برنامه یاد بعضی نفرات
 
روایت یک ستاره هاردراک از شاهکار کودکانه پروکفیف
الیس کوپر راویِ «پیتر و گرگ در هالیوود»
موسیقی ما - الیس کوپر (Alice Cooper) خواننده و گیتاریست موسیقی راک که به خاطر سرودهای گوتیک-راکش شهرت دارد حالا صدایش را به دنیای کودکان آورده و روایت «پیتر و گرگ در هالیوود» را که نسخه‌ی جدیدی از اثر کلاسیک پروکفیف است می‌خواند.

این آلبوم قرار است روز 13 نوامبر توسط کمپانی دوچه گرامافون منتشر شود. همراه این آلبوم و در ارتباط با داستان آن، اپلیکیشنی هم برای آی‌پد طراحی شده که مناسب کودکان گروه سنی پنج تا هشت سال است.  این اثر توسط کمپانی «جاینت آر اسمال» (Giants Are Small) خلق شده‌است، یک کمپانی تئاتر و هنرهای نمایشی که در نیویورک تاسیس شده و به خاطر سبک خاص کاری‌اش که ترکیب تئاتر، فیلم‌برداری زنده، عروسک‌گردانی و موسیقی است شهرت دارد. همچنین کارگردانی آن به عهده دو هنرمند عرصه هنرهای تصویری و نمایشی، داک فیچ (Doug Fitch) و ادوارد گاتز (Edouard Getaz) بوده است. موسیقی متن توسط ارکستر ملی جوانان آلمان به رهبری الکساندر شلی (Alexander Shelley) اجرا شده‌است.

اثر اصلی «پیتر و گرگ» یک سمفونی موزیکال برای کودکان است که موسیقی و داستان‌اش توسط سرگئی پروکوفیف آهنگساز روسی در سال 1936 خلق شد. این اثر در آن زمان در روسیه مورد استقبال قرار نگرفت اما بعدها به عنوان اثری داستانی و موزیکال و یک کلاسیک جهانی شناخته شد چنانچه بارها و بارها توسط ارکستر کشورهای مختلف اجرا شد، اقتباس‌های متعددی از آن صورت گرفت و ستارگان زیادی روایتگر آن شدند. از جمله ستارگانی که این اثر را همراه ارکسترهای مختلف خوانده‌اند می‌توان به شارن استون، آنتونیو باندراس، سوفیا لورن، بن کینگزلی، استینگ، کریستوفر لی، دیوید بوی، ما فارو، گری مور و... اشاره کرد.

«پیتر و گرگ در هالیوود» اقتباسی است از این اثر که به صورت یک کتاب صوتی ارائه می‌شود. داستان آن با کمی تغییرات همان روایت پیتر است اما این بار در دل شهری مدرن مثل لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد و گرگ هم حیوانی است که از باغ‌وحش شهر فرار کرده. راوی داستان الیس کوپر است که به جای همه شخصیت‌های دیگر هم صحبت می‌کند و پیش درآمد موسیقی انتخابی است از آثار آهنگسازان بزرگ موسیقی کلاسیکال که قصد دارد کودکان را با موسیقی نوابغی همچون مالر، واگنر، الگار، پوچینی، گریگ و بسیاری دیگر آشنا کند.

الیس کوپر پیچی را که نسخه‌ی مدرن در این داستان کلاسیک ایجاد کرده دوست دارد و می‌گوید: «از اینکه داستان حرکت کرده خیلی خوشم آمد و اینکه پیتر به لس‌آنجلس آمده تا پدربزرگش را که یک هیپی است ملاقات کند! این ایده به داستان پویایی تازه‌ای بخشیده. و این را هم دوست دارم که پیتر از گرگ نمی‌ترسد در حالیکه همه از حضور آن وحشت‌زده شده‌اند»

به گفته کوپر اجرای داستان پیتر و گرگ او را به دوران کودکی خودش برده او می‌گوید: «اولین بار در دیترویت این داستان را شنیدم، وقتی که شش یا هفت سالم بود. مادرم این کاست را می‌گذاشت و من به محض شروع شدن داستان به دنیای دیگری برده می‌شدم. اینکه بعد از پنجاه سال که از آن روزها می‌گذرد دوباره کاری با آن انجام دهم، برایم خیلی مفرح و دوست داشتنی بود.»
منبع: 
موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهریور 1394 - 10:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود الیس کوپر راویِ «پیتر و گرگ در هالیوود» | موسیقی ما