برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با بزرگداشت مولانا
گروه موسیقی راز با خوانندگی «محمد معتمدی» در ترکیه روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - گروه موسیقی «راز» به سرپرستی و آهنگسازی «علی امیدی» کنسرت موسیقی رسول آفتاب را در ترکیه برگزار می‌کند. در این کنسرت که به بهانهٔ بزرگداشت مولانا انجام می‌شود، «محمد معتمدی» به عنوان خواننده حضور خواهد داشت.

در این اثر «معتمدی» قطعاتی از ساخته‌های «علی امیدی» که بر اساس اشعاری از مولانا ساخته شده است را اجرا می‌کند و «شروین مهاجر» در آن کمانچه می‌نوازد و «محمد نصیری‌زاده» به عنوان نوازندهٔ دف فعالیت می‌‌کند. هر ساله دوستداران مولانا در ۱۷ دسامبر مصادف با سالگرد درگذشت مولانا که شب اُروس (Arus) نامیده می‌شود، از اطراف و اکناف ترکیه و جهان بر آرامگاه او حاضر می‌شوند تا شاهد مراسم ویژه بزرگداشت مولانا باشند. در این ایام همچنین مقامات فرهنگی و گردشگری ترکیه فستیوال موسیقی عرفانی را با حضور گروه‎های مختلف از کشورهای گوناگون جهان برگزار می‌‎کنند. هزاران نفر از دوستداران هنر موسیقی و نیز دوستداران مولانا به مدت یک هفته برای بزرگداشت شب درگذشت او که به ترکی «عریس» یا «ازدواج با ابدیت» گفته می‌‎شود، با برگزاری مراسم مختلف از جمله مراسم سماع درویشان چرخان، در این شهر گرد می‌‎آیند. این جشنواره موسیقی که به مدت یک هفته در شهر قونیه واقع در آناتولی، ادامه دارد، متعلق به همه دوستداران موسیقی و هنر عرفانی اعلام شده که به یادبود مولانا در سالمرگ او که ۱۷ دسامبر ۱۲۷۳ رخ داده است، برگزار می‌‎شود. این مراسم هرسال با حضور گروه‎های بزرگ گردشگران ازسراسر جهان در محلی نزدیک به موزه مولانا که محل آرامگاه او نیز هست، برگزار می‌‎شود. به همین مناسبت امسال درموزه مولانا نمایشگاه ویژه‌ای نیز برای رونمایی ازیک قران برگزار می‌‎شود که با نقره نوشته شده و به آسانی در تاریکی شب نیز قابل مشاهده وقرائت است.

 گروه موسیقی راز، اوایل سال جاری در پایتخت فرهنگی اروپا با یک گروه آلمانی به اجرای مشترک پرداخت که با استقبال کم نظیر حاضران و مخاطبان آلمانی روبه‌رو شد. این در حالی است که «محمد معتمدی» خود را برای برگزاری کنسرت‌هایی همراه با «حسین علیزاده» آماده می‌کند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آذر 1394 - 10:52

دیدگاه‌ها

یکشنبه 22 آذر 1394 - 19:38

اجراهای معتمدی واقعا دلنشین و زیباست.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه موسیقی راز با خوانندگی «محمد معتمدی» در ترکیه روی صحنه می‌رود | موسیقی ما