یادداشت خواننده گروه «پالت» درباره اجراى گروه «كامنت» و «داماهى» در جشنواره موسيقى فجر
به امید روزی که اين موسيقى‌ها در سالن‌هاى بزرگ اجرا شوند
[ امید نعتمی - خواننده گروه پالت ]
 
اول از همه بايد به سهم خودم از مسئولين سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر تشكر كنم كه بخش موسيقى راك و تلفيقى را به جشنواره اضافه كردند. متأسفانه هيچ‌گاه آن‌قدر كه بايد از جريانى كه در كنار موسيقى رسمى فعاليت مي‌كند، حمايت نشده تا بتواند مخاطب جذب كند و من هم به‌شخصه خودم را جزو اين جريان مى‌دانم و فكر مى‌كنم به اين بخش تعلق دارم؛ نه به جريان موسيقى پاپ يا سنتى موجود.
 
درباره اجراى گروه‌هاى «داماهى» و «كامنت» در جشنواره موسيقى فجر بايد بگويم كه به‌شخصه از اجرای آنها بسيار لذت بردم و فكر مى‌كنم افراد حاضر در سالن هم همين حس را داشتند. اين موزيسين‌ها هم‌نسل‌هاى خودم هستند كه شايد نتوانسته‌اند به جريان اصلى موسيقى راه پيدا كنند؛ اما آن‌قدر موسيقى تميز و پخته و استادانه‌اى اجرا كردند كه مى‌توان به آنها افتخار كرد؛ چه «داماهى» كه تك‌تك نوازنده‌هايش عالى‌اند و چه «كامنت» كه همه آنها جذاب و ستاره‌اند و از اينكه تعدادى جوانِ این‌قدر موفق و باتجربه و البته خوشتيپ مى‌ديدم، حس خيلى خوبى داشتم.
 
نكته جالب اجراى «كامنت» برايم اين بود كه با اينكه هميشه اين گروه را دوست داشتم و به كنسرت‌هايشان هم مى‌رفتم، اما هيچ وقت مثل اين اجرا، درگير شعرها و كانسپت موسيقى آنها نشده بودم كه برايم حس بسيار لذت‌بخشى به همراه داشت.
 
«داماهى» هم كه اصولاً نوازنده‌هاى خيلى خوبى دارد و مثل هميشه اجراى به‌شدت پرشور و حالى را برگزار كرد. اصولاً رضا كولغانى (خواننده داماهى) روى استيج خيلى خوب و خوش‌ادا است و به نظرم مى‌توان گفت موزيك‌شان روى استيج يك نوع پرفورمنس است؛ دارا دارايى هم كاملاً نقش رهبر گروه به معناى واقعى كلمه را بازى مى‌كند كه اين رهبرى را خيلى خوب و درست انجام مى‌دهد.
 
در آخر دوست دارم بگويم كاش موزيسن‌ها اجراهاى هم را ببينند و در كنارش به كنسرت‌هاى خارجى بروند و سفر كنند؛ چرا كه به‌شدت مى‌تواند روى پيشرفت هنرمندان تأثير داشته باشد. مخصوصاً اين جريان‌هاى خاص موسيقى كه اگر به مرور زمان يكديگر را حمايت كنند و به وحدتى براى پيشبرد كارشان برسند، مطمئناً در جشنواره چند سال ديگر، جاى گروه‌هايى كه به دليل نداشتن موسيقى خوب نبايد در سالن‌هاى بزرگ حاضر شوند را مى‌گيرند و از اين بعد آنها را در سالن‌هاى بزرگ مى‌بينيم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394 - 11:59

دیدگاه‌ها

دوشنبه 26 بهمن 1394 - 17:53

جناب امید نعمتی من تو کنسرت شنبه شبتون بودم

چند تا نکته بنظرم میرسه که ترجیح میدم تو این صفحه بنویسم که احتمالا میخونید
نوازندگی ها واقعا تکنیکال و خوب بود...وکال شما هم تقریبا بی عیب و نقص بود

ولی اون 20 دقیقه ای که وسط کنسرت استراحت دادید واقعا کار غیر حرفه ای ای بود
یعنی شاید انور جواب بده. ولی توی کنسرت تو برج میلاد این یعنی هرج و مرج و بی نظمی

یکبار تو اپنینگ باید منتظر میموندیم حضرات مخاطب جلوس کنن و یک بار وسط کنسرت
که دیگه داد من و اطرافیانم در اومده بود

وقتی مخاطب ایرانی وقت شناس نیست نباید این کارو کرد... اونور فوقش یه بریک 10 دقیقه ای میگیرن حضار وسط 20 دقیقه استراحت... اینجا نیم ساعتی در حال رفت و امد بودن

اونم تو کنسرتی که 6 و نیم شروع شد و هشت تموم شد. بیست دقیقه هم استراحت داشت. توی یه کنسرت 70 دقیقه ای

من نه استراحت رو فهمیدم تو این زمان کم اجرا
و نه اون بی نظمی برام خوشایند بود

کنسرتتون رو هم با قطعه اشتباه و تلخی خاتمه دادید. اونم کنسرتی که ریتم جز و سوئینگ جزش کاملا شاد بود

ولی به هر حال از نوازندگی کیبورد و ویولون سلتون لذت بردم
امیدوارم این اشتباهات عجیب رو در کنسرتهای بعدتون انجام ندید. من که حقیقتا دیگه هوس نخواهم کرد به کنسرتتون بام

با تشکر و ارزوی موفقیت

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.