برنامه یاد بعضی نفرات
 
آیا داعش یکی از موضوعات آلبوم جدید ستاره قدیمی راک است؟
«بلک استارِ» دیوید بووی کمتر از دو ماه دیگر منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم جدید دیوید با نام «بلک استار» به زودی منتشر می‌شود، آلبومی که ظاهرا برخی ترانه‌هایش درباره داعش است.

تونی ویسکونتی (تهیه کننده) در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید: «وقتی بلک استار را می‌نوشتیم هدف ما این بود که از راک اند رول اجتناب کنیم، در حالیکه یکی از اعضای گروه می‌گوید بعضی از ترانه‌ها به داعش اشاره دارند.»

تونی ویسکونتی تهیه کننده موسیقی برخی نظرات و عقایدش را درباره «بلک استار» آلبوم جدید دیوید بووی شرح می‌دهد. او می‌گوید بووی می‌خواست از سبک همیشگی‌اش فاصله بگیرد. قبل از اینکه پروسه‌ی ضبط آلبوم شروع شود او و بووی به مقدار زیادی از آثار کندریک لمبر گوش می‌دادند. در عین حال درامر او اشاره می‌کند که یکی از لیریک‌ها درباره داعش نوشته شده است.نتیجه‌ی کار ما هیچ شباهتی به آثار او نداشت اما این واقعیت که او ذهن خیلی بازی دارد برایمان بسیار جالب شد و اینکه او هیچ قطعه یا آلبومی نساخته که مستقیما هیپ‌هاپ باشد. او همه چیز را به اثرش آورده بود و این دقیقا همان کاری بود که ما می‌خواستیم انجام دهیم. ویسکونتی به مجله رولینگ استونز می‌گوید که اما هدف نهایی این بود که به هر راه و روشی شده از راک اند رول اجتناب کنیم.»

همچنین تائید شده که جیمز مورفی (LCD Soundsystem) موسس ال‌سی‌دی ساوندسیستم (LCD Soundsystem) در این آلوبم همکاری کرده است. او در دو قطعه از قطعات آلبوم پرکاشن می‌نوازد هرچند از ابتدا قرار بود نقش او در این اثر برجسته‌تر باشد. ویسکونتی می‌گوید: «در ابتدا ما از حضور سه تهیه کننده در این آلبوم صحبت می‌کردیم: دیوید، جیمز و من... مورفی برای مدت کوتاهی با ما بود اما پروژه‌های خودش را داشت که باید انجام می‌داد»

بووی در این آلبوم از موزیسین‌های دیگری هم استفاده کرده است. او شبی در یک جز کلاب در وست ویلیج نیویورک کوارتتی را روی صحنه می‌بیند که توسط دانی مک‌کسلین، نوازده ساکسیفون رهبری می‌شده، همان هنرمندی که در سال 2014 در قطعه‌ی «Sue» بووی را همراهی می‌کند. و به دنبال این دیدار آن‌ها را به همکاری دعوت می‌نماید.

مک‌کسلین می‌گوید که بووی به او گفته ترانه‌ی یکی از قطعات آلبوم درباره داعش بوده. به هر جهت گیلیانا و ویسکونتی هر دو گفته‌اند که آن‌ها از داستانی که پشت ترانه بوده اطلاعی نداشتند.

هرچند که بعدها تیم هنرمندان این اثر در بیانیه‌ای این خبرها را تکذیب کردند یکی از گزارش-آلبوم‌هایی که در مورد بلک‌استار نوشته شد ادعا می‌کرد که آلبوم ترکیبی از جز، الکترونیک، کرات‌راک و آوازهای گریگورین است و آن را اثری غیر متعارف خواند. این آلبوم قرار است 8 ژانویه مصادف با تولد 69 سالگی این خواننده منتشر شود.
منبع: 
گاردین

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آذر 1394 - 10:41

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 4 آذر 1394 - 22:38

بیست و پنجمین آلبوم از آیکون موسیقی ...
خلاق ترین سلبریتی تاریخ به گفته مجله تایم و گاردین ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «بلک استارِ» دیوید بووی کمتر از دو ماه دیگر منتشر می‌شود | موسیقی ما