برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نمایش «نگاهمان می‌کنند» به کارگردانی «محمدرضا اصلی»
«مهیار علیزاده» برای اولین بار به دنیای آهنگسازی تئاتر قدم گذاشت
موسیقی ما – تماشاخانه «ایران‌شهر» تهران از روز 29 دی میزبان نمایش «نگاهمان می‌کنند» است. این نمایش به کارگردانی «محمدرضا اصلی» و نویسندگی «نغمه ثمینی» اولین تجربه آهنگسازی «مهیار علیزاده» در دنیای تئاتر به شمار می‌رود. آهنگساز جوانی که در اولین و سومین جشن سالانه «موسیقی ما» به ترتیب با آلبوم «حریق خزان» و قطعه «پرده نشین» با صدای «علیرضا قربانی» تندیس طلایی را کسب کرد. او که فعالیت خود را صرفا به دنیای موسیقی و آلبوم و قطعه محدود نکرده این روزها در حال تجربه جدیدی است و گفته می‌شود موسیقی او برای این نمایش با استقبال مخاطبان هم مواجه شده است.

مهیار علیزاده درباره اولین حضور خود در عرصه آهنگسازی تئاتر به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:« در حال حاضر مشغول همکاری با دست اندرکاران تئاتر «نگاهمان می‌کنند» هستم. این برنامه به مدت بیست شب و از 29 دی روی صحنه می‌رود. این نمایش نوشته خانم «نغمه صمیمی» است که این روزها با سریال «شهرزاد» توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند. کارگردان پروژه آقای «محمدرضا اصلی» و تهیه‌کننده هم آقای «شهنام شهباززاده» است. آهنگسازی این پروژه اولین تجربه من در موسیقی تئاتر به شمار می‌رود. پس از مطالعه نمایشنامه، موسیقی را برای این تئاتر آماده کردم که متناسب با فضای داستان و شخصیت‌ها باشد. چند نوبت هم در تمرین‌ها حاضر شدم و با شناخت کامل از پروژه این همکاری را آغاز کردم. به موازات این تئاتر در دنیای موسیقی هم فعالیت‌هایم را ادامه می‌دهم و به زودی اخبار مفصلی درباره دو آلبومی که آهنگسازی آنها را انجام داده‌ام در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار خواهم داد.»

او سازبندی موسیقی نگاهمان می‌کنند را هم اینگونه تشریح کرد:«موسيقی متن را برای سازهايی چون كلارينت، ويولون، ويولون آلتو، ويولنسل، پيانو، گيتار نايلون و پد الكترونيک نوشتم كه تمامی امور مربوط به ضبط و ميكس در استوديو كنگان پارسه و طبق معمول توسط رضا فرهادی و پيمان حاتمی انجام شده است.»

اجرای نمایش نگاهمان می‌کنند تا 23 بهمن ماه ادامه دارد و «نازنین فراهانی»، «کاظم سیاحی»، «شیدا خلیق»، «فرشته صدرعرفایی»، «مسعود کرامتی» و «سام قریبیان» بازیگران آن به ترتیب ورود هستند. تهیه‌کننده هم «شهنام شهباززاده» است.

مهیار علیزاده در سال 92 هم برای اولین بار وارد آهنگسازی سینما شد و موسیقی متن فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی «حامد محمدی» را ساخت. همچنین اولین حضور او در قاب رسانه ملی هم سال گذشته رقم خورد. او برای سریال «پرده نشین» به کارگردانی «بهروز شعیبی» موسیقی ساخت و تیتراژ آن مجموعه با صدای علیرضا قربانی، تندیس طلایی بهترین تک قطعه موسیقی سنتی از سومین جشن سالانه «موسیقی ما» را تصاحب کرد.
علیزاده این روزها تمام وقت خود را در استودیوهای موسیقی سپری می‌کند زیرا طی ماه‌های آینده شاهد انتشار دو اثر مهم با آهنگسازی او خواهیم بود. یکی از این آثار اولین آلبوم مشترک و دوصدایی تاریخ موسیقی اصیل ایرانی است. این مجموعه با صدای «همایون شجریان» و علیرضا قربانی تهیه شده و احتمالا تا پایان سال جاری روانه بازار شود. مجموعه بعدی هم آلبوم شخصی خواننده حریق خزان است و هنوز زمان انتشار دقیق آن مشخص نشده اما احتمالا در بهار سال آینده باید منتظر رونمایی از این مجموعه باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 بهمن 1394 - 12:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مهیار علیزاده» برای اولین بار به دنیای آهنگسازی تئاتر قدم گذاشت | موسیقی ما