برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران؛
امیدواریم ارکستر سمفونیک در کشورهای آمریکایی و اروپایی برنامه اجرا کند
موسیقی ما - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه 23 مرداد ماه بعد از پایان آخرین شب کنسرت مشترک ارکستر فیلارمونیک چین و ارکستر سمفونیک تهران در جمع خبرنگاران گفت: «خوشبختانه شاهد یک اجرای عالی از هنرمندان ایرانی و ارکستر فیلارمونیک چین بودم و می‌توانم بگویم که امشب آقای علی رهبری و نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران واقعا هنر خود را به درستی نشان داد. ضمن اینکه گروه چینی هم یک اجرای عالی را به مخاطبان ارائه کرد کمااینکه همکارانم هم بر این نکته اذعان داشتند که اجرای پنجشنبه شب این ارکستر نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.»

جنتی با اشاره به روابط فرهنگی ایران و دیگر کشورها توضیح داد: «اجرای این کنسرت مشترک سرآغاز ورود گروه‌های موسیقی مختلف و ارکسترهای خارجی به کشورمان است. اتفاقا بر همین اساس هم در آینده‌ای نزدیک ارکستری معتبر از کشور آلمان برای اجرای برنامه به تهران سفر می‌کند ضمن اینکه حضور چند ارکستر معتبر و صاحب‌نام اروپایی نیز در دستور کار ما قرار دارد که به زودی جزییات این سفرها به اطلاع مردم می‌رسد.»

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد برای حضور ارکستر سمفونیک تهران در کشورهای دیگر اظهار امیدواری کرد و افزود: «این در حالی است که ما امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که ارکستر سمفونیک تهران نیز بتواند در کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکایی نیز برنامه‌های خود را اجرا کند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به تازگی برای پاسخ به سوالات نمایندگان در حوزه فرهنگ و هنر در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده، در این‌باره گفت: «از زمانی که من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌شناسم، حاشیه‌های این نهاد همواره بیشتر از متن آن بوده و درباره موضوعاتی که پیرامون مسائل فرهنگی از جمله کتاب، فیلم، موسیقی، هنرهای نمایشی و حتی هنرهای تجسمی می‌شود، همواره عده‌ای مخالف و عده‌ای هم موافق بوده‌اند. به هر حال اظهار نظر آزاد است. منتها مواردی هم اکنون در مجلس بحث می‌شود که دربرگیرنده سوالات متعددی است. این سوالاتی که به آن اشاره می‌کنم نه تنها از من بلکه از بسیاری از وزیران دولت یازدهم در طول 22 ماه گذشته صورت گرفته است که فکر می‌کنم تاکنون بیش از یک هزار و 200 سوال از وزرای کابینه دولت یازدهم پرسیده شده که تعدادی از آنها در کمیسیون‌ها و تعدادی هم در صحن علنی مجلس مطرح شده است.»

او در پایان گفت: «به هر حال من انتظار این را دارم که تا پایان سال باز هم به مجلس بروم و باز هم به دوستان در مورد سوالاتی که مطرح می‌کنند پاسخگو باشم. در این زمینه هم هیچ مشکلی ندارم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 مرداد 1394 - 12:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیدواریم ارکستر سمفونیک در کشورهای آمریکایی و اروپایی برنامه اجرا کند | موسیقی ما