برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه کنسرت مهمانی کوچک علی قمصری
زماني كه با صدا كوتاه شد
 

[ فردین خلعتبری - آهنگساز ]

موسیقی ما - کنسرت «مهماني كوچك» اين روزها در تالار رودکی تهران با آهنگسازي «علي قمصري» روي صحنه رفته است. در اين كنسرت قطعاتي چون «عشق یک واژه نیست»، «سمت دوست، سوی آه» ،«جام دیگر»، «افسانه خاموشی»، «ماهیگیر»، «نقطه» و «زیبای وحشی» اجرا مي‌شود. در اين كنسرت، «پوریا اخواص» خواننده، «هاله سیفی زاده» و «بهرخ شورورزی» هم‌آوا هستند. همچنين علی جولایی تار و سه تار، علیرضا عقیقی بم تار، ذکریا یوسفی و کامران منتظری سازهای کوبه ای و علی قمصری تار گروه نوازندگان این کنسرت موسیقایی را تشکیل می دادند، به بهانه‌ي اين كنسرت، «فردين خلتعبري»- آهنگساز- يادداشتي نوشته است كه در ادامه مي‌خوانيد:

میهمانی بزرگ بود. به بزرگی شوق میهمانانت. به اندازه‌ي زمانی که با صدا کوتاه شد و به ارزشی که از سر مهر به‌دست آورد. میهمانی بزرگ بود، به‌خاطر دستی که به تایید بر شانه دوستی نهادی. آنکه تمام داشته‌اش را برای میزبانی دریغ نمی‌کند و در ظریف‌ترین ظرف خانه می‌گذارد ، مگر می‌شود ضیافتش کوچک باشد؟

میهمانی و سفره‌اش وسعت دل‌هایی بود که ساده دوستت دارند و نرمی انگشتانت بر زه جانشان را از شادی  پر می‌کند. میهمانی بزرگ بود، به خاطر خاطره‌ای که به خانه‌ای رفت و سری  که پر شد از نقطه، از سکوت و از فریاد. به بزرگی گم‌شدن، شاید و  پیداشدن. بزرگ بود و بزرگ‌تر، وقت صبوریت و گذشتن از مایه‌ای که  اندک اندک فراوان و با لبخند تقسیم شد. نت‌هایت را می‌گویم که بی دلیل نیستند و آنکه می‌نوازدش قدرش را باید بداند. سخت . سخت تر. شاهدم ایستِ لحظه‌ایست. درنگ بی پایان بر گزاره‌ای که نهادش بودی، متنی که همه را به عشقِ حاشیه‌ي این روزها برد. به اشک‌های نهان، در امتداد روزهای سر درگمی. هر چه می‌گذرد، عبورت بی پرده‌تر است بر پرده و پشت هر پرده‌ای سکوتی منتظر.   ضربِ آهنگت به تعداد ضربان قلبت است ، می‌دانم . میزبان عزیز ؛ میزان بعد ، منتظر است . بشمار

فردین خلعتبری

 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 شهریور 1394 - 14:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود زماني كه با صدا كوتاه شد | موسیقی ما