عقبه تصويري عجيبش در خارج كشور عاقبت مجاز ميشه اما افرادي مثل كاوه يغمايي كه به معناي واقعي جزو هويت موسيقي راك اين مملكتن از اجراي زنده و فعاليت مجاز منع ميشن ! تبريك به وزارت ارشاد بابت اين شايسته سالاري ... و بدا بحال گوش موسيقي اين خاك ، متاسفانه ...

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 00:03

اومدن ایران؟؟؟؟

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 00:03

از تعجب دارم شاخ در میارم ، شاید نشونه ی خوبی باشه

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 00:03

مبارکشون باشه. هم موزیک ها و هم ویدیوهاشون با کیفیت و خوش ساخته

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 02:17

خیلی خوشحال شدم و شک زده بابت این موضوع که تونستن بیایند ایرانو مجوز بگیرند . انشاالله روزی بقیه و بخصوص استاد معین

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 08:29

ماشاالله به گروه درود بر شما لطفا استكهلم هم تشريف بياوريد و آقا مهدي هم اميدوارم با شما همكاري داشته باشد شاد و سلامت در پناه حق

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 09:36

ز دوستان دورنگم هميشه دل تنگ است
فداي همت دشمن شوم كه يكرنگ است
تبريك به اهالي موسيقي براي انتشار يك اثر موسيقايي رگ و ريشه دار.
و تشكر از سايت محترم موسيقي ما به خاطر حمايت تمام قدشان از آثار رگ و ريشه دار موسيقي

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 11:37

من برم ساقه طلایی و پشمکمو بخورم ..............اخه یعنی چیییییی؟؟؟؟؟؟؟؟

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 13:42

من چندین سال است که با این گروه آشنا هستم و فعالیت های آنها را دورادور دنبال کردم. از اول تشکین این گروه، اسم گروه 'عجم' و تناقض آن با ماهیت موزیک آنان و اغلب نشان ملی گرایی در رفتار، البسه و اشعار استفاده شده از توجه من به این گروه کم کرده.

عجم، اسمی است که اعراب برای به کار بردن 'غیر عرب' و اغلب ایرانیان به کار میبردند. هدف من از انتقاد اسم این گروه دامن زدن اختلاف اعراب با فارس ها نیست... بلکه کمبود اطلاعات و استفاده نادرست از یک کلمه ای به عنوان اسم گروه که چه بسا بی احترامی به ایرانی ها هم است.

با آرزوی موفقیت همه فعالان موسیقی.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%AC%D9%85

چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 07:40
سعید

بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی

89.165.118.134
دوشنبه 24 اسفند 1394 - 15:33

بهشون تبریک میگم
ما هم همچنان منتظر این تیتر "اولین البوم رسمی عماد طالب زاده"

سه شنبه 25 اسفند 1394 - 01:14

آفرین۰۰۰ممنونم ۰خوشحال شدیمممم

سه شنبه 25 اسفند 1394 - 12:44

زغالچی مجاز شد! از اسمش مشخصه که چی هست یه مشت زغالچی اسم خودشونو گزاشتن هنرمند و از سر سیری هرچی دستشون رسید در میکنن ترو خدا اینقد با ذایقه مخاطب بازی نکنین موسیقی حرمت داره مخاطب را محترم بدونین

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «زغال‌چی» هم مجاز شد | موسیقی ما