برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده سابق ترافیک با یک تجربه جدید
اشکان خطیبی: «کابوس» را حتماً دوبار گوش کنید
موسیقی ما – بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر کشور که پیش از این نیز بارها در حوزه موسیقی تجارب مختلفی را اعم از انتشار آلبوم و دکلمه و حتی اجرای زنده تجربه کرده است، جدیدترین اثر خود را منتشر کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، اشکان خطیبی که فعالیت‌های موسیقی خود را از سالها پیش آغاز کرده بود، نخستین آلبوم رسمی خود و گروهش «ترافیک» را در شهریور ماه سال 92 روانه بازار موسیقی کرد و در امتداد فعالیت‌های موسیقایی خود، اجرای زنده در تئاتر «در روزهای آخر اسفند...» و سایر اجراهای گروه تئاتر«پرچین» (به کارگردانی محمد رحمانیان) را تجربه کرد. او به مرور همزمان با فعالیت های سینمایی و تئاتر خود، حضور در عرصه موسیقی را جدی تر دنبال کرد و با انتشار تک قطعات و موزیک ویدئوهایی جال، توانایی‌های خود در عرصه موسیقی را بیشتر و بیشتر همگانی کرد و با آلبوم «در سوگ خاطرات از دست رفته» امیر عظیمی نیز آثاری را دکلمه کرد.

اشکان خطیبی جدیدترین اثر خود به نام «کابوس» را امشب برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده است و درباره این قطعه اعتقاد دارد: «شاید کمی باورش سخت باشد ولی ملودی این اثر را حدود 14 سال پیش ساخته بودم. به مرور انتشارش را به تعویق انداختم تا آرام آرام داستان انتشار آلبوم ترافیک برایم جدی تر شد و انتشار آثار مستقل خودم کمی کمرنگ. به مرور که تصمیم گرفتم فعالیت های مستقلم را دوباره از سر بگیرم، به این نتیجه رسیدم که برخی آثارم که در گذشته آنها را ساخته ام، در حق شان اجحاف شده و تصمیم گرفتم بیشتر به آنها بپردازم.»

خطیبی درباره واکنش امیر عظیمی به این ساخته خود هم گفت: «وقتی برای اولین بار این ملودی و اثر را برای امیر عظیمی (تنظیم کننده اثر) زدم، با تعجب پرسید این قطعه واقعا ساخته خودت است؟! من تنظیم و فرم موسیقی دیگری را برای این اثر در نظر داشتم ولی وقتی چندین جلسه با امیر عظیمی داشتیم و از آنجا که همیشه اعتقاد دارم که او کارش را بلد است و نتیجه کارها و خروجی آثارش همیشه در فضای موسیقی قابل توجه بوده، تصمیم گرفتم که سلیقه و نظر امیر در این اثر جاری باشد. فرایند تنظیم و تولید این قطعه حدود دو ماه پیش شروع شد. آرین کشیشی، نیما رمضان و آرش پاکزاد واقعا برای این اثر همراه با بقیه سنگ تمام گذاشتند. شعری از فریدون مشیری که چندین سال قبل روی من تاثیر فراوانی گذاشته بود،برای این اثر انتخاب شده است؛ شعری که شاید دوستداران دو آتشه این شاعر بزرگ هم چندان نسبت به آن شناخت ندارند و تقریبا مهجور واقع شده است. در کل این اثر برای من تجربه ای متفاوت است و جهانی دیگر را با آن تجربه کرده‌ام و جزو بهترین کارهایی است که در حوزه موسیقی انجام داده‌ام و به آن پرداخته‌ام.»

خطیبی درباره نوع نگاه و قضاوتی که از سوی اهالی موسیقی نسبت به هنرمندان حوزه سینما و ورودشان به عرصه موسیقی وجود دارد نیز گفت: «هرگز برایم اهمیتی نداشته و ندارد که من به عنوان یک خواننده در حوزه موسیقی شناسانده شوم. اصلا این موضوع برایم دغدغه نیست و تمام سعی ام این است که کاری را که شروع می کنم، با بهترین کیفیت و با افراد حرفه ای این حوزه پیش ببرم. این قطعه را باید دو بار گوش کنید تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. خودم از خروجی نهایی این اثر متعجب شدم و هنوز تحت تاثیرش هستم. واقعا فراتر از انتظارات من از آب در آمد و قطعا حضور امیر عظیمی در کنار من و دیگر نوازنده هایی که در این اثر ساز زده اند، این اتفاق را رقم زده است.»

در این بین «امیر عظیمی» (تنظیم کننده این اثر و از موزیسین‌های جوان ولی باسابقه کشور) درباره این قطعه به «موسیقی ما» گفت: «فضای کار تنظیم روی این اثر واقعا تغییر کرد و خروجی نهایی هیچ شباهتی به ماکت اولیه این اثر ندارد. کلی بحث کردیم تا در هارمونی و فرم، به نتیجه کنونی رسیدیم. حتما در روند کلی کار، آرین، نیما و آرش پاکزاد تاثیر زیادی داشتند. یکی از بردهای بزرگ این اثر ملودی خوب اشکان و البته شعر زیبای فریدون مشیری است. این قطعه به دلیل فضایی که دارد، توانسته تاثیرگذاری زیادی داشته باشد. تنها خواهش من این است که شنوندگان این قطعه، حتما آنرا دو بار گوش کنند. تاکید ما به اینکه کار باید در یک سیستم صوتی خوب و دو بار شنیده شود، حتما پس از تجربه آن از سوی مخاطب، خود به خود برای او معنی و مفهوم پیدا می‌کند.»

هم اکنون می توانید قطعه «کابوس» با شعری از فریدون مشیری، ملودی و صدای «اشکان خطیبی» و تنظیم «امیر عظیمی» را به صورت اختصاصی از تماشاخانه سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 - 19:58

دیدگاه‌ها

شنبه 12 دی 1394 - 23:08

کار قویی بود ... آقای رمضان و آقای پاکزاد هم که مثل همیشه ترکونده بودند... خوشحالم کسانی داریم توی عرصه موسیقی کشور که واقعا تکنیکی و اصولی کار میکنند این کار به شدت توصیه میشه

شنبه 12 دی 1394 - 23:42

یه بارم گوش نمیدم

یکشنبه 13 دی 1394 - 17:17

هردم ازين باغ برى ميرسد...

یکشنبه 13 دی 1394 - 17:17

ای بابااااا...سر جدتون به کار خودتون برسین!من نمیفهمم این بایگرا چرا فکر میکنن خوش صدان!

یکشنبه 13 دی 1394 - 17:17

اتفاقا هم بازيش خوبه هم صداش ولي اين ملت نميتونن موفقيت كسي رو ببينن

یکشنبه 13 دی 1394 - 17:17

احیانا این همون ترانه ای نیست که امیر عباس گلاب خیلی زیبا قبلا خونده بود؟

دوشنبه 14 دی 1394 - 09:15
masiRika

چرا دقیقن همونه! :|

46.225.192.248
دوشنبه 14 دی 1394 - 16:09
حامد بهرامیان

تفاوت فضاسازی این دو قطعه از زمین تا آسمونه! اصلا قابل قیاس نیستن.

151.239.80.253
یکشنبه 13 دی 1394 - 21:28

موسیقی این قطعه جزء بهترین هاست. خدا قوت میگم به تمام دست اندرکاران این قطعه. فوق العاده ست. حتما با هنذفری با کیفیت یا سیستم صوتی قوی گوش کنید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اشکان خطیبی: «کابوس» را حتماً دوبار گوش کنید | موسیقی ما