برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور این هنرمند در غرفه سایت موسیقی ما عنوان شد
حسام‌الدین سراج «لب‌خوانی باران» را منتشر می‌کند
موسیقی ما - «حسام‌الدین سراج» - خواننده‌ی موسیقی اصیل- بعد از ایام عزاداری سالار شهیدان، آلبوم موسیقی «لب‌خوانی باران» را ا آهنگسازی «صادق موسوی»منتشر خواهد کرد؛ اثری که خود درباره‌ی آن می‌گوید اگرچه در فرم موسیقی اصیل ایرانی است؛ اما صدادهی ارکستر جدید است و تاکنون کمتر شنیده شده است، این در حالی است که او در نظر دارد سال آینده، کنسرتِ «وداع» را که سال‌هاست برگزار می‌کند، با شیوه‌ای نو و اضافه کردن چند قطعه‌ی جدید روی صحنه ببرد.

«حسام‌الدین سراج» که در آخرین روز از نمایشگاه مطبوعات، میهمانِ غرفه‌ی «موسیقی ما» بود، ضمن بیان این مطلب توضیح می‌دهد: «امسال قرار بود به سنتِ چند سال اخیر، کنسرت «وداع» را برگزار کنیم که به دلایلی این اتفاق رخ نداد و به همین خاطر در نظر دارم سال آینده با رویکردی جدید و با اضافه کردن قطعاتی جدید بار دیگر این اثر را روی صحنه ببرم.»

آلبوم موسیقی «وداع» با آهنگسازی «محمد میرزمانی» و خوانندگی «حسام‌الدین سراج» برای نخستین بار در سال 84 منتشر شد. این اثر شامل دو بخش است و در هر بخش، هشت قطعه بر اساس اشعاری از غلامرضا کافی، علیرضا قزوه، ابراهیم درویش و عمان سامانی است و در این سال‌ها «سراج» برای چندین بار کنسرت آن را برگزار کرده، اتفاقی که امسال نیز قرار بوده رخ دهد که این اتفاق نیفتاد. با این حال ماه دیگر، آلبوم «لب‌خوانی باران» از این خواننده به انتشار در می‌آید، اثری که حسام‌الدین سراج درباره‌ی آن می‌گوید: «آنسامبل این اثر کاملا ایرانی است؛ اما ارکستر صدادهی جدیدی دارد و در آن از اشعار شاعرانی چون مشتاق اصفهانی، وحشی بافقی، حافظ، قیصر امین پور و ساعد باقری بهره گرفته شده است. این اثر شامل 10 قطعه است و در آن از سازهایی چون عود، کمانچه، سازهای کوبه‌ای، کوزه، دهل، تنبک، سازهای بادی و.... استفاده شده است.»

این اولین اثر آهنگسازی شده توسط موسوی است؛ «سراج» اما می‌گوید:‌ »من در سال‌های فعالیتم با بسیاری از آهنگسازان جوان کار کردم؛ برای مثال آن زمانی که با «تهمورس پورناظری» آلبومی را منتشر کردم، آهنگساز بسیار جوانی بود یا «رامین کاکاوند» نیز تا این اندازه شناخته شده نبودند. زمانی که اثری را گوش می‌کنم؛ اگر خوب باشد، بدون هیچ قید و الزامی قبول می‌کنم و بیش از آنکه نام یا شهرت آهنگساز اهمیت داشته باشد، خود اثر و قابلیت‌های آن برایم اهمیت دارد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 - 11:10

دیدگاه‌ها

یکشنبه 24 آبان 1394 - 21:56

اقای حسام الدین یدونه ای

دوشنبه 25 آبان 1394 - 15:01

باتشکر از جناب اقای حسام‌الدین سراج وحضور گرم ایشان در موسقی ما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام‌الدین سراج «لب‌خوانی باران» را منتشر می‌کند | موسیقی ما