برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ششمسن شب جشنواره موسیقی فجر
سالار عقیلی این‌بار با «راز و نیاز» در جشنواره خواند
موسیقی ما - گروه موسیقی سنتی «راز و نیاز» به سرپرستی «سالار عقیلی» در تالار وحدت به روی صحنه رفت. این کنسرت، دومین اجرای سالار عقیلی در سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر بود. او  جمعه شب نیز به همراه گروه «وزیری» به سرپرستی «کیوان ساکت» در همین تالار به اجرای موسیقی پرداخته بود. کنسرت روز دوشنبه‌ی این خواننده در دو بخش برگزار شد که در بخش اول، عقیلی آثار شاعران معاصر را خواند و در بخش دوم به اجرای اشعار کلاسیک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر در ابتدای برنامه، نوازندگان گروه «راز و نیاز» به روی صحنه آمدند و در حالی که هنوز خبری از سالار عقیلی بر روی سن نبود، به نواختن قطعه‌ای با محوریت ساز سنتور پرداختند. با به پایان رسیدن این اثر بی‌کلام، اجرای قطعه «معمای شاه» با پیانوی «حریر شریعت‌زاده» آغاز شد. شریعت زاده با آسانسور از سمت پایین وارد شد و در حالی که مشغول نواختن پیانو بود، با بالا رفتن آسانسور به همراه سایر نوازنده‌ها از صحنه خارج شد. اندکی بعد تمامی نوازندگان به صحنه بازگشتند و آنجا بود که سالار عقیلی نیز به روی صحنه آمد و بلافاصله شروع به خواند قطعه اول کرد. پس از قطعه «معمای شاه»، این خواننده به اجرای اثر «نگارا» از آثار آلبوم «فصل عاشقی» به آهنگسازی«رضا دربندی» و اثر «ساز و آواز» که قطعه ای نسبتا طولانی بود، پرداخت.

بعد از آن، این خواننده قطعه‌ی محبوب «وطنم» را در میان شور و هیجان هوادارانش و همچنین همخوانی‌های آنها اجرا کرد. بعد از آن «حریر شریعت زاده» به تک نوازی پیانو پرداخت و در ادامه گروه «راز و نیاز» با اجرای تصنیف «خوشه چین» اثر ماندگار موسیقی اصیل ایرانی به آهنگسازی روح الله خالقی و با شعری از کریم فکور، صحنه را ترک کردند تا بخش اول اجرای آنها به پایان برسد.

بخش دوم اجرای گروه پس از ده دقیقه استراحت آغاز شد و سالار عقیلی و دیگر اعضای گروه او، با لباس‌هایی سنتی به اجرای برنامه پرداختند. اثر «غم عشق» بر اساس شعری از «بابا طاهر همدانی» که عقیلی آن را برای سریال «کلاه پهلوی» خوانده بود،‌ اولین قطعه ای بود که در این بخش خوانده شد و پس از آن اثر «از من بگذر» توسط گروه «راز و نیاز» نواخته و اجرا شد.
 
با یک «ساز و آواز» دیگر، این خواننده‌ی موسیقی سنتی اثر «در میکده باز است» از حافظ را اجرا کرد که با همراهی مخاطبان همراه شد. بعد از آن «بگذار تا مقابل روی تو بگذریم» که در آلبوم «فصل آغاز» منتشر کرده بود در «سه گاه» اجرا شد و «به سپیدی صلح» ترکیبی از اشعار دو شاعر ارزنده تاریخ ادبیات ایران، حافظ و مولانا با آهنگسازی «حمید دیرباز» اجرا شدند.

او بعد از اجرای این قطعه گفت: «از آنجا که پس از ما گروهی دیگر هنرنمایی می کنند، قطعه آخر کنسرت امروز را اجرا خواهیم کرد. این قطعه اثر «وطنم» با شعری از بیژن ترقی است و آهنگسازی آن را «پیمان سلطانی» انجام داده است.»
 پس از صحبت های عقیلی نوازندگان شروع به نواختن این اثرقدیمی کردند و عقیلی آن را با ایستادن مخاطبان به احترام نام وطن اجرا کرد. نوازندگان گروه «راز و نیاز» در کنسرت امروز را حریر شریعت‌زاده (پیانو و دف)، محمدرضا اسکندری (تار)، فردین لاهور‌پور (نی)، آرش کامور (کمانچه)، علی خشتی‌نژاد (تار)، سحاب تربتی (تنبک)، حسین محمودی مجد (سنتور)، بابک میرزایی (عود)، روزبه زرعی نامچلو (سازهای کوبه‌ای)، علیرضا دریایی (کمانچه و ویلن) و داوود منادی (ویلن‌سل) تشکیل می دادند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 - 11:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سالار عقیلی این‌بار با «راز و نیاز» در جشنواره خواند | موسیقی ما