برنامه یاد بعضی نفرات
 
مروری بر آلبوم «مثل مجسمه» به خوانندگی مهدی یراحی
دور شدن از امپراطور
موسیقی ما - «مهدی یراحی» 21 ماه پس از آلبوم «امپراطور»، سومین مجموعه رسمی خود به نام «مثل مجسمه» را روانه بازار کرد. او طبق روال همیشه، درباره محتوا و جزئیات اثر خود تا روز انتشار هیچ اطلاع‌رسانی نکرد و باز هم اسمی را برای آلبوم‌اش انتخاب کرد که برای مخاطبان سؤال‌برانگیز بود. آلبوم پاپ «مثل مجسمه» با 12 قطعه منتشر شد و مهدی یراحی این بار دست به تحولات زیادی زد؛ تحولاتی که با چند هدف مشخص و تقریباً در تمامی بخش‌های آلبوم صورت گرفته بود. به نوعی می‌توان گفت یراحی بر خلاف ضرب‌المثل «به ترکیب تیم برنده نباید دست زد» عمل کرد. او با عوامل آلبوم «امپراطور» جواب گرفته بود و شاید اگر مجموعه دیگری با همان سبک و سیاق موسیقایی و کلام ارائه می‌کرد، باز هم می‌توانست نظر مثبت طرفداران خودش را جلب کند. اما ریسک کرد و به سراغ چهره‌هایی رفت که اغلب جوان بودند.
 
در نگاه اولیه به عوامل این آلبوم، چند نکته مهم توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. اول از همه اینکه مهدی یراحی یک آهنگساز باسابقه است و اغلب کارهایش را خودش آهنگسازی می‌کند. اما در آلبوم «مثل مجسمه» او فقط یک ملودی دارد و برخلاف تصور، وظیفه این بخش را به چهره‌های جوان‌تر محول کرده است. همین مسأله باعث شده تا نسبت به آلبوم «امپراطور» در این بخش تنوع بیشتری به گوش برسد و به تبع آن، فضای غالب «مثل مجسمه» محزون نباشد.
 
تقریباً نیمی از دوازده قطعه این آلبوم یعنی «آشوب»، «باید می‌شناختیم همو» و «بهونه» (از ساخته‌های امیرعلی بهادری)، «اشک و بارون» (ساخته رستاک حلاج) و «شونه‌های تو» (ساخته خود یراحی)، کارهایی هستند که ملودی‌هایی عامه‌پسندتر و ریتمیک‌ داشتند. در این ملودی‌ها سعی شده بود که مُهر و امضای همیشگی آثار مهدی یراحی وجود داشته باشد، اما این مهر و امضا در ملودی هفت قطعه دیگر آلبوم نمود بیشتری داشت. آن هفت ترک دیگر، از لحاظ ملودی فضای سنگین‌تری داشتند و در حال و هوای آثار گذشته یراحی ساخته شده و سازندگان آنها به درک خوبی از استایل کاری این خواننده رسیده بودند. اما نکته جالب آن است که این قطعات یعنی «مثل مجسمه»، «انفرادی»، «آخرین اسیر»، «داره گریه می‌کنه»، «دوسِت نداشت»، «انفرادی» و «اشتباه» از ساخته‌های امیرعلی بهادری، رستاک حلاج، معین راهبر و علیرضا افکاری بودند.
 
در بخش تنظیم هم چهره‌های جوان با سلایق متنوع حرف اول را می‌زند. بیشترین تنظیم‌های آلبوم توسط «هومن نامداری» انجام شده است. هنرمندی که پیش از این هم سابقه همکاری با یراحی را داشت و این بار به خوبی توانست با توجه به اینکه دیدگاه‌اش تلفیقی از موسیقی الکترونیک و آکوستیک را در خود دارد، قطعات «مثل مجسمه»، «داره گریه می‌کنه»، «دوسِت نداشت»، «انفرادی» و «شونه‌های تو» را تنظیم کند. به نوعی می‌توان گفت حضور او برای نمایندگی از طیف مخاطبانی بود که تنظیم‌های خاص‌پسندتر، اما در عین حال مدرن را دوست دارند.
 
«سعید زمانی» یکی دیگر از چهره‌های جوان این مجموعه بود. او سه قطعه «آشوب»، «آخرین اسیر» و «اشتباه» را تنظیم کرد. با وجود اینکه این تنظیم‌کننده جوان، اغلب تنظیم‌های پاپیولار و الکترونیک انجام می‌دهد، اما دو قطعه «آخرین اسیر» و «اشتباه» یک سر و گردن نسبت به همه آثاری که تاکنون تنظیم کرده، بالاتر بود.
 
«کوشان حداد» دو قطعه «بهونه» و «اشک و بارون» را تنظیم کرده است. تخصص او موسیقی الکترونیک است و تنظیم «بهونه» نسبت به «اشک و بارون» منحصربه‌فردتر و فول الکترونیک بود. «آرون حسینی» و «معین راهبر» هم به ترتیب قطعات «باید می‌شناختیم همو» و «سال درد» را تنظیم کردند که آرون در تنظیم خود نیم‌نگاهی به قطعه‌ای از گروه «The Supremes» انداخته بود.
 
اما مهم‌ترین بخش آثار مهدی یراحی، کلام است. او طی سال‌های گذشته همیشه بیشترین زمان را برای ترانه‌های قطعات خود صرف کرده و این بار هم ترانه‌هایی انتخاب کرد که صرفاً روایتگر عاشقانه‌های من و تویی رایج در بازار نبودند. او بر خلاف «امپراطور»، در بخش ترانه آلبوم جدیدش صرفاً مخاطب جوان و مسن‌تر را مدنظر قرار نداد. در کنار اجرای ترانه‌های عاشقانه ساده، قطعاتی را هم اجرا کرد که در کارنامه کاری خودش و حتی می‌توان گفت نسبت به آثار رایج در بازار، روایت و زبان متفاوتی داشتند.
 
آلبوم با قطعه «مثل مجسمه» آغاز می‌شود که ترانه آن بیانگر گلایه‌هایی از زبان عاشقی است که از سردی معشوق و سختی رو‌به‌رویی با او می‌گوید. این ترانه با نوع نگاه متفاوت‌اش از سروده‌های امیرعلی بهادری است و یراحی روندی شبیه به ترانه قطعه اول را با امیرعلی تا پایان آلبوم دنبال می‌کند.
 
شاید کمی عجیب باشد که این هنرمند جوان که هنوز آلبوم رسمی خودش منتشر نشده، نقش کلیدی در ترانه‌های آلبوم مهدی یراحی ایفا می‌کند. سایر ترانه‌های امیرعلی بهادری در این مجموعه به گونه‌ای است که علاوه بر مخاطب تین‌ایج، می‌تواند مخاطب جوان و مسن را هم جذب کند. اتفاقاً یراحی ترانه‌هایی را از این هنرمند جوان انتخاب کرده که تاکنون مشابه آنها را در اختیار کسی قرار نداده بود و به نوعی دست روی بُعد منتشرنشده‌ای از سروده‌های او گذاشته است.
 
نکته عجیب بخش ترانه، حضور «روزبه بمانی» صرفاً در دو قطعه است. زوج بمانی و یراحی در سال‌های گذشته قطعات پرطرفدار متعددی نظیر «هرجای دنیایی دلم اونجاست»، «سازش»، «منو رها کن»، «ندارمت» و... را با یکدیگر کار کرده‌ بودند. اما این بار فقط در دو قطعه «آخرین اسیر» و «اشتباه» شنونده سروده‌های روزبه بمانی هستیم. در این بین، «آخرین اسیر» ترانه شاخص‌تری دارد و کلام آن تلفیقی از تعابیر و اصطلاحاتی است که برخی از آنها قبلاً در سروده‌های بمانی شنیده نشده بود.
 
رستاک حلاج یکی دیگر از ترانه‌سراهای این مجموعه است که «داره گریه می‌کنه» و «اشک و بارون» از سروده‌های او است. ترانه «اشک و بارون» تا حدودی مخاطب را به یاد «عطر تو»، اولین قطعه آلبوم امپراطور از سروده‌های رستاک، می‌انداخت و این بار هم مونولوگ یک عاشق با داستانی متفاوت به همراه یک تنظیم ریتمیک بود. اما شاید کل آلبوم، قطعه‌ای در حد «زمستون» از آلبوم قبلی در خود نداشت.
 
«سال درد» از سروده‌های «مونا برزویی» یکی از نقاط اوج کلام آلبوم «مثل مجسمه» بود. ترانه‌ای که در آن علاوه بر سوال و اعتراض عاشقانه، نوعی بلاتکلیفی هم از زبان ترانه‌سرا روایت می‌شود؛ بلاتکلیفی‌ای که مهدی یراحی در مصاحبه با سایت «موسیقی ما» گفته بود که در داستان ترانه «امپراطور» روایت شد و در زندگی خیلی‌ها هم وجود دارد. تک‌ترانه مونا برزویی در آلبوم یراحی، با اینکه شباهت چندانی به همکاری گذشته این دو هنرمند نداشت، اما مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و خیلی‌ها «سال درد» را در ترازوی قیاس با «امپراطور» قرار دادند.
 
پایان‌بخش آلبوم هم قطعه «شونه‌های تو» با ترانه‌ای از «سروش دادخواه» بود. این دومین همکاری دادخواه با یراحی پس از تیتراژ «ماه عسل 93» به شمار می‌رفت و نسبت به همکاری آنها نکته شاخص چندانی در این کار وجود نداشت.
 
در کل، مهدی یراحی با وجود جوان‌گرایی و ورود چهره‌های جدید به دایره عوامل آلبوم‌اش توانست نتیجه مثبت بگیرد. او با برخی چهره‌ها نظیر «سیروان خسروی»، «زانیار خسروی»، «زهرا عاملی» و «فرزاد فتاحی» در این آلبوم همکاری نکرد تا بتواند تجربه متفاوتی را رقم بزند و بر طیف مخاطبان‌اش از سنین مختلف اضافه کند.
 
  • مشخصات آلبوم
عنوان: مثل مجسمه
خواننده: مهدی یراحی
آهنگسازان: امیرعلی بهادری، آرش فتحی، رستاک حلاج، معین راهبر و مهدی یراحی
ترانه‌سرایان: امیرعلی بهادری، روزبه بمانی، رستاک حلاج، مونا برزویی، محسن رسولی و سروش دادخواه
تنظیم: هومن نامداری، سعید زمانی، آرون حسینی، کوشان حداد و معین راهبر
نوازندگان: هومن نامداری (ساکسیفون)، نیما رمضان، مسعود همایونی، فرشید ادهمی و مهیار رضوان (گیتارالکتریک)، احسان نی‌زن (ویلن و ویولا)، امید حجت (گیتار نایلون)، فرشید ادهمی (گیتار آکوسیتک)، اوفیک متوسیان، نیلوفر محبی، فاطمه سمنانی و امید جامع (هم‌خوان) و آرین کشیشی (گیتار باس قطعه 12).
میکس و مسترینگ: سعید زمانی، محمد فلاحی، کوشان حداد
گرافیک: استودیو استیلا، سعید جعفری و مهرداد قلی‌زاده با نگاهی به آثار رنه مارگریت
تهیه‌کننده: مهدی کرد
پخش: دنیای هنر
زمان انتشار: تیر 1394


*** نظر منتقدان و نویسندگان
 
نویسنده و متنقد موسیقی ستاره
سما بابایی
امیر بهاری
خسرو خسروپرویز
مجید رئوفی
سیامک قلی‌زاده
مهدی عزیزی
حمیدرضا منبتی
امیرحسین ناظم‌زاده
آرش نصیری
میثم یوسفی
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دی 1394 - 16:28

دیدگاه‌ها

سه شنبه 29 دی 1394 - 13:55

آلبوم خوبی بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:19

بهترین آلبوم 94 تا الان.....
فقط یه نکته باقی میمونه،
کار اشتباه به نظرم خیلی باید از این بیشتر دیده میشد
چون واقعا علاوه بر تنظیم و اهنگسازی ترانه فوق العاده ای داره که سرامد ترانه های مثل مجسمس....

اگه باید بری برو راحت
اگه باید برم بگو میرم
اگه دلشوره منو داری
برو من ردتو نمیگیرم

واسه هر اشتباه راهی هست.....

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

In album 5setare kameshe

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

5ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

آلبومش تو امسال بهترین آلبوم بوده ولی هنوز محسن چاووشی مونده که البته با این آهنگای شهرزاد هم یراحی به گرد پاش نمیرسه وای به حال امیر بی گزند

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

5 setare

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

نسبتا ضعيف

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

باید کمتر با امیر علی بهادری کار میکرد. کارایی که با روزبه بمانی و مونا برزویی کار کرده قویتر بوده .

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

من چهار ستاره میدم، از آلبوم های قبلشون بیشتر پسندیدم، آلبوم خوبی بود و در حیطه سلیقه بنده

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

5 Setaaaaaaaaaaaaaaare

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

این آلبوم فوق العاده بود♥♥♥ 5 ستارس

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

فوق العاده بود،همه چی خوب بود،ترانه تنظیم همه چی

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

٣؟!! خداييش بي انصافيه براي اين آلبوم

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

مخاطب خاص علی عبدالمالکی بهتره از همه بعد اون هم نگاه محسن یگانه بعدی هم فکر کنم محسن چاووشی

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

چیز خاصی واسه گفتن نداره

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

عااااااااااالی بود ، همه چی تموم ... 5 ستاره تمام

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بی نظیر از هر نظر,تنظیم,ملودی,میکس مسترینگ,صدا,ترانه,و اجرای خوده مهدی

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

اين البوم اگه سه ستاره داره به بقيه البوما يه دونه ماه هم نبايد بديد?

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بهترین آلبوم 94

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بهترین البوم سال.... مهدی یراحی جز کسایی بوده هنوزم طرفداراشو راضی نگه داشته پنج ستاره ام کم برا ابن البوم خووووووووووب

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

همون ٣ ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بهترین آلبوم پاپ بود،بعد از مدتها یه آلبوم پاپ درست و حسابی شنیدیم،همه چیزش عالی بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بهترين البوم سال

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

ملودی ها و شعر خیلی خیلی خوب بودن ولی تنظیم افتضاح...همه ی اهنگا تنظیم بدی داشتن...همه

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Aliiiii bod ??????????

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

5 star

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

یعنی شما خیلی کارشناسین که 3 ستاره دادین؟ این آلبوم واقعا زیبا بود ?????

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

عالی بود آلبوم

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

در حالت غیر منصفانه این آلبوم چهار ستاره رو میگرفت

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

عالى بود ، قطعا ٥ ستاره....⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

واقعا با امپراطور فاصله ی زیادی داشت....وقتی اوون آلبوم به اوون خفنی میاد بیرووون.انتظار میره بالا...اما باید قبوول کنیم با فاصله ی زیاد آلبوم مثل مجسمه ضعیف تر از امپراطور بود....

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

توی این آلبوم 5 ترک فوق العاده وجود داره

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

مهدی یراحی جزو سه خواننده برتره ایرانه بدون شک به نظرم ترانه هایی که انتخاب میکنه عالین البته وقتی با آف

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

واقعا آلبوم فوق العاده ای بود. آلبومی هست که از گوش دادنش خسته نمیشم.

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

دوستان اگه كسي بليط كنسرت مهدي يراحي، جمعه، سانس دوم، رديف ١٢، صد تومني، ميخواست، دايركت بده به من.

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

من عاشق اون منتقد عذیظی هستم که ستاره ندادن، و همین طور اون منتقد مهطرمی که نیم ستاره دادن، فازتون چیه؟ یکی از بهترین البوم ها از تمام جوانب بود. تنظین ترانه اهنگ ...

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

5⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

این امتیازای سایت شما بیشتر از سر لج و لجبازی قشر نوجوان هست که اکثر آلبومها در روزهای اول پنج ستاره هستن چون طرفدارای خواننده مربوط به آلبوم رای پنج ستاره میدن و بعد چند روز آلبوم مورد هجوم این قشر پر هیجان متعصب به خواننده های دیگر قرار میگیره و با تعداد کثیر رای یک ستاره در کل سه ستاره میشه هیچیشم کارشناسی شده نیست

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

4 ? چون ۵ ستاره مخصوص سیروان ـه?

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

از هر نظر عالى بود...چون تيم آلبوم فوق العاده قوى بود...فقط تنوع ملودى توش كم بود...تركها نزديك به هم بودن از نظر آهنگسازى..ولى ترك "مجسمه" با ترانه ى عالى مونا برزويى و اجراى عالى مهدى يراحى از بهترين آهنگهاى سالهاى اخير بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Aali bud in album

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

3 ta tarckesh fogholade bod mabaghi mamoli bodan

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بهترین آلبوم سال میشه صددرصد،چون بیشتر آلبوم های دیگه تقریبا تو یه سبک بودن،بنیامین هم خواست تو یه سبک جدید کار کنه ک یه جورایی خراب کرد

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Fogholade 5

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Vaghean albumesh kheili toop bood

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

4.75♥♡♥♡

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

عاليه از همه نظر بدونه اغراق

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

5 نداشته باشه قطعا 4.5 داره

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بدون شک بهترین آلبوم امسال تا الانه

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

سال درد حرف نداشت

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

ناموسا پنج حقشع....بی انصافیه بهش امتیاز کم بدید

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

عالی بود، واقعا سه کمه

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

کم کمش چهار ستاره حقش بود حالا بیش تر نگیم از خیلی البوم های دیگه بهتر بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

آلبوم عالی

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

خیلی آلبوم اومد ولی این بهترین بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

۶ از ۵ حقش بود، خیلی خوب بود این آلبوم، هنوز که هنوزه گوش میکنم،

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

★★★★★★★★

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

آلبوم خوبی بود...ولی به نظرم کلا چهارتا آهنگ خوب داشت...مثل مجسمه،دوست نداشت،سال درد،آخرین اسیر...

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

امتیاز كامل

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

من دوسش داشتم نه به اندازه امپراتور ولی آلبوم خوبی بود شاید 2 تا آهنگش فقط خوب نبود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

آلبوم موفق و متفاوتی بود و ترک های شادش کاملا متفاوت بود از آهنگای شاد دیگه یه تجربه ی جدید برای مهدی یراحی و مخاطباتش بود که اتفاقا تجربه ی خوبی بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

خیلی خوب بود البومش.امپراطور هم همین قد خوب بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

فوق العاده،پنج ستاره.استفاده از بهترین های حال حاضر موسیقی

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

من امپراطورو بیشتر دوست داشتم ولی مثل مجسمه هم خیلی قشنگه

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

امپراطور که یه چیز دیگه ایه ولی مثل مجسمه هم عالیه

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Awli bud Awliiiiiii

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

عالی بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

4star

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بهترین آلبومی که توو این چند سال اخیر شنیدم و از همه لحاظ چه ترانه چه ملودی و چه تنظیم و میکس و مستر عالی بود و بسیار هوشمندانه و با برنامه ریزی کامل این آلبوم جمع آوری شد. و خیلی خیلی تبریک میگم به مهدی یراحی عزیز و عواملی که در این آلبوم بسیار عالی درخشیدند.

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

آلبومی که سلیقه های مختلف رو درگیر خودش کنه و از لحاظ کیفیت بع بالاترین خودش برسه مطمعنا یکی از آلبوم های بسیار خوب خواهد شد.

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

عالی ۳ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

آهنگهای 1 تا 4 ،6 و 9 عالی بودن

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

همش پنج تا رو ميدم

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

سه ستاره از پنج

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Mn be shakse razo bodamo khosham omad...

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

۳ از ۵ خیلی کمه.بی انصافیه!حداقل ۴/۵

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

پنج ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

آلبومی با ملودی ها تنظیم ها و ترانه های متفاوت و زیبا..و صدای مهدی جان که مثل نود درصد خاننده های داخل،درگیر تکرار مکررات نیس. من چهار و نیم از پنج میدم

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

چهارتا

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

امپراطور رو بيشتر ميپسنديدم ولي اين آلبومم آهنگاي خوب زياد داشت??

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

سه ستاره هم زیاده

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

4star

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Asheghesham 1000 setare bazam kame

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

3tam ziade

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

یه ستاره.بدرد نمیخورد ک فقط دوتاش قشنگ بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Awliii bod 5 setare

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

بهترين البوم سال⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

ناموسن بهترین آلبوم ساله بابا سه ستاره چیه حداقلش دیگه چهار بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

اگه امسال يه البوم درس حسابي ازبين اينهمه البوم كه اومد باشه همين البوم بود.هم تنظيما هم اشعار و هم ملودي در حدي بود كه بشه ادم هر چنوقت خواست گوش بده.

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

★★★★★

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

Albomi khas baraie ensanhaie khas

سه شنبه 29 دی 1394 - 14:58

5 album awlie tak take ahngash khuban

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

5

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

3setare??? 5 setare ham kame vase in albom? In albom 5 nashe Che kasi mikhad beshe pas? Rayetoon ghabele ghabool nis

ali
سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

۵ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

5setare

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

Fogholade bood...4star

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

بعضی از طرفدارای خواننده های دیگه بیخودی منفی دادن به این آلبوم وگرنه امتیازش خیلی بیشتر از ۳ باید میبود.خودم ۵ دادم

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

سه ستاره خییییلی کمه واسه همچین آلبوم قوی و پرطرفداری...هرچی ستاره بش بدیم بازم کمه⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐....بهترین آلبوم سال میشه،مطمئنم❤

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

5 *

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

4

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

به این آلبوم کمتر از 5 ستاره بدی بی انصافیه ... شیوه رای گیری سایتتون رو عوض کنین نتایج واقعی تری بدست میاد

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

5

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ ٥ تا ستاره ، فوق العاده بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

اصلا به خوبی امپراطور نبود

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

5

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

5

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

***

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

Az 100 ta setare 200 ta midam mn ?

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

این البوم بهترین البوم مهدی یراحی بود,یه سر و گردن از دوتا البوم دیگه اش بهتر بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

پنج ?????

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

عالی بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

بینظیر بود این البوم

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

به نظر حقیر ،علاوه بر مسترینگ ضعیف تر از لحاظ ملودی و آهنگسازی هم پایین تر از اثر قبلی یعنی (امپراطور) بود، اما تنظیم ها و بخصوص اشعار بهتر شده بود،

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

البومش بهترين البوم امساله تا اينجا ، گفتم تا اينجا چون شايد امير بي گزند بياد ☺️

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

به نظرم آخرین اسیر تواین آلبوم سنگینی میکرد و عالی بود،درکل من خیلی دوست داشتم

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

به نظرم محشر بود این آلبوم . مخصوصا ملودی ها و تنظیم ها عالی بودن

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

این البوم حرف نداشت

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

عالی بود ولی من امپراطورو بیشتر دوسداشتم ?❤?

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

به نظرم البوم يراحي بعد از البوم محسن يگانه بهترين البوم از همه لحاظ بود هم ملودي ها هم تنظيم پيشرفت رو تو كاراش ميشد ديد

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

5 ستاره ❤❤❤❤❤

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

پنج ستاره⭐⭐⭐⭐⭐❤

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

پنج ستاره ?????

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

عالى بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

آلبوم خیلی خوبی،۴ ستارس

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:00

چنتا ستاره؟! مگه میشه گفت چنتا؟! ستاره بارونه این آلبوم ??

سه شنبه 29 دی 1394 - 16:21

تنها البومی بود که تقریبا همه اهنگاش عالی بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 17:26

نظر من چندان فنی نیست، اما یراحی صدای قوی و فوق العاده زیبایی داره، من که لذت میبرم. بدون اغراق یه صدای ایده آل برای منه.
بعضی اهنگا این آلبوم مثل سال درد دوست نداشت انفرادی رو حداقل دویست بار گوش دادم و باز هم علاقه مندم.
یراحی جزو دو سه تا خواننده برتر پاپ کشور هست.
تنوع کاریش منحصر به فرده.
من بدون مقایسه با دیگر آلبومای امسال چهار میدم.بخوام مقایسه کنم ده!

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:04

مهدی یراحی, امپراطور موسیقی پاپ ایران

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:04

این البوم ستاره بارونه

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:04

تنها آلبومی گ امسال واقعا ازش لذت بردم...⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:04

4 ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

مثل مجسمه از همه لحاظ بینظیره،5ستاره⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

50ستاره ام کم براش.

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

⭐⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

4.5 Stars

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

5تا کمه.

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

5setare

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

عالیییی

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

پنج ستاره میدم

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

البومی بود که شدیدا با هر ترکش ارتباط برقرار میکردم

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

همه آهنگاش بی نظیر بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

Aali bood⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

همه اهنگ ها عالی و بی نظیررررر......100 ستاره هم کمه ??✴✴✴✴⭐⭐⭐⭐

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

من از طرفداران ایشون هستم و به شدت دوستشون دارم، اما خارج از تعصب بگم، متاسفانه این آلبومشون با اینکه بسیار خوب بود اما از دو آلبوم قبلش بهتر نبود. در قیاس با اون آلبوم های قبلی ایشون نزول داشتن، اونم نزول اساسی.

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:05

خوب بود به خاطر اینکه از مهدی یراحی متفاوت تر شنیدیم

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:10

بهترین آلبوم سال نود وچهار

سه شنبه 29 دی 1394 - 18:10

به نظر من آلبوم خوبی بود اما در حد امپراطور نبود! شاید بخاطر این بود که اقای یراحی خودشون در این آلبوم نقش خیلی زیادی نداشتن! به نظر من اگه تنظیم و آهنگسازی آلبوم جدید رو خودشون بر عهده بگیرن و به خودشونم کمی اعتماد کنن ،،، و با افردای مثل افرادی که توی البوم امپراطور دخالت داشتن، شرکت کنن، البوم خیلی قوی خواهد بود!!! اما در این بین یک فاکتور اساسی هست که خودم به شخصه حاضرم تمام اهنگارو با جون و دل گوش کنم و بهترین امتیاز رو بهش بدم،.،،،، اونم صدای آقای یراحیه! و این صدا خیلی از فاکتورای اصلی رو به خودش اختصاص میده...نظرم اینه که اقای یراحی برای آلبوم جدید، یکم کار رو خودشون به دست بگیرن! بی شک اون البوم، حتی از البوم امپراطور هم بهتر میشه... بازم میگم،،، من البوم مثل مجسمه رو دوست داشتم اما فکر میکنم امپراطوری قوی تر بود.باز هم صدای ایشون فاکتور جذب کننده‌ی مخاطب به اثر هست❤❤

سه شنبه 29 دی 1394 - 19:37

از کامنتای همین پست مشخصه این البوم موسیقی پاپو زیر و رو کرده

من با افتخار به این البوم نمره 4.5 رو میدم

از روز اولی که کارشو شروع کرده ینی سال 83 که کم کم خودشو داشت معرفی می کرد شاهد کاراش بودم ولی خیلی زودتر از اینا باید معرفی می شد چون سه تا البوم منتشر نشده داره که مجوز نگرفتن البومی به نام هجرت.از همون موقع شاهد رشدش بودم

موفق باشی مهدی عزیز
امپراطور

سه شنبه 29 دی 1394 - 19:44

این دیگه چه جور نقدیه!!!
کی گفته اهنگای اشتباه و سال درد و . . . عامه پسند نیست!؟
اتفاقا به صدای یراحی اهنگای سنگین میاد !!
این البوم هم روی هم رفته فوق العاده بود

سه شنبه 29 دی 1394 - 20:00

آلبوم قشنگ بود ولی امتیاز چهار براش خوبه آلبوم امپراطور بهتر بود بعدش آلبوم محسن یگانه کجاش خوب بود امسال یگانه افتضاح بود اصلا نتونستم یک قطعه اش رو گوش بدم، آلبوم عبدلمالکی هم قشنگ بود ولی عبدلمالکی در حدی که بخواد بهترین آلبوم سال بشه نیست هنوز چند سالی کار داره، آلبوم بنیامین ضعیف بود، مجید خراطها رو نباید از یاد برد من آلبوم دارم میرم رو گوش ندادم ولی فروش خوبی داشته و در نظرسنجی های مختلف در سایت های مختلف جزء سه آلبوم سال هست حتی سایت موسیقی ما. آلبوم شهرام شکوهی هم گوش ندادم ولی جزء کاندید های اصلی بهترین آلبوم سال هستش،

چهارشنبه 30 دی 1394 - 13:38
mahdi.......1

شما چجور دارید میگید البوم محسن یگانه ضعیفه هااا؟؟
خاطره بازی
دلکم
تو فکر میرم
جاده
چقدر دیر
دنبالش میرم
نه
دیوار
ترک های ضعیفی بودنن..اخیییی نیگاه چی میگه

5.233.249.127
سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

واقعا معرکه بود...واقعا

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

بهتر از امپراطور بود ولي كلا خوبه اگه خواننده بعضي وقتا چنين تغييراتي هم ايجاد كنه، خيلي وقت قبل تر ٥ ستاره رو دادم بهش توي سايت

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

البوم مثل مجسمه خیلی عالی بود وبه نظرم نسبت به البوم امپراطور خیلی پیشرفت کرده بود.

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

پنج ستاره?

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

قطعا به لحاظ ساخت و تنظیم یک گام رو به جلو بود. به لحاظ ترانه شناسی ، ریسک پذیری یراحی جای تحسین داره ؛ چون سراغ خواننده و ترانه سرا و تتظیم کننده جوان و تازه کار -امیرعلی بهادری-رفت اما کار دجار لطمه که نشد هیچ ؛ بلکه میشه گفت سکوی پرتابی هم بود! ضمن اینکه ایشان در کلیت ترانه آلبوم ، ارتباط خودشون رو با سردمداران ترانه امروز (مونا برزویی،روزبه بمانی و ...) نیز از دست نداده... قطعا و قطعا به عنوان مخاطب جدی ایشان از من 5 ستاره دریافت خواهند کرد به علت شهامت و جسارت و همچنین خلاقیت و نوآوری در ساخت آلبوم :)

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

Vaghan aaaaliii bud

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

چهار ستاره میدم ولی به نظرم بین سرشناسا تا الان بهترین البوم سال بوده✌✌

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

البومي كه ٥ تا كار قوي داشته باشه بي شك موفق بوده ، اين البوم ٧-٨ تا كار خيلي قوي داشت و باقي كار ها هم خوب بودن . مهدي يراحي عاليه اميدوارم همين طوري پيشرفتشو ببينم

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

5ستاره ن 3 ستاره....

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

4ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

آخرين اسير❤️??

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

عالی بود...

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

۴ستاره

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

عالی و عالی

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

Bi eghragh5

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

آلبوم فوق العاد ه ای بود! درسته امپداطور آلبوم یه دست تری بود! ولی این آهنگای تاپش از امپراطور بیشتر بود! مثل مجسمه آخرین اسیر سال درد اشتباه همه تاپای آلبوم بودن

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

Ziaaaaad

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

امپراطور بهتر بود مثل مجسمه رو زیاد نپسندیدم

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

چهار ستاره. بهترین آلبوم پاپ امسال تا حالا بود اما مردم از روی تعصب به آلبومهای دیگه رای میدهند و این آلبوم رتبه که در شان آلبوم باشه نداره در سایت شما

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

5Ta vaghan aaali

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

بی نهایت عااااالی

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

عالی

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

البوم زيبايي بود واقعا

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

عالی...رودس نداره....

سه شنبه 29 دی 1394 - 21:10

مثل مجسمه واقعا جزو بهترين البوم هاي سال بود عالي بود

چهارشنبه 30 دی 1394 - 00:56

بی شک بهترین آلبوم سال تا اینجای کار به همراه آلبوم تا نفس هست از شهرام شکوهی
یک آلبوم بسیار با کیفیت و با کلاس که هرچه گوش بدی خسته شدنی نیست
این ترانه ها فوق العاده بودن «مثل مجسمه»، «انفرادی»، «آخرین اسیر»، «داره گریه می‌کنه»، «دوسِت نداشت»، «باید میشناختیم همو » و «اشتباه»
هرچند داره گریه میکنه به پای زمستون نمیرسه ولی بسیار کار زیبایی بود از این دست کارا که تو موسیقیمون کم داریم خیلی کم ! در کل آلبوم محشر بود من فکرشو نمیکردم با این آلبوم راحت ارتباط برقرار کنم خیلی عالی بود ایشالا موفقیت روز افزون آقای یراحی عزیز

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

واقعا آلبوم خوبی بود اما ریتم ها یکم شبیه بهم بود شروع چند آهنگ با پیانو هم چندان جالب نبود در کل بنظرم بهترین آلبوم ساله، من از پنج چهار و نيم ميدم

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

عااااالی بود...., واقعا به جرات میشه گفت بهتر توی هر آلبوم بهتر و بهتر میشن..., فضای این آلبوم شادتر بود و من بیشتر پسندیدنش, حتی ترکهای ملایمش هم غم زیادی نداشت, کلا که عالی بود❤ قطعا بهترین آلبوم ساله, کسی که یه کم کارهای ایشون رو گوش کنه اصلا توقع شنواییش بالا میره واقعا کارا قوی هستن, من نمره کامل میدم✌❤

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

واقعا عالی مخصوصا تنظیم ها و صدای عالی مهدی

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

بعد از نگاه البوم دوم سال

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

یه آلبوم که به نظر من تو تمام بخشها معنی حرفه ای بودن میشد کامل فهمید عالی! 5 ستاره

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

تنظیم آهنگ ها خیلی خوب بود

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

واقعا عالی و حرفه ای بود این البووم

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

عالی 5

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

به غیر از یه قطعه واقعا عالییییییییی بود

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

4 از 5 خیلییی خوب بود .

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

Awlie awli

چهارشنبه 30 دی 1394 - 11:56

عالی بود!5ستاره

پنجشنبه 1 بهمن 1394 - 09:44

بهترین آلبوم

پنجشنبه 1 بهمن 1394 - 12:46

5ستاره که البته بیشتر از این لایقشه

پنجشنبه 1 بهمن 1394 - 12:46

خیلی خوب بود

پنجشنبه 1 بهمن 1394 - 12:46

5 واقعا بی نظیر بود

پنجشنبه 1 بهمن 1394 - 12:46

عاااااالیه و بی نظیر،پنچ ستاره میدم??????

جمعه 2 بهمن 1394 - 16:08

in album 5 setaras va dar chand sale akhir behtarin albume musighi tolid shodas

جمعه 2 بهمن 1394 - 16:08

حقش پنج ستاره بود

جمعه 2 بهمن 1394 - 16:08

بهترین البومی بود که امسال منتشر شد

aef
جمعه 2 بهمن 1394 - 19:42

اهنگ انفرادی شبیه کار های زانیار بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دور شدن از امپراطور | موسیقی ما