برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست گروه موسیقی «ایده» در گفت‌وگو با «موسیقی ما»؛
علی تفرشی: هدف اصلی من معرفی موسیقی ایرانی با ایده‌های نو و زبانی جدید است
موسیقی ما – سرپرست گروه موسیقی «ایده» در آستانه انتشار آلبوم جدیدش ویدئویی از پشت صحنه تولید این آلبوم را در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داد.

به گزارش «موسیقی ما»، علی تفرشی در آستانه انتشار آلبوم «شبت خوش باد من رفتم» که به همت موسسه «آوای سوته دلان» (به مدیریت مهدی میرزاباقریان) به زودی روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد، گفت: «آلبوم "شبت خوش باد من رفتم..." اولين آلبوم گروه "ايده" است. فضاى موسيقايى تلفيقى است. نكته ى قابل توجه در كلام ، كشف موسيقى درونى اشعار باتوجه به تكيه و تاكيد كلمات و سازگارى آن با موسيقى پاپ و موسيقى اصيل ايرانى است. هدف اصلى من در آلبوم معرفى ايده هاى نو و موسيقى ايرانى با نگرشى تازه و جديد با زبان موسيقى روز دنياست.»

علی تفرشی در ادامه افزود: «در انتخاب ميزان بندى ، وفادارى به اوزان اشعار در موسيقى اين قطعات توجه شده است و باتوجه به هارمونى متناسب با مضمون اشعار و ساز آرايى و تركيب رنگ سازها در كنار يكديگر فضاى متفاوتى ايجادشده است.»

از علی تفرشی تا كنون آلبوم هایی با نام های: دیوانه شو،‌ شمارش،‌ تو كجائی همه عشق و تردید در بازار موسیقی عرضه شده است.

آهنگساز و تنظیم کننده هر 9 قطعه این آلبوم خود «علی تفرشی» است و از اشعار و غزل های بزرگان ادبیات پارسی از جمله: عطار، عراقی، سعدی، مولانا، ابتهاج در این اثر بهره برده شده است.

گفتنی ست نوازنده ها و چهره های سرشناس موسیقی از جمله رضا تاجبخش، بهرام دهقانیار، بابک ریاحی پور، دارا دارایی، فیروز ویسانلو، امید حجت، هومن نامداری، همایون نصیری، بهنام ابطحی، آزاد میرزاپور، صدا صدیفی، داود ورزیده، بابک بنی حسینی، محمدرضا آقایی و ... در این آلبوم همکاری کرده اند.

در ادامه می توانید ویدئوی از پشت صحنه ساخت آلبوم «شبت خوش باد من رفتم» را به صورت اختصاصی در «موسیقی ما» ببینید و دانلود کنید؛
شبت خوش باد من رفتم
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394 - 15:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی تفرشی: هدف اصلی من معرفی موسیقی ایرانی با ایده‌های نو و زبانی جدید است | موسیقی ما