برنامه یاد بعضی نفرات
 
23 آذر و در تالار وحدت اتفاق افتاد
«چارتار» برای حمایت از آموزش کودکان ایرانی و افغان روی صحنه رفت
موسیقی ما – کنسرت خیریه «چارتار» روز 23 آذر در تالار وحدت تهران برگزار شد. آنها که برای اولین بار در این سالن برنامه خود را اجرا می‌کردند این کنسرت را به نفع آموزش کودکان ایرانی و افغان روی صحنه بردند. اولین اجرای چارتار پس از محرم و صفر، استقبال خوب مخاطبان را همانند اجراهای قبلی‌شان به دنبال داشت و برنامه آنها زیر نظر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بود. کنسرت چارتار در تالار وحدت با صحبت‌های نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آغاز شد. «سیوانکا داناپالا» که به همراه مترجم خود روی صحنه حاضر شده بود گفت:«در دنیا حدود شش میلیون پناهنده آواره وجود دارد که این آمار از جنگ جهانی دوم هم بیشتر است. ایران طی بیست سال اخیر میزبان خوبی برای پناهندگان بوده و میزان آموزش در ایران از سال 1379 تا کنون از شش به شصت درصد رسیده است. طی ماه‌های اخیر هم حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران، هم طی دستوری اعلام کردند که باید برای همه پناهندگان حق آموزش و رفتن به مدرسه فراهم شود. این دستور امر پسندیده‌ و یگانه‌ای بود که در سطح بین‌المللی بازخورد داشت و مورد قدردانی قرار گرفت.»

 او در ادامه از گروه چارتار بابت برگزاری این کنسرت تشکر و برای اجرای چنین برنامه‌هایی توسط سایر هنرمندان ابراز امیدواری کرد. داناپالا صحبت‌های خود را قرائت شعر توانا بود هرکه دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود به پایان رساند. سپس اعضای گروه چارتار به همراه نوازنده‌ها روی صحنه حاضر شدند و قطعه «قطار» آغازگر برنامه بود.

آنها در ادامه به سراغ قطعه «ببر» رفتند. این دومین اجرای چارتار با قطعات آلبوم جدیدشان یعنی «جاده می‌رقصد» بود و آثار این مجموعه از سوی طرفدارانشان به دفعات درخواست می‌شد. البته قطعات خاطره‌انگیز آلبوم «باران تویی» هم که جایگاه خاصی نزد طرفداران چارتار دارد بخش دیگری از کنداکتور کنسرت آنها بود. «حضوری اتفاقی»، «لیلاچه»، «آسمان هم زمین‌ می‌خورد»، «دریچه»، «آشوب» و باران تویی سایر قطعاتی بودند که توسط گروه اجرا شد. قطعات ببر و آشوب در پایان برنامه توسط «آرمان گرشاسبی» مجددا اجرا شدند.

آرمان گرشاسبی، «آیین احمدی‌فر»، «آرش فتحی» و «احسان حائری» اعضای اصلی گروه چارتار هستند. در این کنسرت «کوروش بابایی» (کمانچه)، «اشکان آبرون»(کیبورد) و «کیان ایرجی»(گیتار الکتریک) نوازنده‌های همراه گروه بودند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 - 17:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «چارتار» برای حمایت از آموزش کودکان ایرانی و افغان روی صحنه رفت | موسیقی ما