برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده قطعه «تهران» از پایان تولید آلبوم «عشق کافی نیست» با ترانه‌های «بابک صحرایی» خبر داد
امیر کریمی: تمام مدل‌های موسیقایی که در گذشته کار نکردم در این آلبوم وجود دارد
موسیقی ما - «امیر کریمی» به زودی به سکوت طولانی مدت خود پایان می‌دهد. این خواننده با سابقه از فعالان نسل اول موسیقی پاپ به حساب می‌آید که در دهه هفتاد و هشتاد روزهای پرکاری داشت اما در ادامه از میزان فعالیت‌های او کاسته شد. امیر کریمی این روزها مراحل پایانی انتشار آلبوم جدیدش را دنبال می‌کند تا بازگشت متفاوتی به بازار موسیقی پاپ داشته باشد. «عشق کافی نیست» عنوان آلبوم جدید این خواننده است که تمام ترانه‌های آن توسط «بابک صحرایی» سروده شده و جمعی از موزیسین‌های سرشناس وظیفه آهنگسازی و تنظیم قطعات را بر عهده داشته‌اند.

امیر کریمی درباره جزئیات آلبوم جدیدش به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:« «عشق کافی نیست» نام آلبوم جدید من است. این مجموعه ده قطعه دارد و تمامی ترانه‌ها از سروده‌های «بابک صحرایی» است. «نیکان»، «حامد حنیفی»، «میلاد اکبری»، «امین قباد»، «پوریا حیدری»، «امید حسینی»، «امیرعباس حسن‌زاده» و «راشا تقی پور» از جمله موزیسین‌هایی هستند که در این آلبوم حضور دارند. آلبوم در مرحله میکس نهایی قرار دارد. کار را با بابک صحرایی آغاز کردیم و ایشان واسطه آشنایی من با این موزیسین‌های عزیز بود. بابک هم دوست قدیمی من است و از سالها قبل با همدیگر آشنا هستیم. از سوی دیگر مدتى به دلایل گوناگون جلوی نشر اثر گرفته شد. طی یک سال اخیر بحث آن کلیپی که از من منتشر شد به میان آمد ولی خدا را شکر مشکلات برطرف شده و به زودی آلبوم عشق کافی نیست در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. در طول این مدت تمام قطعات الكترونيک آلبوم مجددا تنظيم شدند و ميكس آثار را به پايان رسانديم. مى توانم بگويم اين آلبوم از هر نظر اثر متفاوتى در كارنامه هنرى من است كه با رعايت حساسيت‌هاى من در داشتن شاخص‌هاى مناسب هنرى، كاملا بر اساس سليقه امروز مخاطب و ساختار روز موسيقى توليد شده است.»

 او در توضیح نحوه انتخاب عوامل تولید آلبوم خود هم به این نکات اشاره کرد: «تمامی دوستانی که در بخش آهنگسازی و تنظیم این آلبوم حضور دارند در رنج سنی هستند که می‌توانیم به آنها جوان بگوییم. اما از لحاظ تجربه همگی با سابقه و مطرح هستند. در بخش کستینگ این آلبوم تمامی کارها توسط «بابک صحرایی»، که او هم از چهره‌های باسابقه موسیقی ایران و سراینده تمامی قطعات آلبوم جدید من است، انجام شد. بابک صحرایی چهره‌های متعددی را به من معرفی کرد و با مشورت همدیگر از بین آنها بهترین‌ها را انتخاب کردیم. برای تک قطعات و آلبوم‌های آینده باز هم با این دوستان همکاری خواهم داشت البته از همکاری با هنرمندان جدید هم استقبال می‌کنم زیرا من همیشه به دنبال تجربه‌های جدید هستم.»
 
کریمی جزئیات بخش موسیقایی اثر جدیدش را اینگونه تشریح کرد: «از هنرنمایی هشت دوست آهنگساز و تنظیم‌کننده در این آلبوم بهره بردیم که هرکدام قریحه خاص خودشان را دارند. تقریبا تمام مدل‌های موسیقایی که در گذشته کار نکردم در این آلبوم وجود دارد. قطعه شش و هشت هم داریم و کارهای الکترونیک و هاوس و ترنس هم در آلبوم عشق کافی نیست شنیده می‌شود. اما به لحاظ بافت شعر و ملودی و به تبع آن تنظیم، قطعات این آلبوم تلویزیونی نیست. اکثر کارهای من تا چند سال قبل به نوعی تنظیم می‌شد که من نیم‌نگاهی به تلویزیون داشتم تا از این رسانه پخش شود. اما در آلبوم جدید چنین نگاهی نداشتم و دوست داشتم که کارها با سلیقه اکثریت مردم همخوان باشد.»

امیر کریمی در پاسخ به این سوال که آیا مهر و امضای خاطره انگیز آثار گذشته‌اش هم در این آلبوم وجود دارد هم گفت:« مخاطب من دوست دارد صدای حجیم و نت‌های کشیده از «امیر کریمی» بشنود و قطعا همینطور خواهد بود. اما در این آلبوم کارهایی که سبک و سیاق مناسبتی داشتند و از تلویزیون پخش می‌شدند را نداریم. در مجموع از آن مسیر همیشگی و خاطره‌انگیز خودم دور نشده‌ام. همچنین چند قطعه این آلبوم را طی سال‌های گذشته منتشر کردیم و بازخوردهایی خوبی از سوی مخاطبان داشتیم.»

سوژه ترانه‌ها و انتخاب‌هایی که در این بخش داشته بحث بعدی ما بود که خواننده قطعه «تهران» اظهار داشت:« در انتخاب ترانه‌ها هم من و هم بابک صحرايى اين نکته را مد نظر داشتيم كه ترانه ها از سوژه‌هاى مختلف و متنوعى برخوردار باشند. به همين خاطر ترانه‌هاى اين آلبوم مجموعه اى از ترانه‌هاى عاشقانه و اجتماعى اند. با توجه به توانايى بابک صحرايى در فضاهاى مختلف مفاهيم جارى در ترانه، به نظرم آلبوم جديدم از منظر كلام در سطح بسيار خوبى قرار دارد. یک ایده‌آلی همیشه در ذهن من بوده و هست و ابتذالی که این روزها در روابط عاشقانه موج می‌زند و به برخى از ترانه هاى اين روزها نيز راه پيدا كرده در ترانه‌هایی که انتخاب کرده‌ایم وجود ندارد. در انتخاب‌های خودمان هم اصلا به سراغ ترانه‌هایی که فضای منفی و سیاه دارند نرفته‌ایم و شنونده کارهای متفاوتی خواهید بود.»

او درباره زمان انتشار اثرش هم به این نکته اشاره کرد که:« با توجه به نظر مساعد دفتر موسيقى و برطرف شدن مشكلات، تصور من این است طی حدودا دو ماه اخیر این آلبوم به بازار عرضه شود.»

امیر کریمی نهایتا درباره اجرای زنده آلبوم جدیدش هم گفت:«باید آلبوم منتشر شود و سپس درباره برگزاری کنسرت تصمیم گیری کنیم. من سالها از اجرای زنده دور بودم و نمی‌خواهم بیایم و فقط یک اجرا برگزار کنم و بروم. می خواهم مجددا وارد جریان موسیقی بشوم و جایگاه گذشته خودم را پیدا کنم و پرکار باشم. برنامه ریزی من برای یک کنسرت نیست. این موضوع شامل تمام نسل‌های من می‌شود و ما باید در جایگاه گذشته قرار بگیریم و سالی یک کنسرت برگزار کنیم. هنوز برنامه‌ای برای کنسرت ندارم و پس از انتشار آلبوم تصمیم گیری خواهم کرد.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 شهریور 1394 - 04:35

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 13 شهریور 1394 - 22:29

چه عجب پس از مدتها از یک خواننده واقعی پاپ تیتر زدین.

جمعه 13 شهریور 1394 - 22:43

تيم امير كريمى و بابك صحرايى عاليه. دو سه تا تك تراكى كه ازشون منتشر شد خيلى خوب بودند. مخصوصا عشق كافى نيست و رفيق
امير كريمى واقعا خواننده ايه كه صدا داره. بابك صحرايى هم پهلوان ترانه ايرانه. منتظريم كه آلبوم جديد امير كريمى منتشر بشه

شنبه 14 شهریور 1394 - 07:39

دمتون گرم فکر می کردم اصلا ایشون رو نمی شناسین که ازش خبر نمی زارین!!!! یاد روزهایی که شبکه تهران مثل الان نبود و برنامه های جذابی داشت و کلیپهای امیر کریمی عزیز هم زیاد ازش پخش می شد بخیر.

شنبه 14 شهریور 1394 - 12:36

خبر خوشحال کننده و خوبیه. هنوز با صدای زیبای امیر کریمی خاطره داریم. پارسال که عشق کافی نیست ازش منتشر شد دوباره موفق بود و خیلی گل کرد. رفیق و بی تفاوت هم خیلی خوب بودند. این مساله نشون میده هنوز هم خواننده هایی مثل امیر کریمی حرفای زیادی برای گفتن دارند.
بابک صحرایی هم که همیشه چند قدم از بقیه جلوتره و ترانه هاش همیشه فوق العاده ست و باعث موفقیت خواننده ها میشه
توی تیم آهنگسازی هم به نظرم نیکان و امین قباد و حامد حنیفی عالی هستند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیر کریمی: تمام مدل‌های موسیقایی که در گذشته کار نکردم در این آلبوم وجود دارد | موسیقی ما