برنامه یاد بعضی نفرات
 
موضع منتقدان خانه موسیقی نسبت به انتخابات آتی این نهاد:
انتخابات بدون نظارت جامع فاقد اعتبار خواهد بود
موسیقی ما - منتقدان خانه موسیقی ایران با نزدیک شدن به انتخابات کانون‌های مختلف این نهاد، موضع خود در قبال شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات خانه موسیقی را رسما اعلام کردند. پیرو مصوبه هیئت مدیره خانه موسیقی در خصوص تعیین تاریخ انتخابات کانون‌های تخصصی، روند انتخابات و برگزاری نوبت اول مجامع عمومی کانون‌های ده گانه خانه موسیقی طبق آئین نامه (مصوب ۲۰ دی ماه ۱۳۹۴) از ۲۴ اسفند سال جاری آغاز می‌شود.

بر همین اساس کلیه اعضای خانه موسیقی می‌توانند با مطالعه آئین‌نامه انتخابات خانه موسیقی به صورت فراگیر در این انتخابات شرکت کنند. پس از انتخابات اعضای هیئت مدیره کانون‌ها، مجمع عمومی نمایندگان کانون‌ها جهت انتخاب اعضای هیئت مدیره اصلی خانه موسیقی متعاقبا برگزار خواهد شد.

در همین راستا منتقدان خانه موسیقی ایران با نزدیک شدن به انتخابات کانون‌های مختلف این نهاد، موضع خود در قبال شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات خانه موسیقی را رسما اعلام کردند. در این بیانیه‌ آمده است: «درپی جلسه دوازده اسفند ماه جاری در خصوص پس گرفتن شکایت خانه موسیقی از ساسان فاطمی، استاد دانشگاه و منقتد شناخته شده موسیقی که در محل آن نهاد و با حضور ایشان برگزار گردید، صورتجلسه‌ای از سوی سایت خانه موسیقی منتشرشد که در آن به تشکیل هیاتی ناظر بر انتخابات پیش‌روی خانه تاکید شده بود. بر همین اساس ما به عنوان جمعی از منتقدان وضعیت صنفی موسیقی کشور از این تصمیم خانه موسیقی در برگزاری انتخاباتی شفاف و تحت نظارت هیاتی مرضی‌الطرفین استقبال کرده و اعلام می‌داریم این نتیجه همانی است که منتقدان نیز در مساله انتخابات بر آن تاکید داشته و در جلسه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۴ با جمعی از مسئولین بلند پایه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر آن به توافق رسیدند. امیدواریم ضمن تشکیل این هیات با نظر و توافق طرفین و همچنین بررسی شرایط و پیش‌زمینه‌های انتخابات و سپس برگزاری آن، بهترین و جامع‌ترین نتیجه از این انتخابات که‌‌ همان برآیند خواسته جامعه موسیقی است حاصل شود.

برطبق اعلام قبلی خانه موسیقی، برگزاری این انتخابات برای میانه مرداد ماه ۱۳۹۵ برنامه‌ریزی شده بود اما این نهاد چندی پیش زمان انتخابات پیش رو را به اواخر اسفند ۱۳۹۴ تغییر داد. از آنجا که تاریخ جدید اعلام شده برای آغاز فرآیند انتخابات توسط خانه به‌حدی نزدیک است که عملا انجام مواردی چون تشکیل، بررسی جوانب و شروع به کار هیات ناظر غیرممکن می‌نماید تقاضا داریم تا از سوی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین گردانندگان خانه موسیقی ترتیبی اتخاذ شود تا بتوان با تعجیل در تشکیل هیات مذکور و همچنین تعویق انتخابات تا آماده سازی مقدمات آن به جهت رعایت موارد فوق، با کمترین هزینه به سرانجامی مطلوب و مورد وثوق همه طرفین و اکثریت اهالی موسیقی کشور نائل شویم. بدیهى است، این انتخابات درصورت برگزارى بدون رعایت موارد فوق و عدم حضور و نظارت جامع هیاتی مرضی الطرفین از نظر منتقدین فاقد اعتبار خواهد بود.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 - 16:53

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 22 اسفند 1394 - 22:14

خب منطقی هم همین است. اگر خود خانه هم به وجود هیات نظارت تاکید کرده و منتقدان هم همین را در نظر دارند دیگر نباید مشکلی باشد جز اینکه هیات نظارت فرمایشی باشد که آن هم با کمی صبر و تحمل حل خواهد شد. اگر این هیات بتواند از مقدمات و شرایط تا برگزاری انتخابات و رای گیری ها را شفاف سازی کند و حتا این را از شروع به کارش آغاز کند فکر میکنم خیلی ها که عضو نشده اند و یا عضو بوده اند و عضویتشان را تمدید نکرده اند به خانه بپیوندند و حداقل در انتخاب شرکت کنند تا نتیجه حاصل نظر جمع بزرگتری از اهالی موسیقی باشد. پویاتر و کارا تر. اگر این مساله به نتیجه برسد نشان خواهد داد که حرکت آرام و منطقی این منتقدین تا چه حد موثر بوده است حتا اگر جمعی هنرجو بوده باشند و تاییدی است بر قدرت کار جمعی و دموکراتیکی که اصول خود را زیر پا نگذاشته است. بسیار مبارک و فرخنده خواهد بود و شاید در تاریخ موسیقی ایران بی سابقه. امید که جامعه موسیقی این حلاوت را بچشد و مدیران جدید اگر در بینشان از منتقدین هم قرار داشت بر اصولشان در دوران مدیریتشان نیز پایدار بمانند و نقد پذیر.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتخابات بدون نظارت جامع فاقد اعتبار خواهد بود | موسیقی ما