برنامه یاد بعضی نفرات
 
در پی شکایت خانه موسیقی از ساسان فاطمی در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد
ساسان فاطمی: فعلا منتظرم
موسیقی ما - انتقادها به خانه‌ی موسیقی ماه‌هاست که جریان دارد، از همان جلسه‌ای که گفتمان ضرب اصول برگزار شد این انتقادها مطرح شد و همچنان نیز ادامه دارد؛ در همین میان هفته‌ی گذشته اعلام شد که خانه‌ی موسیقی از «ساسان فاطمی» که یکی از فعال‌ترین اعضای منتقدان بوده است، شکایت کرده است.

به گزارش سایت خانه‌ی موسیقی این پژوهشگر می‌گوید که روز یکشنبه باید به داد سرا برود. او می‌گوید که فعلا نمی‌داند موارد شکایت خانه‌ی موسیقی از او چیست و همه چیز به بعد از آن روز موکول خواهد شد؛ اما بعد از اعلام این مساله «علی قمصری»- آهنگساز- در واکنش به این اتفاق در اینستاگرام خود می‌گوید: «من ساسان فاطمی هستم. در اعتراض به شکایت خانه موسیقی از هنرمند ارزشمند، ساسان فاطمی و آلوده روح پاک این هنرمند به بازی های قضایی تنها به خاطر اینکه حقیقت گفت و درگیری مافیای ستاره پرست و یارکشی های باطل خانه موسیقی نشد. بیایید، همه ساسان فاطمی شویم. خانه موسیقی سعی کرد با استفاده از نام بزرگ استاد شجریان مهر سکوت،بر لب جامعه موسیقی بزند.من عاشق استاد شجریان هستم و منتقد خانه موسیقی.می دانم که استاد هیچ نقشی در بازی های خانه موسیقی ندارند. ساسان فاطمی برکشلی و مسعودیه زمان ماست. این قابیل منشی اصلا توجیه پذیر نیست.»

اما «رضوانی» - وکیل خانه‌ی موسیقی- در این باره می‌گوید:‌ »موضوع شکایت ما افترا و نشر اکاذیب است. افترا نسبت دادن جرم به یک نفر بدون ادله‌ی قانونی است و نشر اکاذیب، مواردی است که به صورت کذب علیه دیگران در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود. قبل از هر چیز باید این نکته را یادآوری کنم که خانه‌ی موسیقی به هیچ عنوان با انتقاد مساله‌ای ندارد؛ اما به نظر می‌رسد که برخی دوستان مسایلی را مطرح می‌کنند که می‌تواند پیگرد قضایی به دنبال داشته باشد. بسیاری از مسایلی که این افراد آن را در این مدت مطرح کرده‌اند، اتهام‌های متعدد بوده است و حالا این دوستان یا باید ادعاهای خود را ثابت کنند یا مسوؤلیت گفته‌های خود را برعهده بگیرند. »

او در پاسخ به این سوال که شکایت یک واحد صنفی از اهالی موسیقی مشکلی را ایجاد نمی‌کند، می‌گوید: «نشر اکاذیب مشکلی را ایجاد نمی‌کند؟ ضمن آنکه ما در این مدت بارها از این دوستان خواهش کردیم تا  اگر انتقادی دارند بیایند در خود خانه و حرف‌هایشان را بیان کنند. اما در این مدت بارها اتهامات متفاوتی را به خانه وارد کردند، مثلا گفتند که به خاطر انتقادهایشان توسط تعدادی از اعضای خانه‌ی موسیقی و وزارت اطلاعات تهدید شده‌اند. مجوز کنسرت‌هایشان را نمی‌دهند. عضویتشان را در خانه‌ی موسیقی لغو کرده‌اند و علاوه بر آن اعضای هیات مدیره غیرقانونی هستند. ما تا چه زمانی می‌توانیم در این باره سکوت کنیم؟  چطور از حریم قانون دفاع کنیم؟ ما اصلا چطور می‌توانیم از صنف دفاع کنیم، زمانی که نتوانیم از اتهاماتی چون باج‌گیری، اعمال نفوذ، نادیده گرفتن بخش‌نامه‌های دولتی و غیره دفاع و خودمان را تبری کنیم.»

او همچنین می‌گوید اتفاقا منتقدان باید از این شکایت‌ها استقبال کنند؛ چون این بهترین راهی است که همه چیز مشخص می‌شود؛ اگر خانه‌ی موسیقی دچار مشکلی است که باید پاسخ‌‌گو باشد و اگر هم نیست؛ منتقدان باید پاسخ‌گو باشند؛ به خصوص اینکه ادعا می‌کنند برای تمام حرف‌هایشان مدرک قانونی دارند و همواره قانون فصل‌الخطاب است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 - 18:32

دیدگاه‌ها

جمعه 30 بهمن 1394 - 18:54

آقای قمری نیاز نیست که دیگری شوی
اگر خودی داری، خودت باش.
دیر آمده ای و میخواهی زود بروی.

شنبه 1 اسفند 1394 - 00:21

حیف از آقای فاطمی. متاسفم برای علی قمصری که سعی کرده از هر آب گل آلودی برای خودش ماهی بگیره. علی جان این علاقه شما به استاد شجریان هم از گهنا توی حلق من که وقتم رو صرف خوندن حرف های افرادی مثل شما می کنم. اگر شما به خانه موسیقی اعتراض دارید مسلما به آقای شجریان که یکی از پست ها و جایگاههای کلیدی اوجا رو متصدی هستند و همچنین نظرشون خیلی برای اون مجموعه برش داره هم انتقاد دارید. خود آقای شجریان چندین بار خیلی محکم از عملکرد خانه موسیقی دفاع کردند.
حالا چون شما می بینید ایشون رو نمی شه انتقاد کرد حیلی عوام فریبانه سعی می کنید خودتون رو در جهت مخالف ایشون قرار ندید.
متاسفانه هترمندی مثل همایون شجریان با همکاری با شما در شما این خیال باطل رو به وجود آوردند که کسی هستید و هنری در نوازندگی یا آهنگسازی دارید. واقعا متاسفم برای این روحیه پوپولیستی و عوامفریبانه ای که همیشه تو صحبت هاتون دیدم.

شنبه 1 اسفند 1394 - 12:41
ماهور

آقای حسین
این چه طرز تفکریه؟ چون استاد شجریان خیلی محکم از عملکرد خانه موسیقی حمایت کردن پس هیچ نقدی نباید انجام بشه؟ هرکی بر خلاف حرف استاد صحبت کنه پوپولیسته؟اصلاً هنرمند نیست؟؟
پس شما و اساتیدی که به خودشون اجازه دادن از ساسان فاطمی شکایت کنند آزادی بیان رو کجا میدونید؟
متاسفم برای این طرز فکر که چون با نظر ایشون (به هر دلیل غیر منطقی) موافق نیستید حمایت الکی از کار کثیف به اصطلاح خانه موسیقی میکنید.

2.188.26.217
یکشنبه 2 اسفند 1394 - 11:54
فرداد پوران

با حسین موافقم.

جناب ماهور ، اولا شما حرفهای حسن را کاملا سوء برداشت کردید
ثانیا خوب نیست با این ادبیات نظر خودتون رو راجع به خانۀ موسیقی و اساتید این جمع ابراز کنید !

213.233.187.180
سه شنبه 4 اسفند 1394 - 06:28
پاسخ دوست گرامی حسین

آقای حسین چرا فکر می کنید نمی شود از استاد شجریان انتقاد کرد؟

جایگاه هنری استاد شجریان محفوظ و ایشان در بخش تخصصی خودشان جایگاهی ویژه دارند ولی هیچ کدام از این مسائل دلیل نمی شود تا ایشان هر چه دلشان بخواهد بگویند و منتقدین هم پاسخ ندهند

بهتر بود استاد شجریان با این جایگاه والای هنری خود را آلوده ی این مافیای تمامیت خواه نمی کردند

چون ارزش و اعتبار هنری چیزی نیست به به سادگی به دست بیاید

اشتباه بزرگ شورای عالی این است که ارزش و اعتبار هنری خویش را بی دلیل خرج تخلفات آشکار هیئت مدیره خانه ی موسیقی می کنند

هیئت مدیره ای که نه سابقه ی درخشانی در عرصه ی هنر موسیقی دارند و نه جایگاهی در بین مخاطبان موسیقی

بهترین عملکرد را استاد علیزاده داشتند که به موقع خود را از این بازی کنار کشیدند حیف از استاد شجریان که اعتبار خود را خرج امثال سارق معروف هنری کنند

109.162.223.55
شنبه 1 اسفند 1394 - 16:54

ببخشید جریان چیه؟

شنبه 1 اسفند 1394 - 17:44

جناب رضوانی دقیقا در مورد مسایلی شکایت کرده اند که شفاها اتفاق افتاده و همه هم و ازجمله خود آقای رضوانی میدانیم اتفاق افتاده. من به شخصه 2 نفر را میشناسم که به خانه موسیقی برای تمدید عضویت مراجعه کرده اند و گفتند عضویتتان را تمدید نمیکنیم چون نامه منتقدان را امضا کرده اید و بعد که اصرار بر اعلام کتبی این دلیل را کرده اند به آنها گفته شده که اول بروید موزیسین بودن خود را ثابت کنید و سند بیاورید که در زمینه موسیقی فعال هستید تا بعد در مورد تمدید عضویتتان صحبت کنیم. حالا شما تکذیب کنید و حتا جناب فاطمی را با لابی هایی که در این چند سال با خوشخدمتی درست کرده اید در دادگاه محکوم کنید و به زندان بیاندازید. با قضاوت من و بسیاری مثل من چه خواهید کرد؟ ضمن اینکه قبلا که این اتهامات نبود کجا از صنف دفاع کرده اید که حالا میخواهید بکنید؟

شنبه 1 اسفند 1394 - 17:57

جریان اینه که یک عده مثل شجریان و پیرنیاکان و سریر و گنجه ای و نوربخش چنبره زده اند سالهاست روی خانه موسیقی و خودشون رو ارباب همه موسیقی میدونند. در حالیکه بودجه های دولتی رو برای خودشون و گروههای تو باند خودشون برمیدارند خودشونو هم برا خودشون بزرگداشت میگیرند و جایزه بخودشون میدهند. جشنواره امسالم هر کی توش شرکت کرد از سنتی کارها وصل به دم اینهاست. مثل یالا

شنبه 1 اسفند 1394 - 17:57

مثل سالار عقیلی که با حمایت همینها با وجود کاری که کرده بود و اگر هر کی غیر این باند جاش بود حتما ممنوع الکار میشد باز شرکت کرد. همایون و پور ناظریها هم که جزو اصلی مهره های تحت حمایت هستند.

شنبه 1 اسفند 1394 - 17:57

علت پا پس کشیدن علیزاده و خیلیها ازبن داستان جشنواره و اعتراض معتمدی و قمصری و دکتر ساسان فاطمی و بقیه هم در راستای همین داستانهاست.

شنبه 1 اسفند 1394 - 22:06

سالهاست امور موسیقی به صورت مافیایی و دور همی اداره میشه
افرادی مثل شجریان و گنجه ای و پیرنیاکان و سریر سالهاست بر این مسند خیمه زده اند و از مزایاش بهره مند

متاسفانه تعصبات مقدس مابانه ی برخی مخاطبان در قبال افرادی چون شجریان باعث شده تا این ها به خود اجازه دهند با هر نوع ادبیاتی که دلشان بخواهد با منتقدین صحبت کنند

ادبیاتی سرشار از تهدید و تحدید ، ادبیاتی از موضع برتر و بالاتر و کدخدامنشانه

تا زمانی که خوش رقصی و خوش خدمتی و فرصت طلبی امثال کامکار ها و همایون شجریان و پورناظری ها و عقیلی ها هست اوضاع موسیقی بر همین منوال خواهد بود و این مافیا برقرار

مشکل از خود اهالی موسیقی هست که اصول اولیه ی صنفی و اخلاقی را فدای فرصت طلبی و خوش خدمتی های خود می کنند

یکشنبه 2 اسفند 1394 - 11:52
فرداد پوران

دیگه هنرمند دیگه ای نبود نام ببرید ؟

213.233.187.180
یکشنبه 2 اسفند 1394 - 17:05
همان یک منتقد

خیلی های دیگر هم هستند ، اینا از بقیه خوشرقص تر هستند

این مافیای موسیقی اینقدر در همه ی امور رخنه کرده که رقاصه ها راهی جز خوشرقصی و خوش خدمتی به مافیا را نیافته اند

وقتی شرافت هنری در موسیقی معاصر جایگاهی ندارد و پول حرف اول را می زند دیگر نمی شود انتظار هنرمندان صادق و راستین نسل های گذشته را داشت

پس باید هم در این ساختار مافیایی هنری نما همایون و قربانی بهترین ها باشند چون با وجود مافیا و روابط پشت پرده ی آنها جایی برای درخشش استعداد ها باقی نمی ماند

در سیستم های مافیایی معمولا روز به روز دایره ی خودی ها تنگ تر و تنگ تر می شود و این طبیعت یک ساختار توتالیتر هست

بگذارید امثال قربانی ها دلشان خوش باشد که بهترینند ، راستی شنیده ایم برای حل مشکلات خانه مافیا فتوا هم صادر فرموده اند ...

109.162.222.131
یکشنبه 2 اسفند 1394 - 10:46

صحبت جناب رضواني کاملا منطقيه . وظيفه ي خانه موسيقي اينه که در مقابل تهمت ها از خودش دفاع کنه . و اين شکايت به نفع منتقدان هم هست تا بتونن در دادگاه حرف خودشون رو ثابت کنن. چرا که اونها بارها گفتن که براي اظهاراتشون دليل و مدرک هم دارن. خوب ، بسم الله .

دوشنبه 3 اسفند 1394 - 14:56

این آقای فاطمی شخصیتی مسبوق به سابقه دارند. ایشون از نظر فکری, ذهنی مریض دارند و فراموش نمی کنیم انتقادات بی ربط و تندشان را نسبت به استاد شریف لطفی و انتشارات مقالاتی در تخریب ایشان در فضای عمومی و انتصاب لقب "پشت کوهی" به لطفی و دیگر استادان موسیقی مملکت.

دوشنبه 3 اسفند 1394 - 22:52
پاسخ کاربر

دوست گرامی فعلا صحبت از یک مافیای فاسد در نظام صنفی موسیقی کشور هست که در تمامی امور رخنه کرده اند و برای همه چیز و همه کس تعیین تکلیف می کنند ، بنابر این بهتر است نظرات و مسائل شخصی را کنار بگذارید. بحث های صنفی بسیار طبیعی و رایج هست و بسیاری از این بحث ها به جهت تخریب صورت نمی پذیرد. آقای دکتر فاطمی به نمایندگی از صنف خواب زده ی موسیقی حقایق بسیاری را بیان کرده اند که به مذاق مدیران مافیایی خانه ی موسیقی خوش نیامده. مباحث مطرح شده توسط دکتر فاطمی نه در جهت تخریب بود و نه براندازی ، اگر حضرات مافیا تاب و تحمل نقد پذیری را داشتند در جلسات نقد ضرب اصول شرکت می کردند و یا یک بار مثل آدم های متمدن از نزدیک حرف های منتقدین را می شنیدند. حرف های منتقدین چیزی نیست جز اجرای بند بند اصول بدیهی و اولیه ی اساسنامه خانه ی موسیقی که این روز ها به راحتی هر چه تمام تر زیر پا گذاشته می شود. نه بازرس و نه هیئت مدیره و نه شورای نمایشی و فرمابشی عالی خانه ی موسیقی اعتنایی به مواد و اصول اساسنامه ندارند و اصولا خود را مقید به رعایت آن نمی دانند. پس بیان این حقایق مرض و بیماری نیست ، بیماری ذهنی و مرض از آن کسیست که بی مطالعه و نا آگاهانه ادعای این را دارد که از همه بیشتر تحقیق کرده و از همه بیشتر می داند ...

109.162.223.55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ساسان فاطمی: فعلا منتظرم | موسیقی ما