برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه انتخاب «موسیقی ما» به عنوان برترین سایت حوزه موسیقی کشور در هشتمین جشنواره وب ایران
در آستانه اتفاقاتی بزرگ

[ سید حمید‌رضا منبتی - سردبیر موسیقی ما ]

شب گذشته و در جریان هشتمین دوره جشنواره وب ایران، «موسیقی ما» موفق شد برای پنجمین بار عنوان برترین سایت حوزه موسیقی در ایران به انتخاب هیئت داوران را کسب کند. این اتفاق ممکن نبود جز به الطاف همیشگی خداوند متعال، همدلی اهالی موسیقی که این مجموعه را مأمن و معتمد خود می‌دانند و اعتماد مخاطبان گرامی «موسیقی ما» که چشم و وقت خود را به ما می‌سپارند.
 
آن‌چه مهم است، نیاز همیشگی هر مجموعه‌ای به بهبود سیر فعالیت‌ها و اصلاح ایرادات ساختاری و عملکرد آن است و رسیدن به این هدف، از مسیر انتقادات دلسوزانه می‌گذرد. هستند بسیاری از کاربرانی که در کامنت‌ها و ایمیل‌هایشان نکات متعددی را به ما گوشزد می‌کنند و به موارد بسیاری می‌توانم اشاره کنم که این پیشنهادات به نتایج عملی در سایت منجر شده‌اند. همین‌طور بسیاری از هنرمندان و اهالی موسیقی انتقادها و پیشنهادهای فراوانی برای پیشرفت عملکرد سایت دارند که در بسیاری از موارد با توضیحات و شرح دلایل ما مسأله رفع شده و در برخی مواقع، به کار بسته شده است.
 
علاوه بر انتخاب به عنوان برترین وب‌سایت حوزه موسیقی در جشنواره وب ایران و برگزیده شدن غرفه «موسیقی ما» به عنوان یکی از غرفه‌های برتر بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات که بخشی از توفیقات ماه‌های اخیر این مجموعه بوده‌اند، این روزها «موسیقی ما» با بیش از یک‌ونیم میلیون کاربر منحصربه‌فرد (Unique Visitor) در ماه، روزهای ویژه‌ای را سپری می‌کند.
 
این روزها «موسیقی ما» به گواه آمار و تصدیق اهل موسیقی و کاربران سایت، به بزرگ‌ترین بنگاه تولید و نشر محتوای موسیقی در ایران تبدیل شده و با انتشار (به صورت میانگین) روزانه 15 قطعه موسیقی، 5 موزیک‌ویدئو و 20 خبر و مطلب به عنوان مرجع اول آگاهی از اخبار و رویدادهای موسیقی شناخته می‌شود. نمونه این موضوع پوشش خبری، تحلیلی و تصویری 75 اجرای جشنواره موسیقی فجر (بدون استثنا) در ده روز گذشته بود.
 
همچنین بخش‌های تازه‌ای در سایت تدارک دیده شده‌اند که به زودی از آنها رونمایی شده و به تسهیل ارتباط مخاطبان با سایت و سهولت دسترسی به اطلاعات منجر خواهند شد. یکی از این راه‌های ارتباطی، اپلیکیشن «تماشاخانه موسیقی ما» است که مفتخرم در اینجا برای اولین بار اعلام کنم که ان‌شاءالله در روزهای آینده در دو بستر اندروید و iOS برای دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل، تبلت، ساعت‌های هوشمند و ... در اختیار علاقه‌مندان و اهالی موسیقی قرار خواهد گرفت.
 
این اما تنها ابزار ارتباطی جدید «موسیقی ما» برای کاربران و هنرمندان موسیقی نیست و دو بستر ارتباطی جدید دیگر نیز فراهم آمده که برای اولین بار در ایران بهره‌برداری شده و می‌توانند تحولاتی در این زمینه به وجود آورند که در زمان مناسب، درباره آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
هم‌زمان با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال، بحث انتخاب برگزیدگان موسیقی نیز داغ می‌شود و «موسیقی ما» در این زمینه، همچون 7 سال گذشته، به انتخاب بزرگ‌ترین و جامع‌ترین نظرسنجی موسیقی ایران می‌پردازد که به روال سه سال اخیر، برگزیدگان در چهارمین جشن سالانه موسیقی ما معرفی شده و از آنها تقدیر خواهد شد؛ جشنی که به یاری خدا در تابستان سال آینده و با کیفیتی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و سورپرایزهای خیره‌کننده‌ای را شامل خواهد شد.
 
بسیاری از اهالی موسیقی و کاربران محترم سایت در این سه سال حمایت باورنکردنی‌ای از «موسیقی ما» و جشن سالانه‌اش داشته‌اند و حتی در مواردی پا را فراتر از این گذاشته و این جشن را دلیل اصلی برای رخ دادن اتفاقات کم‌سابقه‌ای در بخش دولتی نظیر فستیوال موسیقی تهران، جایزه ققنوس، جایزه باربد و... می‌دانند. اگرچه به عنوان نهادی در بخش خصوصی، این جشن‌ها بدون حمایت وزارت ارشاد و دفتر موسیقی امکان برگزاری نداشته، اما اگر تأثیری هرچند کوچک در به گردش افتادن چرخ چنین مراسم‌هایی در حمایت از موسیقی و موسیقیدان ایرانی داشته باشد، برای من و همکاران‌ام مایه مباهات خواهد بود.
 
«موسیقی ما» در آستانه اتفاقات بزرگی است و پایان‌بخش این یادداشت هیچ چیزی نمی‌تواند باشد جز تشکر صمیمانه از دوستان و همکاران‌ام در این مجموعه که با کم‌ترین امکانات، با وجود مشکلات ریز و درشت و فراز و نشیب‌های کار حرفه‌ای در ایران -آن‌هم کار موسیقی که مخاطرات و دشواری‌های خاص خودش را دارد- دلسوزانه تلاش می‌کنند و توانسته‌اند مجموعه معتبری را بسازند که مورد اعتماد شما کاربران گرامی و اهالی فرهنگ و هنر باشد.
 
سپاس‌گزار تمامی مدیران، دبیر سرویس‌ها، خبرنگاران، عکاس‌ها و همه همکارانی هستم که بی‌تلاش آنها «موسیقی ما» امروز در این جایگاه نبود؛ از مهدی عزیزی، خسرو خسروپرویز، آرش نصیری، مجید رئوفی، سما بابایی، بهمن بابازاده، سعید عبداللهی، آرتین ولی‌اللهی، امیر بهاری، وحید لشکری، فرزان صوفی، یاشار علی‌نژاد، امیر خامنه، لیلی شاهوردی، یاسمن امانی، علیرضا مسکین و سایر دوستانی که فهرست کامل‌شان در قسمت درباره ما آمده است.
 
«موسیقی ما» هنوز راه زیادی برای طی کردن دارد؛ دوست‌مان داشته باشید و نقدمان کنید.

> صفحه اینستاگرام سایت موسیقی ما (نزدیک به 200 هزار دنبال‌کننده)
> کانال تلگرام سایت موسیقی ما (نزدیک به 26 هزار عضو)
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 - 00:17

دیدگاه‌ها

سه شنبه 4 اسفند 1394 - 14:56

دمه شما گرم که همیشه موفقید. امیدوارم سایت دوست داشتنی موسیقی ما با قدرت تر از همیشه کارش رو ادامه بده. همگی پایدار باشید.

سه شنبه 4 اسفند 1394 - 15:56

مبارک باشه.

به امید بی طرفه تر شدن "موسیقی ما"

چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:21

تبریک می گم عزیزان زحمت کش سایت موسیقی ما

چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:22

آفرین عالیه موزیک ما...

SAM
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:22

چه عجب

چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:22

Eyval

چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:22

درودب موزیک ماوحمیدخان منبتی دوست داشتنی

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 12:19

عکس سلطان احسانو اون پشت

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در آستانه اتفاقاتی بزرگ | موسیقی ما