برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی حسین علیزاده و محمد معتمدی
«هم‌آوایان» به یزد می‌روند
موسیقی ما - گروه موسیقی «هم‌آوایان» دوشنبه ۲۱ دی‌ماه با آواز «محمد معتمدی» اجرای جدید خود را در سالن هلال احمر شهر یزد به روی صحنه می‌برد.

در این اجرا «حسین علیزاده» خود تار خواهد نواخت و «پژمان حدادی» با نواختن تمبک و سازهای کوبه‌ای او را یاری خواهد داد. این در حالی است که در این اجرا همچنین علی بوستان (شورانگیز)، ‌سیامک جهانگیری (نی)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، صبا علیزاده (کمانچه)، سیاوش برهانی (تار)، رادمان توکلی (بم تار)، محمد انشائی (قیچک) و سینا خشک بیجاری (تمبک) می‌نوازند.

در این اجرای زنده قرار است «بحر طویل خوانی» انجام شود، علیزاده روز گذشته در نشست مطبوعاتی خود در این باره اعلام کرد: «بحر طویل اشعار طولانی هستند که اوزان طولانی دارند و در عین قاعده‌مند بودن، در ادبیات و موسیقی نقش بسیار اساسی دارند. البته در زمان حال که همه چیز عبوس و سیاست‌زده شده، بخش طنز ما هم که «بحر طویل» در آن نقش دارد، وارد یک فضای سیاست‌زده شده است و شاید برای من انگیزه این بوده که احساس می‌کنم موسیقی در ایران شکل‌های خاصی پیدا کرده و نسل جدید ما که آرزویش عرضه‌ کردن موسیقی در دنیاست، ارتباط چندانی با نسل قبل و آن امانت تاریخی پیدا نکرده است. به همین جهت است که من فکر کردم باید این نقطه‌های فراموش شده را دوباره پیدا کنم و با «بحر طویل» به عنوان یکی از فرم‌های موسیقی ایرانی که عمدتاً در بخش طنز کار می‌شود، فضای موسیقایی را تجربه کنم. در این راه با سیروس جمالی از دوستان پژوهشگر و شاعرم، موضوع را مطرح کردم و بنا بر این شد تا با در نظر گرفتن یک مضمون عاشقانه و جدی در قالب «بحر طویل» کاری را برای من آماده کند.

البته در این فضا آنچه به مخاطب ارایه می‌شود، قطعاً اجرای عین به عین این فرم نیست بلکه امضای من نیز در این فضای اجرایی وجود دارد که امیدوارم موردپسند مخاطب قرار بگیرد. فرهنگ ایران با ادبیات و شعر آغشته است و مردم همواره هر حسی دارند، با ادبیات آن را به دیگران منتقل می‌کنند. موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نقش بسیار اساسی در مسایل اجتماعی داشته است به طوری که بسیاری از موارد جدی در همین قالب‌های موسیقى با اشعار ساده به مردم ارایه می‌شد. طنز در ادبیات ما نقش بسیار مهمی دارد. حتی امروزه نیز در فضای مجازی می‌بینید که ماجرا به همین‌گونه است و مردم بسیاری از مسایل خود را با طنز با یکدیگر مطرح می‌کنند. به هر حال ما ملتی هستیم که با موسیقی‌های ساده در قالب طنز فضایی را تجربه کردیم که در زندگی همه ما جاری و ساری است.»
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 4 دی 1394 - 15:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «هم‌آوایان» به یزد می‌روند | موسیقی ما