برنامه یاد بعضی نفرات
 
استقبال از نخستین کنسرت «سینا حجازی» با همخوانی آثار این خواننده
ما استرس داشتیم، شما نداشتید!
موسیقی ما – خواننده آلبوم «رویا» پس از مدت‌ها انتظار دوستدارانش، سرانجام شامگاه ۸ مهر برای نخستین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفت و اولین کنسرت رسمی خود را در حضور دوستدارانش برگزار کرد.

به گزارش سایت «موسیقی ما»، سینا حجازی که آثارش را از سال‌ها قبل در فضای مجازی منتشر کرد و به مرور مورد توجه عموم مردم قرار گرفت، امسال نخستین آلبوم رسمی خود با عنوان «رویا» را در بازار موسیقی کشور منتشر کرد تا پس از حضور به عنوان خواننده تیتراژ سریال «مسیر انحرافی»، فیلم «خط ویژه» و حضور به عنوان خواننده در آلبوم گروهی «من و ما»، سرانجام این هنرمند به عنوان خواننده‌ای مجاز و رسمی فعالیت‌هایش را در کشور آغاز نماید.

پیش از آغاز این برنامه «ایمان قیاسی» که در این اجرا در ارکستر سینا حجازی به عنوان نوازنده پرکاشن حضور داشت روی صحنه آمد و رو به حاضرین گفت: «سلام. من مجری نیستم و فقط روی صحنه آمدم که از شما بخواهم به احترام اتفاقات تلخ این روزهای جامعه و ضایعه تلخ درگذشت حجاج ایرانی در منا، همه با هم یک دقیقه سکوت کنیم تا یاد و خاطره این عزیران که برای ما محترم هستند، در این اجرا زنده نگه داشته شود و با این ادای احترام برویم برای اجرای یک برنامه پر انرژی و پر شور و حال.»

پس از یک دقیقه سکوت محض سالن، اعضای ارکستر روی صحنه آمدند تا نخستین کنسرت سینا حجازی با اجرای قطعه «بادبادک» آغاز شود.

«سینا حجازی» با‌‌ همان شکل و شمایل همیشگی و معروف‌اش، روی صحنه آمد تا در نخستین مواجهه با علاقمندانش، با استقبالی ویژه همراه باشد. این خواننده پس از اجرای نخستین قطعه‌ای که با سولوی هارمونیکا «بابک صفرنژاد» حس و حال خاصی را به ابتدای برنامه‌اش داده بود، رو به دوستدارانش گفت: «خیلی فکر کرده بودم که اولین حرفی که باید روی صحنه به شما بگویم چیست ولی واقعا نشد و نتوانستم جمله مناسبی پیدا کنم.»

پیش از اینکه نخستین صحبت‌های حجازی به اتمام برسد حاضرین در سالن به شکل‌های مختلف سعی در تشویق خواننده محبوبشان کردند تا بدون هیچ صحبتی اجرای قطعاتش را ادامه دهد.

 «یعنی صبح شد» دومین قطعه‌ای بود که در سالن اجرا شد و انرژی بالای نوازنده‌های ارکستر به خوبی مشهود بود که آن‌ها با اشتیاق خاصی مشغول ساز زدن‌اند و «ایمان قیاسی» و گروه کر سه نفره خانم نیز در تمام قطعات سینا حجازی را به عنوان همخوان همراهی می‌کردند.

پخش تصاویر گرافیکی مخصوص حال و هوای هر قطعه نیز از بخش‌هایی بود که به مرور در این کنسرت بیشتر و بیشتر توجه مخاطبان حاضر در سالن را جلب کرد و در ادامه برنامه مشخص شد که خالق این آثار گرافیکی کسی نبوده جز «بزرگمهر حسین‌پور»، از هنرمندان قدیمی و خوش نام حوزه مطبوعات و گرافیک و طراحی که از دوستان همیشگی و صمیمی سینا حجازی نیز محسوب می‌شود و در سالن اجرای برنامه نیز حضور داشت.

سینا حجازی با اشاره به همه سختی‌هایی که در مسیر هنری‌اش برای رسیدن به جایگاه کنونی خود طی کرده، در بخشی از برنامه‌اش رو به حاضرین گفت: «یک عمر تلاش کردم که به اینجا برسم و چشم در چشم شما بخوانم. ممنونم از شما که هستید و همیشه به من انرژی می‌دهید.»

«بذار بگن» قطعه بعدی این خواننده بود و این در حالی بود که مشکل صدابردای در سالن به خوبی نمایان بود و با اینکه حدود نیم ساعت از آغاز کنسرت گذشته بود، صدا بردار روی صحنه حضور داشت و سعی می کرد صدای بهتری به گوش حاضرین در سالن برساند. حجازی هم که با اشاره سعی داشت بگوید که صدای خودش را در گوشی ندارد، پس از دقایقی که از اصلاح و درست شدن وضعیت صدای سالن گلایه داشت، رو به صدابردار برنامه که دقایقی طولانی را همراه با گروه روی صحنه سپری کرده بود، گفت: «این گوشی من رو ببر و به جاش یه آبنیات چوبی بیار!»

جمله حجازی با خنده بلند حاضرین همراه شد ولی معضل صدا تا انتهای این برنامه همچنان گریبانگیر گروه بود.

این خواننده در بخش دیگری از برنامه‌اش در حالی که کمتر روی صحنه حرکتی داشت و فقط در مقابل میکروفن ایستاده بود و اجرا می‌کرد، توضیح داد: «دوستان به من اشاره می‌کنند که تحرک‌ام در روی صحنه کم است. من ۵ سال تمام در اتاقم نشستم و کار ساختم و تکان نخوردم. حالا چون اجرای اولم است من را بابت این تکان نخوردن روی صحنه ببخشید! انشاالله در اجراهای بعدی من هم یاد می‌گیرم و بیشتر روی صحنه تکان می‌خورم!»

طنز ذاتی و بداهه‌های نیش‌دار سینا حجازی به خوبی کم تجربگی‌اش را در استیج گردانی پوشش داده بود و او با صحبت‌هایش در حین اجرا باعث می‌شد فضای اجرا و سالن هرگز وارد حس و حال یکنواختی نشود و این حسن ذاتی حجازی باعث شده بود بیننده برنامه هر آن منتظر بازی کلامی و طنز دیگری باشد.

 «بارون»، «هارمونی» و «آی دل» قطعات دیگری بودند که اجرا شدند. جملات این خواننده و استفاده مفهومی جالب از متن ترانه «دیدی داری» (یکی از پرطرفدار‌ترین قطعات این خواننده)، با استقبال و تشویق و لبخند حاضرین رو به رو شد و درخواست اجرای قطعات «لیلی» و «دیدی داری» هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد.

حجازی در اواسط برنامه‌اش و پیش از اجرای قطعه «ماما» نیز درباره روند ساختن این اثر گفت: «همه چیزهایی که به آن‌ها رسیده‌ام را مدیون پدر و مادرم هستم. ولی این قطعه را مخصوص مادرم ساختم. روزی که این قطعه را ساختم و تمام شد از او خواستم برای اولین بار آنرا گوش کند. قطعه پخش شد و تمام شد و وقتی نظر مادرم را پرسیدم او خیلی شیک به من جواب داد: به تو مربوط نیست!»

او پیش از اجرای این قطعه مادرش را به حاضرین در سالن معرفی کرد و از او خواست که بایستد و «ماما» را به مادرش تقدیم کرد. در هنگام پخش این قطعه در مانیتورهای بزرگ روی صحنه، عکس‌های جالبی از دوران کودکی سینا حجازی پخش شد تا فضای جالب و احساسی‌ای در سالن حاکم شود که با تشویق‌های فراوان حاضرین رو به رو شد.

سرانجام زمان اجرای یکی از پرطرفدار‌ترین قطعات حجازی یعنی «دیدی داری» فرا رسیده بود و این قطعه در میان استقبال دوستداران این خواننده با انرژی و همراهی آن‌ها اجرا شد. نکته جالب در هنگام اجرای این قطعه این بود که حجازی بخش‌هایی از این اثر را تعمدا نخواند تا هم خودش و هم حاضرین با خنده‌ای بلند و معنی دار نسبت به این نوع رفتار با سیاست واکنش نشان دهند.

تیتراژ سریال «مسیر انحرافی» و قطعه «رفیق» دیگر بخش‌های این کنسرت بودند که حجازی پیش از اجرای قطعه «رفیق» توضیح داد: «ایمان قیاسی دوست همیشگی و صمیمی من است و اکثر اوقات را با هم می‌گذرانیدم. ایمان بخاطر یک مشکل شخصی در استودیو گریه کرده بود و من هم متوجه مشکل او شدم و این قطعه را برای ایمان قیاسی ساختم. ایمان امروز به من افتخار داده و در ارکستر من حضور دارد. این قطعه را به او تقدیم می‌کنم.»

پس از یک آنتراکت ده دقیقه‌ای گروه بار دیگر روی صحنه آمدند و با توجه به استقبال فراوان از «دیدی داری» این قطعه یک بار دیگر هم اجرا شد تا حجازی خواسته دوستدارانش را بر آورده کند.

اجرای قطعه «لیلی» پرطرفدار‌ترین بخش از برنامه سینا حجازی بود و‌‌ همان طور که پیش بینی می‌شد تقریبا تمام سالن این قطعه را با حجازی همخوانی کردند و در بخش‌هایی از این قطعه صدای همخوانی مردم به قدری بالا بود که حتی صدای خواننده کمتر شنیده می‌شد.

قطعه «خودتی» و اجرای مجدد «لیلی» پایان بخش نخستین اجرای زنده «سینا حجازی» بود که در یک شب ویژه برای دوستدارانش، با طنز ذاتی و بداهه‌های جالب و موسیقی متفاوت‌اش توانست مخاطبانش را راضی از سالن بدرقه کند.

حجازی کنسرتش را با این جملات به اتمام رساند: «امشب اولین اجرای زنده زندگی من بود و از اینکه آمدید و به من انرژی دادید واقعا نمی‌دانم چطور باید از شما تشکر کنم. امیدوارم در ادامه این مسیر بتوانیم روزهای خوب و خوشی را با هم تجربه کنیم.»

** حاشیه‌ها:

* صدر الدین حجازی، پدر سینا حجازی و از بازیگران قدیمی و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران به محض ورود به سالن پیش از آغاز برنامه به شدت مورد تشویق حضار قرار گرفت.

* پانته‌آ بهرام، میترا حجار، اهورا ایمان، نیوشا توکلی، بزرگمهر حسین‌پور، شقایق دهقان، محراب قاسم خانی، شقایق فرهانی، ستاره پسیانی، زهرا عاملی، آشوان و... چهره‌های سر‌شناسی بودند که در این کنسرت حضور داشتند و از سوی سینا حجازی معرفی و مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

* اعضای ارکستر این خواننده بر خلاف اکثر ارکسترهای این روزهای پاپ از تعداد نوازنده‌های بیشتری برخوردار بود که رهبری این ارکستر را «بهنام ابطحی» بر عهده داشت. نوازنده‌هایی چون: حسین شریفی، حسن فراهانی، بابک صفرنژاد، ایمان قیاسی، امین قیاسی، داریوش بیژنی، فرید شیخی،،آرش احمدی، آرش عیوضی، آرش رهنمون، اشکان محمدیان، پوریا پیرزاده در این کنسرت در کنار سینا حجازی ساز زدند. اعضای گروه کر گروه را نیز نسترن نفریه، فرناز ملکی و سپیده ایلچی تشکیل می‌داند.

* این کنسرت به همت موسسه «آوای دوران» (به مدیریت سمیه کاویانی) و تهیه کنندگی «رسول ترابی» برگزار شد.

* در ادامه می‌توانید ویدئوی اجرای قطعه «دیدی داری» را که «امید حسنی» مدیریت تصویربرداری و کارگردانی آنرا بر عهده داشته را به صورت اختصاصی در «موسیقی ما» ببینید و دانلود کنید. همچنین گزارش تصویری مفصل این کنسرت از نگاه دوربین «علیرضا حق‌شناس» را در ادامه مشاهده می‌فرمائید.


 
کیفیت فرمت حجم لینک
480p mp4 54.7 MB دانلود
720p mp4 132 MB دانلود
1080p mp4 -- دانلود
کنسرت
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 - 15:08

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 10 مهر 1394 - 21:26

ای بابا
این عکاستون از بابک صفرنژاد چرا عکس ننداخته :(
تشکر بابت ویدیو
برای ما ها که کنسرت نمی تونیم بریم این ویدیو ها خیلی لذت بخشه

جمعه 10 مهر 1394 - 22:21

خواننده خیلی خوبیه
واقعا کاراش عالیه و دوست دارم
نوع سبکش هم خیلی عالیه
نه غم زیاد نه شادی ی زیاد

بامزست و حرف های دل مردم رو میزنه

همیشه با گوش دادنش یاد روزمره خودم می افتم

به قول خودش :
درسته دنیا یه دندگی میکنه ولی آدم یه بار زندگی میکنه

امیدوارم همیشه موفق باشه

جمعه 10 مهر 1394 - 22:52

سینا عشقه.
میخواستم برم کنسرتش اما نشد...
ممنون از شما که ویدیو های کنسرت رو گذاشتین.

جمعه 10 مهر 1394 - 23:23

سلام. ممنون از سایت موسیقی ما. سینا حجازی واقعا کاراکتر جذاب و دوست داشتنیه ایه. ممنونم تز موسیقی ما که بر خلاف بقیه سایت ها و خبرگزاری ها تنها رسانه ای بود که این کنسرت رو پوشش خبری و تصویری داد. بابت ویدئو هم باید بگم بهترین ویدئوی کنسرتی بود که گذاشتید و امیدوارم حمایت تون از خواننده هایی مثل سینا حجازی که خواننده قشر هنری تره موسیقی تو ایرانه ادامه داشته باشه

شنبه 11 مهر 1394 - 11:04

سینا خواننده ارزشمندیست .امیدوارم نقش موسیقی کانتری رو تو کاراش بیشتر کنه .چون میتونه.

شنبه 11 مهر 1394 - 11:18

ایول سینا‌ ایول موسیقی ما دیدی داری داری دیدی داری داری

شنبه 11 مهر 1394 - 11:49

عکس ها زیاد جالب نیست اخیرا موسیقی ما عکس هاشون خوب نیست . باید حداقل از 90درصد مهمانای ویژه عکس بزارین

شنبه 11 مهر 1394 - 21:53

شب فوق العاده ای بود
همه سالن منو تشویق می کردن :)
جدا از شوخی برای کسی که به گفته خودش بعد از پنج سال تو یه استدیو کار کردن حالا داره زنده اجرا می کنه یه اجرا بسیار خوب و قابل قبول رو نمایش داد
برای من که یه شب به یاد موندنی شد.

یکشنبه 12 مهر 1394 - 10:05

جای چاوشی خالی

یکشنبه 12 مهر 1394 - 10:05

وقتی دیگه با چاووشی نیست، یعنی هیچی نیست...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ما استرس داشتیم، شما نداشتید! | موسیقی ما