برنامه یاد بعضی نفرات
 
دوم بهمن و همزمان با اجرای قطعات آلبوم «سودایی»
«علیرضا قربانی» نشان سیمرغ فیروزه شهر «نیشابور» را دریافت کرد
موسیقی ما – خواننده «مدار صفر درجه» در ادامه تور کنسرت‌هایش به استان خراسان رضوی سفر کرد و مهمان سرزمین فیروزه‌ ایران شد. این خواننده روز دوم بهمن در شهر نیشابور و به میزبان سالن پردیس سینمایی «فیروزه» این شهر با مخاطبانش دیدار کرد. ارمغان علیرضا قربانی برای مردم نیشابور، رپرتواری شامل قطعات آلبوم «سودایی» بود. اثری به آهنگسازی «سامان صمیمی» که  سال گذشته در فرانسه منتشر شد. این خواننده با سابقه موسیقی اصیل ایرانی تا کنون قطعات آلبوم سودایی را در شهرهایی نظیر اصفهان و بجنورد اجرا کرده که با استقبال دوستدارانش مواجه شده است.

علیرضا قربانی در ابتدای این برنامه دقایقی را با حضار صحبت کرد و خطاب به آنها گفت:«درود و سپاس خدمت شما خانم‌ها و آقایان. به نمایندگی از دوستان هنرمندم روی صحنه خدمت شما بزرگواران خیرمقدم عرض می‌کنم. مراتب خرسندی و خوشحالی خودم را اعلام می‌کنم که شرایط محیا شده تا مجددا در این شهر روی صحنه برویم. بدون تعارف سال گذشته در شهر نیشابور برای من و دوستانم خاطرات خیلی خوبی رقم زده شد. البته با یک آنسامبل دیگری برنامه داشتیم که امسال متفاوت است. اغراق نیست اگر عرض کنم یکی از شهرهایی که برای اجرای برنامه در آن لحظه‌شماری می‌کردیم اینجا بود. بسیار خوشحال هستم که شرایط اجرای برنامه در شهر گرامی و عزیز نیشابور با آن پشتوانه فرهنگی، ادبی و تاریخی و تعداد قابل توجه فرهیختگان و ادبایی که پرورش داده فراهم شد.»

او در ادامه کمی گلایه را هم در صحبت‌های خود دخیل کرد و گفت:«شاید بد نباشد توضیح کوتاهی بیان کنم تا بدانید شرایط برگزاری کنسرت جدی معمولا هرچه از تهران دورتر می‌شویم، سخت‌تر می‌شود. اگر در جایی امکان برگزاری کنسرت جدی‌تر و برنامه‌هایی نظیر تئاتر، نمایشگاه و گالری هنری است باید قدردان دوستانی باشیم که همت گماردند. از همه دوستان اداره ارشاد و اداره اماکن نیروی انتظامی و سایر دوستانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای برگزاری این برنامه تلاش کردند قدردانی می‌کنیم. قطعا حضور شما مخاطبان هم باعث رونق برگزاری برنامه‌های هنری جدی می‌شود. متاسفانه این روزها جنبه تفریح و فان و غیرجدی‌بودن هنر ازموضع جدی‌بودن آن بیشتر شده است.»

علیرضا قربانی در این برنامه با آنسامبل ایرانی روی صحنه رفت و قطعاتی که او اجرا کرد همگی به آهنگسازی سامان صمیمی بود. صمیمی در این برنامه «کمانچه» هم نواخت و همچنین «علی اصغر عربشاهی»، «حمید خوانساری» و «زکریا یوسفی» هم به ترتیب نوازندگان تار و عود و سازهای کوبه‌ای بودند.

یکی دیگر از اتفاقات این برنامه هم اهدای نشان سیمرغ فیروزه شهر نیشابور به علیرضا قربانی بود. آقای «چرخی»، ریاست اداره ارشاد این شهر، به همراه آقای «حقیقی»، معاون فرمانداری نیشابور، این نشان را به نمایندگی از مردم هنردوست و مهمان‌نواز نیشابور به قربانی اهدا کردند. این بخش از برنامه با استقبال ویژه حاضرین در سالن مواجه شد. زیرا تا کنون فقط «شهرام ناظری»، «لوریس چکناواریان» و «سالار عقیلی» موفق به اخذ نشان سیمرغ فیروزه شده بودند.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی «مجید احدزاده» و مدیریت اجرایی «علی مسعودی» برگزار شد. این تهیه‌کننده در گفتگویی کوتاه با خبرنگار «موسیقی ما» ضمن ابراز رضایت از کم و کیف برنامه گفت:«از مدیریت تالار رویال طلایی و رویال سنتر مشهد به مدیریت مهندس عطاری و همچنین نمایندگی مدیران خودرو نیشابور به مدیریت مهندس حسین شکاری تشکر می‌کنم. همچنین باید یک تشکر ویژه هم از مدیران محترم اداره ارشاد خراسان رضوی و شهر نیشابور، اداره اماکن نیروی انتظامی و تمامی مسئولانی داشته باشم که برگزاری این برنامه بدون همراهی و مساعدت آنها میسر نبود.»

در ادامه می‌توانید عکس‌های دیدنی «سعید عبداللهی» و «تارا عبداللهی» از کنسرت علیرضا قربانی در نیشابور را ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 11:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علیرضا قربانی» نشان سیمرغ فیروزه شهر «نیشابور» را دریافت کرد | موسیقی ما