برنامه یاد بعضی نفرات
 
همدردی یوتو، فو فایترز، کیس، ای.سی/دی.سی و پنترا با فاجعه پاریس
بونو: شما نمی‌توانید ما را جنگ طلب کنید
موسیقی ما - قتل عام مردم بی‌گناه در یک کنسرت راک اتفاق جدید در جریان حملات تروریستی بود. فاجعه‌ای که منجر به مرگ بیش از 120 مخاطب موسیقی و در واقع مخاطب موسیقی راک شد. سبکی که همیشه از صلح و دوستی سخن گفته، سبکی که همواره جنگ و خوشنت را نکوهش کرده است. و این  اتفاق گروهی از هنرمندان را به واکنش داشته است.

گروه یو تو که در زمان حمله انتحاری پاریس در چند کیلومتری محل وقوع حادثه مشغول تمرین برای کنسرت‌شان بودند بعد از اینکه کنسل شدن اجرای خود را اعلام کردند طی بیانیه‌ای با طرفداران گروه و حادثه دیدگان همدردی کردند. بونو رهبر این گروه در گفت‌وگوی مختصری بعد از این حادثه گفت: «اگر دقت کنید اکثریت قربانیان دیشب طرفداران موسیقی بودند. این اولین حمله مستقیم به موسیقی و هوادارانش است که در این ترورها شاهد آن بوده‌ایم و این مسئله بسیار ناراحت کننده است» او همچنین ضمن اظهار همدردی با گروه «Eagles of Death Met» کفت: «ممکن بود این اتفاق در کنسرت ما رخ دهد یا اینکه ممکن بود شما در سالن باشید.این وضعیت کاملا ملموسی است» او در ادامه صحبت‌هایش به امکان برنامه‌ریزی مجدد برای اجرای کنسرت در این شهر اشاره کرد و گفت: «این بسته به مقامات فرانسه است که تصمیم بگیرند ما برای اجرا باز گردیم یا نه. به نظرم این مساله خیلی مهم است و گروه یوتو نقشی بر عهده دارد. نمی‌توانم برای بازگشت به پاریس صبر کنم» آنگاه او بازگشت گروه یوتو به نیویورک بعداز حادثه یازده سپتامبر را یادآوری کرد  و گفت: «ما در مدیسون اسکویر گاردن اجرا کردیم و آن اجرا باورنکردنی بود. احساسی که داشتیم مثل این بود که بگوییم این ما هستیم. شما نمی‌توانید ما را عوض کنید. شما نمی‌توانید از ما آدم‌های جنگ‌طلبی بسازید»

یکی دیگر از کنسرت‌های راکی که در نتیجه‌ی حمله‌ی تروریستی پاریس کنسل شد، کنسرت فوفایتر بود. این گروه به دنبال این ماجرا تصمیم گرفتند باقی تور خود را کنسل کنند.

این گروه طی بیانیه‌ای نوشت: «همراه با اندوهی عمیق و نگرانی بسیار برای تمام کسانی که در پاریس هستند باید اعلام کنیم که مجبور هستیم باقی تور را کنسل کنیم. با توجه به وقوع چنین رفتار خشونت آمیز و خالی از هر گونه احساسی، بسته شدن مرزها و عزاداری بین‌المللی در حال حاضر امکان آن را نداریم که برنامه تور را ادامه دهیم. افکار و دعاهای ما همراه تمام کسانی است در این حادثه صدمه دیدند یا عزیزی را از دست داده‌اند»

به گزارش اسوشیتدپرس در حالیکه شهر پاریس هنوز از حمله تروریستی وحشیانه جمعه شب در شوک است دیشب پیانیستی به محل این حادثه آمد و قطعه‌ی «تصور کن» جان لنون (قطعه‌ای که درباره صلح و دنیایی خالی از خشونت است) را برای جمعیتی که گردش جمع شدند نواخت.

به گفته‌ی یکی از شاهدان نوازنده ناشناس پیانوی خود را (که نشان صلحی روی آن نقش بسته بود) با دوچرخه‌اش به محلی در چند متری باتاکلان کشاند و پشت آن نشست.

در پی حادثه جمعه شب در پاریس هنرمندان بسیاری مثل گروه‌های ای‌سی‌دی‌سی، کیس و پنترا برای مردم پاریس و قربانیان حادثه پیام‌های تسلیت فرستادند و ابراز همدردی کردند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آبان 1394 - 10:44

دیدگاه‌ها

دوشنبه 25 آبان 1394 - 16:25

مرگ 120 مخاطب موسیقی واقعا باورش سخته

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بونو: شما نمی‌توانید ما را جنگ طلب کنید | موسیقی ما