برنامه یاد بعضی نفرات
 
توضیحات مصباح قمصری درباره شیوه جدید تولید
انتشار دوازده آلبوم موسیقی به تولید مصباح قمصری در سال جاری
موسیقی ما - «مصباح قمصری» - آهنگساز و نوازنده- با ارایهٔ متد تخصصی خود در ضبط و تولید موسیقی «موزیک پروداکشن» چند اثر جدید در دست تولید دارد.

او سال گذشته با ارائهٔ متدی تخصصی درباب تولید موسیقی، تحولی نو در روند ضبط و انتشار بعضی آثار در موسیقی ایران داشت. این متد در واقع تخصصی کلیدی در موسیقی را ارائه می‌کرد که پیش از این شاید کمتر توجهی به آن از طرف هنرمندان اعمال شده بود. به گفتهٔ قمصری این تخصص «تولید موسیقی» یا «موزیک پروداکشن» نام دارد که توسط این متد در غرب تولیدکنندگانی بسیار جدی در زمینهٔ موسیقی تربیت شده‌اند.

در همین رابطه آلبوم موسیقی «آن سیاه افسونکار» به آهنگسازی «نگار خارکن» و صدای «حسین علیشاپور» که بر اساس همراهی کمانچه و بم‌کمان ساخته شده است، به همین شیوه منتشر خواهد شد. این اولین تجربهٔ «خارکن» در آهنگسازی است که پس از طی مراحل کسب مجوز منتشر خواهد شد.

علاوه بر آن اثر «افق عمودیست» به آهنگسازی «علی قمصری» برای دو نوازی تار و بم کمان تا پایان امسال از طریق نشر جوان روانهٔ بازار خواهد شد. این اثر را می‌توان در ادامهٔ اثر «تنیده در خطوط موازی» دانست که حاصل هم نوازی این دو ساز در سال ۸۵ بود.

آلبوم «شبهای قونیه» به آهنگسازی و خواننده گی اصغر وفایی و تنظیم بهروز همتی و رضا پرویز‌زاده با محوریت اشعار مولانا نیز در سال جاری منتشر خواهد شد. در این اثر که توسط نشر اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به انتشار خواهد رسید بهروز همتی، رضا پرویز‌زاده، نوید افقه، حسین حدتو عیسی شکری به نوازندگی پرداخته‌اند.

 «بم کمان» عنوان اثری ست با محوریت «معرفی نگاهی نو به خط باس در موسیقی سنتی ایرانی». در این اثر که برای اولین بار در موسیقی سنتی یک ساز باس محوریت دارد جمعی از هنرمندان به آهنگسازی پرداخته و مصباح قمصری قطعات را برای ساز باس تنظیم کرده است.

همچنین آلبوم «خلوتیان» به آهنگسازی «حسین معانی» و خوانندگی «مهران بهاری» در سبک موسیقی مقامی نیز به زودی منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت. حسین معانی که پیش از این «آوار حلقه» را برای سازهای کوبه‌ای ساخته بود، این بار اثر تازهٔ خود را برای گروه تنبور و خواننده ارائه می‌کند.

 «نوای نوروز» مرکبی از شور، دشتی و نوا، به آهنگسازی و تنظیم رضا پرویز‌زاده نیز توسط نشر نوفه منتشر خواهد شد. رضاپرویز‌زاده، بهروز همتی، پریچهر خواجه، حسین حدت، حسین همتی نوازندگان این آلبوم به خوانندگی مصطفی حسینی هستند.

آلبوم «ژینا» اثر برزو امیری، به خواننده گی محمدرضا دارابی که بر اساس ملودی‌های کردی تنظیم و جمع آوری شده نیز بزودی منتشر خواهد شد. همنوازان این اثر را محمد اصغری، محمد موسوی، مجید علیزلده، کسری سپندار به همخوانی مریم نیک بین و برزو امیری تشکیل می‌دهند.

اولین آلبوم گروه «گام» به نام «هنگام درنگ» نیز از جمله آثاری است که توسط مصباح قمصری تولید و تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد. اعضای این گروه شامل پویان راد (خواننده)، هادی رحمانی (آهنگسازی و پیانو)، رضا میرزایی (عود)، علیرضا مهدی‌زاده (ساکسوفون)، جابر صالحی (تار، دیوان)، عرفان حسینی (کمانچه)، آناهیتا ایزدی پارسا (ویلنسل) و میلاد قریشی (سازهای کوبه‌ای) است.

 «کهن نوای نو» آلبوم دیگری با صدای «حسین علیشاپور» و آهنگسازی «علیرضا مظفریان» است که برای ارکس‌تر سازهای سنتی ساخته و صبط شده است. شروین مهاجر، مصباح قمصری، سینا جهان آبادی، میلاد درخشانی و حمید قنبری از جمله نوازندگان این اثر هستند.

 آلبوم «هویاد» به آهنگسازی «رضا صانعی فرد» و خوانندگی «حسین آشوری» نیز از جملهٔ این آثار است که به تلفیق سبک صوفی موزیک و موسیقی راک پرداخته است. در این اثر از اشعار بزرگانی چون مولانا و فیض کاشانی بهره برده شده است.

آلبوم «جانمایه» تکنوازی تار امین میر احمدی است که در آن سیستم مدالِ دستگاه نوا از ردیف آقا حسینقلی اقتباس شده و شیوة نوازندگی و ملودی‌پردازی، متأثر از ردیف دورهٔ عالی استاد علی‌اکبر خان شهنازی است، این اثر در آهنگسازی، فرم و شیوه‌های بسط و گسترش، گرایش به قطعات استاد شهنازی دارد و در نوازندگی، شیوه‌های مضراب گذاری و انگشت گذاری، سرعت اجرا، زمان‌بندی و لحن، متأثر از شیوه این استاد گرانقدر است. در این اثر حامد زند کریمخانی نیز همنواز تنبک است.

 «بزن باران» نیز عنوان اثری است در قالب تکنوازی عود به همراه سازهای پرکاشن که توسط سعید بهرامی ساخته شده است. قطعات این آلبوم در دستگاه شور، آواز شوشتری و دستگاه نوا ساخته شده است که به زودی روانه بازار خواهد شد.

همچنین موسیقی فیلم‌های «پری دریایی» به کارگردانی امیر مسعود آقاباباییان، «مدعی» به کارگردانی حسین تبریزی، «سایه» به کارگردانی سعید مطلبی که همه حاصل آهنگسازی «ستار اورکی» هستند، توسط مصباح قمصری تولید خواهند شد.

از تولیدات سال گذشتهٔ این آهنگساز می‌توان به آلبوم‌های «سودایی» از علیرضا قربانی، «سخنی نیست» از علی قمصری، «آوای شوکا» رشید لاهیجی، «بازگشت به آتش» مصباح قمصری، «در جست‌وجو» شروین عباسی، «دشت جنون» امیرحمزه حسینی و «پاییزی» بامداد بیات اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 13 آذر 1394 - 10:25

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 13 آذر 1394 - 14:10

یکی از اثرات تفکر سیستماتیک. ارائه ی برنامه هاي کار آمد و نوينه .مطمئنم که ذهن ایده پرداز او راهکارهای موثر و مثبتی رو در کیفیت هر چه بهتر موزیک ایران به ارمغان مياره.

شنبه 14 آذر 1394 - 02:36

زنده باد داش مصباح نابغه اي

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتشار دوازده آلبوم موسیقی به تولید مصباح قمصری در سال جاری | موسیقی ما