برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر فلارمونیک چین با همراهی ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه می‌رود
لانگ یو: زندگی مردم ایران پر از هنر و فرهنگ و معنویت است
موسیقی ما - روز گذشته ارکستر فيلارمونیک چین وارد تهران شد تا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه همین هفته و طی دو روز در تالار وحدت تهران روی صحنه برود. لانگ یو که مدیریت هنری این ارکستر را برعهده دارد، درباره احساسش از حضور در ایران و این اتفاق موسیقایی می‌گوید: «خوشحالم که به ایران آمدم و باعث افتخار است که ارکستر فيلارمونیک چین در این کشور شگفت‌انگیز برنامه اجرا می‌کند. قبل از اینکه به ایران بیایم، بسیار هیجان‌زده بودم؛ چراکه همیشه در مدرسه و در کتاب‌های تاریخ راجع به ایران آموخته بودم و به خاطر همین احترام زیادی برای فرهنگ و تمدن ایران قائلم. وقتی که هواپیمای ما در فرودگاه تهران نشست، آرزوی‌مان به حقیقت پیوست و امیدوارم در طی این سفر راجع به موسیقی ایران بیش‌تر یاد بگیرم. خیلی خوشحالم که با همراهی آقای علی رهبری از موسیقی به‌عنوان یک زبان مشترک استفاده کردیم تا با هم ارتباط برقرار کنیم.مشترک استفاده کردیم تا با هم ارتباط برقرار کنیم.»
 
  • کنسرت علی رهبری در چین موفقیت‌آمیز بود
به گزارش «موسیقی ما»، مدیر هنری ارکستر فلارمونیک چین همکاری با علی رهبری را اتفاقی مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «اعضای ارکستر فلارمونیک چین برای استاد رهبری احترام زیادی قائل هستند و کنسرت ایشان در چین بسیار موفقیت‌آمیز بود. امیدوارم این کنسرت مشترک نیز با موفقیت برگزار شود و درعین حال در آینده ارکستر سمفونیک تهران هم به چین سفر کند و این همکاری ادامه داشته باشد.
 
  • نوازنده‌های ایرانی فوق‌العاده هستند
لانگ‌یو در ادامه درباره سطح و تفاوت مابین نوازنده‌های ایرانی و چینی نیز، عنوان می‌دارد: «نوازنده‌هایی در این سطوح همگی حرفه‌ای هستند و وقتی در سطح اول موسیقی کشورتان نوازندگی می‌کنید، حتماً از تست‌های زیادی رد شده‌اید. موسیقی یک زبان بین‌المللی است و به همین واسطه نمی‌شود بین نوازندگان ایرانی و چینی تفاوتی گذاشت. همه نوازنده‌های ایرانی فوق‌العاده هستند و به واسطه حضور مؤثر علی رهبری همکاری نوازنده‌های ایرانی و چینی در تمرینات بسیار رضایت‌بخش بوده است.»
 
  • زندگی مردم ایران پر از هنر و فرهنگ و معنویت است
این رهبر ارکستر همچنین درباره شهر تهران و جنبه‌های هنری و فرهنگی این شهر می‌گوید: «من شهر را دیدم و زندگی و شور و هیجان مردم را مشاهده کردم و تحت تأثیر قرار گرفتم. زندگی مردم ایران پر از هنر و فرهنگ و معنویت است. ما باید روابط‌مان با هم فراتر از تجارت باشد و ارتباط فرهنگی بیشتری برقرار شود. امیدوارم اجرای کنسرت در ایران باعث شود تا نگاه‌ها به چین که صرفاً اقتصادی است، تغییر کند و جنبه‌های هنری کشورمان هم دیده شود.»
 
  • قطعه‌ای شرقی‌تر از «شهرزاد» وجود ندارد!
یانگ لی درباره اجرای قطعات از موسیقی شرق در این کنسرت نیز می‌گوید: «ما قطعات شرقی را هم در این کنسرت اجرا می‌کنیم. قطعه «پروانه‌های عاشق» یکی از قطعات چینی است که در این کنسرت اجرا می‌شود. همچنین قطعه «شهرزاد» جزو رپرتوار ماست که فکر نمی‌کنم قطعه‌ای از این شرقی‌تر وجود داشته باشد. نوازندگانی که شما از ارکستر چین می‌بینید، نسل جوان کشور ما هستند و این نشان می‌دهد که نسل جوان چقدر به فرهنگ علاقه دارد. روابط اقتصادی ما با ایران خوب است و از این بعد باید روابط فرهنگی‌مان هم بهتر شود.»
 
  • کنسرت مشترک ایران و چین، در تاریخ موسیقی بی‌سابقه است
علی رهبری نیز درباره همکاری مشترک دو ارکستر چینی و ایرانی می‌گوید: «برای اولین بار در تاریخ موسیقی ایران است که دو کشور چین و ایران، اقدام به برگزاری کنسرت می‌کنند. در شب اول ارکستر چین به رهبری لانگ یو قطعه‌ای از الکساندر برودین را اجرا می‌کند و بعد از آن قطعه پروانه عشق که یک کنسرتو ویلون است، اجرا می‌شود. پس از تنفس ارکستر سمفونیک تهران، سمفونی 5 چایکوفسکی را اجرا می‌کند و بعد از آن هم یک قطعه 5 دقیقه‌ای با حضور نوازنده‌های چینی و ایرانی در کنار هم اجرا می‌شود. در شب دوم ارکستر ایران قطعه شهرزاد کورساکوف را خواهد نواخت و در بخش دوم نیز ارکستر فلارمونیک چین سمفونی 9 دوورژاک را خواهد نواخت.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما - عکس: خبرگزاری مهر
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 17:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لانگ یو: زندگی مردم ایران پر از هنر و فرهنگ و معنویت است | موسیقی ما