برنامه یاد بعضی نفرات
 
15 دی در برج میلاد
نخستین کنسرت «ماه و ماهی» با صدای «حجت اشرف‌زاده» برگزارمی‌شود
موسیقی ما – نخستین کنسرت حجت اشرف‌زاده در برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش «موسیقی ما»، پس از استقبال جالب از آلبوم «ماه و ماهی» با صدای حجت اشرف‌زاده، نخستین کنسرت این خواننده در برج میلاد روی صحنه می‌رود. سیدمحمدحسین تفرشی، تهیه کننده و کنسرت گذار این برنامه درباره این کنسرت در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» توضیح داد: «این کنسرت در تاریخ 15 دی ماهدر برج میلاد برگزار خواهد شد و برنامه ریزی‌های زیادی انجام شده است.»

تفرشی در ادامه افزود: «اطلاعات بلیت فروشی و برنامه ریزی ها برای این کنسرت انجام شده و به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.» حجت اشرف زاده پیش از این نیز در گفتگو با سایت «موسیقی ما» درباره این اثر و استقبال از آثار و آلبومش گفته بود: « من خواننده سنتی و کلاسیک ایرانی هستم. در موسیقی خراسانی پروژه‌های زیادی را اجرایی کرده و خوانده‌ام. خواندن آثار سمفونیک در کارنامه کاری‌ام هست و آثاری با سازبندی کاملا ایرانی را در کارنامه‌ام دارم. بعد از مدتی متوجه شدم که رنگ صدای خواننده‌های ایرانی در یک طبقه بندی خاص قرار می گیرد و معمولا همه این خواننده‌ها که برای من بسیار هم محترم‌اند از دید مخاطب در یک فضا و یک رده قرار می‌گیرند. بخاطر تاثیرگذاری صدای استاد شجریان در بین عموم جامعه، ما و خواننده هایی که در این سبک کار می‌کنند، خیلی همرنگ و همسطح به نظر می‌آییم. بنابراین به این نتیجه رسیدم که باید کار دیگری بکنم که کمی متفاوت تر و خاص تر صدا و آثارم را در اختیار مخاطب موسیقی قرار بدهم. از آنجایی که در جلسات ادبی زیادی شرکت می کردم و دوستان نویسنده و شاعر زیادی هم داشتم، همیشه به این موضوع تاکید داشتم که شعر در فرم موسیقی ایرانی باید کمی تغییر داشته باشد.»

او توضیح داده بود: « معتقد بودم که با کلام امروز باید دریچه‌ای جدید باز کنیم. من دو سال از وقتم را صرف بررسی شاخصه‌هایی در موسیقی ایرانی کردم که باعث ماندگاری آن آثار در بین مخاطبان موسیقی شده است. بعد از این تحقیقات ملودی «ماه و ماهی» ساخته شد و با اعضای گروه همفکری خوبی بوجود آمد و در ابتدا قطعه «یاد یار» ساخته شد و با فاصله کمی قطعه «ماه و ماهی» متولد شد. یکی ازدوستان‌مان به ما پیشنهاد داد که این قطعه «ماه و ماهی» را روی چند سایت منتشر کنیم. بدون هیچ هزینه و تبلیغاتی این قطعه روی اینترنت مننتشر شد. هیچ تبلیغاتی روی آن انجام نشده بود ولی این قطعه دست به دست چرخید و به یک باره ما دیدیم که واکنش‌های جالبی در مورد آن اتفاق افتاده است. اقبال این اثر تا حد زیادی به کلام آن برمی گردد. کلامی روان از به تصویر کشیدن عشقی عمیق. هر شنونده‌ای از این قطعه تفکری را برداشت می‌کند. تفکر دینی و عاشقانه و فراغ و شکل‌های دیگر. موسیقی روان این اثر هم مزید بر علت شد تا به دور از پیچیدگی‌های خاص، حرفش را بزند. در مورد نوع خوانش هم من همه سعی‌ام این بود که کار را راحت بخوانم و همین المان ها باعث شد که مردم دوستش داشته باشند.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آبان 1394 - 12:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نخستین کنسرت «ماه و ماهی» با صدای «حجت اشرف‌زاده» برگزارمی‌شود | موسیقی ما